Citat:
Ursprungligen postat av
eun
Vad tycker du om alla kids som påstår sig vara medlemmar? Anser du att dom svartar ner ert rykte?
Även om ett rykte är viktigt för att kunna bygga förtroende och knyta kontakter är inte det vad vi brukar fokusera mest på. Vi gör det vi gör för att vi tycker det är rätt, inte för att det ansas vara rätt av andra. Vi tycker som vi tycker, även om vi skulle vara tvingade att stå själva med våra åsikter.
Att vem som helst kan utge sig för att vara Anonymous är ju ett ganska unikt problem för Anonymous, men jag skulle inte säga att det bara är ett problem. Det går aldrig att vara helt säker på om din busschaufför, läkare eller lärare är Anonymous, vilket jag tycker är fascinerande. Detta är autentiska yrken som jag vet att några av våra aktivister arbetar som.
Men självklart är det tråkigt när folk gör allt för att förstöra för oss. Då brukar det mest effektiva vara att bara ignorera personen ifråga. De ärliga och kunniga aktivisterna som faktiskt vill påverka världen till det bättre brukar vara mer uthålliga och hänga kvar längre, och på så vis faktiskt kunna se en förändring med sitt engagamang. Troll och allmäna idioter vill oftast bara ta ut sin aggression på någonting snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjock_och_Röker
Har många av er bär fedorahatt?
Det är högst oklart. Jag har inte rannsakat mina Anonymous-vänners garderober. Jag har dock en liten hattsamling här hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Von-Arschloch
Oj vad coolt att få kommunicera med herr haxxlare nr 1 i egen hög person.
Jag har hört att anonymous vet hur man bytar ettorna i ens dator till nollor så att ni kommer åt all information. Det måste vara skoj att veta hur man använder tor browser för att komma åt ryska hackerforum där scriptkiddies kan köpa riktiga hackerier såsom keyloggers, rainbowtables och aimbot_Cs_not_a_virus.zip.exe.
Att påstå att du tillhör en grupp som egentligen inte är en gruppering av hackers, utan ursprungligen ett gäng pajasar från 4chan som trollade habbo hotel och som ddosade hemsidor, för att sedan tro att du har någon auktoriet över internet är ju bara höjden av hybris.
Det är ju inte precis någon egentlig rättvisa ni skipar heller egentligen. Er internetanarki gör på sin höjd några nätverksadministratörer upprörda emellanåt.
För det första såg jag ingen fråga i ditt inlägg, och för det andra känner jag ingen (Anonymous exkluderat) som tror sig vara någon auktoritet över internet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvinFullGrek
Hur många av era aktivister är dubbelorganiserade i vänsterextrema nätverk?
Ingen aning. Det finns Anonymous-aktivister på både vänster- och högerkanten. Sverige verkar däremot ha en vänstervriden Anonymous-rörelse.