2014-10-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
tyckte ni om gracchus då?

för varje öl jag dricker från omnipollo så känner jag att märket är mer och mer hypat.
vissa saker har varit mycket bra, men mycket av deras tokigheter är ganska blaha blaha.

speciellt denna, nu är iofs saison absolut ingen favoritstil för mig, men nah....den föll lite platt.

Sitter med denna nu, besvikelse igen......
Citera
2014-10-11, 20:47
Medlem
Tacka vet jag amerikanska ballast Point och oskar blues men även great divide. 3 st stabila bryggerier i min mening....
Citera
2014-10-12, 01:40
Medlem
Femtonminkvarts avatar
Någon som har några tips på bra pale ale? Gillar stuket på Brewdogs ipa även om den är en ipa.
Citera
2014-10-12, 06:58
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femtonminkvart
Någon som har några tips på bra pale ale? Gillar stuket på Brewdogs ipa även om den är en ipa.

Den här är riktigt trevlig; www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=pale+ale&sortfield=Default&sortdirect ion=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&g roupfiltersheader=Default&artikelId=825539&varuNr= 1441&filters=searchquery%2c

En bra svensk; www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=sigtuna+pale+ale&sortfield=Default&so rtdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchvi ew=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=676842 &varuNr=1498&filters=searchquery%2c
Citera
2014-10-12, 08:55
Medlem
WalterSullivans avatar
Kommer en hel del godsaker den 17e som jag måste prova

Sierra Nevada Hoptimum
Oppigårds Närke Ädelweiss (deras första veteöl?)
Amager Shadow Picture DIPA
Imperial Porter All In Brewing
Citera
2014-10-12, 09:10
Medlem
Citat:

Dale's pale ale!
Citera
2014-10-12, 12:16
Medlem
Femtonminkvarts avatar
Gött tackar gato12 och pimme.pom, det blir att testa dom snarast.
Citera
2014-10-12, 14:17
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:

Amager/Three Floyds Arctic SunStone
De Molen Pale Ale Citra
Lagunitas New DogTown Pale Ale
Mikkeller K:rlek Höst/Vinter 2014
Oppigårds Amarillo
Sierra Nevada Pale Ale
Citera
2014-10-12, 15:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Vill du dricka många kan jag rekommendera Dead Pony Club av Brewdog.
Citera
2014-10-12, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Kommer en hel del godsaker den 17e som jag måste prova

Sierra Nevada Hoptimum
Oppigårds Närke Ädelweiss (deras första veteöl?)
Amager Shadow Picture DIPA
Imperial Porter All In Brewing

Nej, Oppigårds har faktiskt gjort ett par veteöl tidigare. Dock ingen som är i närheten av att vara så frbannat bra som Ädelweiss!
Citera
2014-10-13, 19:17
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wank-wank
Nej, Oppigårds har faktiskt gjort ett par veteöl tidigare. Dock ingen som är i närheten av att vara så frbannat bra som Ädelweiss!

Intressant, hittade även denna på hemsidan http://www.oppigards.com/produkter/white-watchdog-ipa/ Var kan man köpa den? finns inte på systemet
Citera
2014-10-13, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Intressant, hittade även denna på hemsidan http://www.oppigards.com/produkter/white-watchdog-ipa/ Var kan man köpa den? finns inte på systemet

Hittills har den, mig veterligen, bara funnits på några fat under SBWF, men den är ute på offert till Systembolaget så förhoppningsvis dyker den upp där inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in