God morgon allihop. Jag ser att ingen hunnit slita melanges senaste pekoral i stycken än. Det är kanske inte så konstigt eftersom det hela påminner om flytande valkadaver med enorma angreppsytor, men täckta av ett tjockt späcklager av okunnighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Försök inte trixa dig ur din egna halmgubbe.
Du bevisar återigen att du inte vet vad en halmgubbe är.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel#Halmgubbe
Där hittar du för övrigt en i det närmaste fullständig klassificering av din "argumentation"
Citat:
Jorden roterar och orsakar en artificiell gravitation p.g.a rotationen.
Det här är ett utmärkt exempel på hur lite kunskap kan vara värre än ingen alls. Av detta och förmodligen någon framgooglad artikel du har missförstått kommer du fram till denna felaktiga slutsats:
Citat:
Du kan omöjligtvis uppfatta skillnaden mellan jordens artificiella gravitation och den elementära.
Jo det kan man. Om man mäter med GRACE-satelliterna och på jordytan. På samma sätt kan man uppfatta skillnaden mellan g-kraften innanför och utanför en g-kammare. Att du inte begriper detta är belysande.
Citat:
Det står i grundskolefysikboken, i historien om äpplet och jorden. Äpplet påverkar Jorden med samma kraft som Jorden påverkar äpplet.
Ännu en gång har du lyckats skriva av något som stämmer för att sedan med din förvridna logik försöka påvisa något som inte stämmer
Alla strukturer som människan byggt på högre höjd över marken än materialet inhämtades påverkar gravitationen och jordens rotatation. Om du inte fattar det kanske det är dags att du slutar vara så jävla stor i käften om dina naturvetenskapliga kunskaper hela tiden. Eller du kanske tror att det finns lika mycket vattendammar på södra halvklotet som på det norra?
Nu gällde det om människan med sitt byggande hade påverkat jordens lutningsaxel. Om det är så kan det mätas, annars är det oväsentligt. Har du några mätningar att redovisa? Articles or it didn´t happen. Vad jag tror om vattendammar är irrelevant, men som kuriosa kan nämnas att jordens största vattendamm huvudsakligen är belägen på södra halvklotet.
Citat:
Ändå utgår du från att det är irrelevant och att jag är dum i huvudet som säger att det är relevant.
Av lång erfarenhet vet jag att det är en bra grundhypotes som hittills inte slagit fel.
Citat:
Fast du ska givetvis också ta hänsyn till att det är otroligt mycket mindre landmassa på södra halvklotet än norra, så därav räkna ut den nya koefficienten för jordaxelns rotation.
Blablabla. Vi känner jordaxelns rotation. Har den förändrats? Articles or it didn´t happen.