2012-10-05, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lily83
150 små 14-isar som har telia har alltså att vänta på att polisen knackar på dörren
Blir väl föräldrarna som får ta smällen ifall det skulle bli något åtal.
Citera
2012-10-05, 16:52
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Det är fokus på torrents just nu av en anledning (PRQ).

Alla som uttalar sig och nämner "tankafetast" kan man direkt avfärda.

Nasdaq är det bara SVD som har skrivit nåt om det?

"Get this out PLEASE! : #OpPRQ #OpSweden and #OpPirateBay are NOT an #Anonymous OP! It is EU and #Sweden blaming it all on us."

"Our theory on #opsweden its European Cyber Security Month: http://youtu.be/7UwTAWrFpGI /EU testdriving cyberattacks belaming it on #Anonymous"
Senast redigerad av rockandrolla 2012-10-05 kl. 16:59.
Citera
2012-10-05, 16:55
Medlem
mixxils avatar
Är det ingen som tycker att det som ''Anonymous'' har gjort idag är lite lamt,
en ddos attack gör varken permanent skada eller är särskilt jobbigt att återställa?

Jag vet inte exakt hur det funkar, men på de små servarna jag har testat så är det väl
på sin höjd att starta om servern? Hade ju blivit betydligt mer spektakulärt om man kunde få
tag i information på deras servrar osv.

För övrigt älskar jag hur Ashberg kopplar bort de han inte tycker om!
Citera
2012-10-05, 16:55
Medlem
svampdamps avatar
Ja någon måste ju betala. Alla dessa myndigheter bör gå ihop och räkna ut ett skadestånd som ska betalas ut till någon 15 årig snorunge

Vi måste sätta ett exempel med järnhand.
Citera
2012-10-05, 16:56
Medlem
Asystolis avatar
DDoS attackerna kan ju jämföras med att ett gäng individer ställer sig framför huvudentrén till riksbanken och inte låter folk komma in... Vilket enastående stordåd är det?

Kommer man åt bankvalvet kan man väl börja tala om prestige.
Citera
2012-10-05, 16:57
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Har läst en del kommentarer och hört en del angående detta och i princip ingen verkar fatta att det enda de gör är att överbelasta näten. Sedan förstår jag inte varför folk hyllar dem. Vad för bra gör de för oss?? Blev så jävla lack när de tog ner PSN. Det var precis när man hade ledigt också. I princip enda tiden man hade tid att lira + att man precis hade köpt ett nytt onlinespel. Nej, jag hoppas att alla blir outade tillslut.
Citera
2012-10-05, 16:57
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Ja någon måste ju betala. Alla dessa myndigheter bör gå ihop och räkna ut ett skadestånd som ska betalas ut till någon 15 årig snorunge

Vi måste sätta ett exempel med järnhand.

Varför? De har ju inte gjort någon skada överhuvud taget.
Citera
2012-10-05, 16:59
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Varför? De har ju inte gjort någon skada överhuvud taget.

Ingen skada? Tid är pengar.

Om vi tar ett överdrivet exempel. Hur mycket tror du det kostar för Facebook att vara nere i 15 minuter?
Citera
2012-10-05, 17:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilleFresh
Är det egentligen straffbart att DDOSa?

Går det verkligen att dela ut ett antal dagsböter till alla 150 tonåringar för att dom gav en massa datatrafik till en speciellt hemsida?

Tveksamt. Var ju säkert massa andra människor där samtidigt av nyfikenhet efter att ha läst om "attacken" mot riksbanken i media och av normala skäl som alla andra dagar.
Citera
2012-10-05, 17:03
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

Om vi tar ett överdrivet exempel. Hur mycket tror du det kostar för Facebook att vara nere i 15 minuter?

Om vi tar ett realistiskt exempel, hur mycket tror du det kostar om
polisen.se ligger nere i 15min?
Citera
2012-10-05, 17:04
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Alla som uttalar sig och nämner "tankafetast" kan man direkt avfärda.

Nasdaq är det bara SVD som har skrivit nåt om det?

"Get this out PLEASE! : #OpPRQ #OpSweden and #OpPirateBay are NOT an #Anonymous OP! It is EU and #Sweden blaming it all on us."

"Our theory on #opsweden its European Cyber Security Month: http://youtu.be/7UwTAWrFpGI /EU testdriving cyberattacks belaming it on #Anonymous"

Nu fattar jag inte, vem skrev det? Ingen kan säga att det inte är Anonymous då vem som helst kan göra någonting i deras namn.
Citera
2012-10-05, 17:05
Medlem
Citat:

Men ingen av dessa sidor är vinstdrivande ju? Dvs de förlorar inte en krona. Möjligtvis att någon IT-tekniker får jobba lite övertid men det är i så fall minimala kostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in