2010-12-08, 11:04
Medlem
wgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkola
Frivilligt? Menar du att det finns 500 personers organiserade samtyckande bakom attacken?

Var hittade du infon?
Ja, precis. Användarna använder ett program med GUI, de skriver in anonops irc-kanal i programmet som automatiskt ger dem kommandon om vilket mål som ska överbelastas. De kan stänga av programmet när de vill och sluta överbelasta.

Informationen har jag fått från deras irc-kanal.
Citera
2010-12-08, 11:06
Bannlyst
– Sajterna kraschade därför att svenskar på sidor som Flashback och liknade erbjöds fjärrstyra sin dator för att styra trafik mot de aktuella hemsidorna, säger John Wilander vid Truesec.

Han framhåller att sättet att fjärrstyra sin dator är en ny företeelse.

– Det vanliga är att enskilda hackers skickar trafik. Nu kunde många som sympatiserar med Wikileaks använda sin dator utan att göra någonting. Det här liknar en folkrörelse och bidrog till att sajterna slogs ut, förklarar John Wilander.

Det var stundtals omöjligt att

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article8245753.ab
Citera
2010-12-08, 11:07
Bannlyst
Nu ligger mastercard.com nere också
Citera
2010-12-08, 11:19
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anton1976
Nu ligger mastercard.com nere också
Får jag fråga varför man sänker mastercard? Känns ju inte direkt som de har med wikileaks osv göra.
Citera
2010-12-08, 11:22
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu
Får jag fråga varför man sänker mastercard? Känns ju inte direkt som de har med wikileaks osv göra.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/mastercard-stoppar-wikileaks-1.1223167
Citera
2010-12-08, 11:23
Medlem
aklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu

Credit card company Mastercard withdraws ability to make donations to Wikileaks. "MasterCard is taking action to ensure that WikiLeaks can no longer accept MasterCard-branded products," the credit card outfit says.

Fler företag nämns här: http://www.guardian.co.uk/media/2010/dec/07/wikileaks-under-attack-definitive-timeline
Citera
2010-12-08, 11:52
Bannlyst
Står om attacken mot mastercard i nyheter24 nu
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/499119-hackarkrig-for-wikileaks-mastercard-ligger-nere
Citera
2010-12-08, 11:59
Medlem
Jag älskar sånt här. Hoppas dom kan göra seriösa skador.
Citera
2010-12-08, 12:06
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikemon

Ja, det finns säkert bara en version av sidan, den ligger uppe på Internet och tar man ner den så är det omöjligt att återskapa den... Det här känns fan jävligt löjligt, vad fan har Interpol gjort? Mastercard väljer väl dessutom vilka dom vill betala ut till? Det här luktar kommunism, men å andra sidan så är väl JA rätt vänster ^^
Citera
2010-12-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikemon

jag måste bara hålla med dig jag älskar sånt här..
Citera
2010-12-08, 12:12
Medlem
MelvinFrohikes avatar
<medierna> I'm a Swedish journalist, working for a radio program which investigates the media. Looking for someone with well thought through motives around her/his protests, and who would accept to talk to me. You can of course remain anonymous, I'm only interested in understanding your part in what goes on right now, and telling in in a fair and truthful way.

hehe, sr har hittar in i ircn
Citera
2010-12-08, 12:14
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFatax
jag måste bara hålla med dig jag älskar sånt här..

Hmm ja jag tycker det är jävligt spännande med, bara omoget att targeta Mastercard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in