2014-10-11, 15:41
Medlem
frozenbeachs avatar
Stör mig på Linda Isaksson när hon står och fejkbölar på rosa bandet reklamen, kan inte se skiten..
"-Braaa Linda böööla meeera"
Citera
2014-10-11, 15:47
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vilken reklam? Lyssnade på "fotoböcker" och "inredningstavlor" utan att kunna spåra några märkliga uttal.

Den med ungen som fick upp en abborre. Hon tar konstiga pauser. Låter lite som att de spelat in ord för ord och sedan klippt ihop dem.
Citera
2014-10-11, 19:48
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ifolor-reklamen tycker jag inte heller om, kom jag på. Hon pratar så satans konstigt! Har hon fått en stroke eller något?
Verkligen, sjukt irriterande röst. Samma sak med Vanish (den efterblivna familjefadern som proklamerar Vanish när han och ungarna har varit igång hela dagen), samt den förbannade GM-reklamen (har jag för mig att det är) som avslutas med det märkligaste uttalet av ordet "välkommen" som jag nånsin hört. Man vill ju skära av sig öronen med rakblad.
Citera
2014-10-11, 22:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Verkligen, sjukt irriterande röst. Samma sak med Vanish (den efterblivna familjefadern som proklamerar Vanish när han och ungarna har varit igång hela dagen), samt den förbannade GM-reklamen (har jag för mig att det är) som avslutas med det märkligaste uttalet av ordet "välkommen" som jag nånsin hört. Man vill ju skära av sig öronen med rakblad.

Ja, Vanish-fadern låter helt sanslös. Att han dessutom sätter subjektspronomen efter preposition gör det ännu värre.

Jag rekommenderar Vanish till er som....(inte till ni som).

Var får de tag i alla märkliga individer?
Citera
2014-10-12, 17:06
Medlem
Punklivs avatar
ICA-reklamerna har fan gått ned sig rejält också. Speciellt sen den nya och jobbiga bruden började. Bögen kan dra åt helvete han med, vill bara slå honom när han skriker i den som de äter soppa.
Citera
2014-10-12, 21:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
ICA-reklamerna har fan gått ned sig rejält också. Speciellt sen den nya och jobbiga bruden började. Bögen kan dra åt helvete han med, vill bara slå honom när han skriker i den som de äter soppa.

Det som till att börja med är en frisk innovation, blir till slut en unken upprepning.

Reklamfilmerna om "familjen" ger inte ett förbannade dugg för ICA. De enda som tjänar på dem är:

1. Ägarna av TV-bolagen där reklamen går

2. Reklambyrån som skapat dem

3. Skådespelarna (eller de kanske är spedeskålare)
Citera
2014-10-12, 21:23
Medlem
Citat:
Det som till att börja med är en frisk innovation, blir till slut en unken upprepning.

Reklamfilmerna om "familjen" ger inte ett förbannade dugg för ICA. De enda som tjänar på dem är:

1. Ägarna av TV-bolagen där reklamen går

2. Reklambyrån som skapat dem

3. Skådespelarna (eller de kanske är spedeskålare)

Menar du att ICA köper reklam som de sen inte gör någon vinst på? Förstår inte logiken i det.
Enligt denna artikel så ökar försäljningen på en vara med 250% när ICAreklamen visas.
http://www.dn.se/ekonomi/nar-ica-stig-gor-reklam-flerdubblas-forsaljningen/
Citera
2014-10-12, 21:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Menar du att ICA köper reklam som de sen inte gör någon vinst på? Förstår inte logiken i det.
Enligt denna artikel så ökar försäljningen på en vara med 250% när ICAreklamen visas.
http://www.dn.se/ekonomi/nar-ica-stig-gor-reklam-flerdubblas-forsaljningen/

Det där är inget annat än rent nonsens. Ökningen av försäljningen beror på att varorna säljs till fördelaktiga priser. Om de kort och gott slängt in en reklamspot utan skådespelare med budskapet "veckans varor" och erbjudit fördelaktiga priser skulle försäljningen ökat lika mycket eller mer.

Det är ju reklambyrån som vill göra filmerna för att få utnämningar inom den egna branschen. Det har blivit så att reklam inte längre bara har priserbjudanden. Det har blivit en konstform och företagen (läs ICA i detta fall) är så rika att några miljoner hit eller dit inte rör dem.

Marknads och kommunikationscheferna har fått fritt spelrum eftersom ingen vågar ifrågasätta alternativa utformningar. Reklambyråerna backar naturligtvis upp dem och universiteten är ju lika glada de om branschen frodas.

Att inte massmedia håller sig med bättre journalister för att kritiskt granska detta. Oj då, nej just det. De är ju inom branschen och har ju inget intresse av att reklamköparna blir restriktivare.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-10-12 kl. 21:35.
Citera
2014-10-12, 21:39
Medlem
Citat:
Det där är inget annat än rent nonsens. Ökningen av försäljningen beror på att varorna säljs till fördelaktiga priser. Om de kort och gott slängt in en reklamspot utan skådespelare med budskapet "veckans varor" och erbjudit fördelaktiga priser skulle försäljningen ökat lika mycket eller mer.

Det är ju reklambyrån som vill göra filmerna för att få utnämningar inom den egna branschen. Det har blivit så att reklam inte längre bara har priserbjudanden. Det har blivit en konstform och företagen (läs ICA i detta fall) är så rika att några miljoner hit eller dit inte rör dem.

Marknads och kommunikationscheferna har fått fritt spelrum eftersom ingen vågar ifrågasätta alternativa utformningar. Reklambyråerna backar naturligtvis upp dem och universiteten är ju lika glada de om branschen frodas.

Att inte massmedia håller sig med bättre journalister för att kritiskt granska detta. Oj då, nej just det. De är ju inom branschen och har ju inget intresse av att reklamköparna blir restriktivare.

Fattar väl alla att försäljningen ökar i och med att det är extrapris på varan. Jag skulle halvera eller dra av ännu mer av den påstådda ökningen i den artikel jag länkade, men du får mig aldrig att tro att ett företag slänger ut miljoner på reklam som är totalt verkningslös eller dränerar företaget på vinst.
Citera
2014-10-12, 21:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Fattar väl alla att försäljningen ökar i och med att det är extrapris på varan. Jag skulle halvera eller dra av ännu mer av den påstådda ökningen i den artikel jag länkade, men du får mig aldrig att tro att ett företag slänger ut miljoner på reklam som är totalt verkningslös eller dränerar företaget på vinst.

Bra att du fattar det. Det gör uppenbarligen inte alla.

Sedan menade jag ju inte att reklam i TV är verkningslös. Det krävs dock att man har något konkret att förmedla, såsom ett fördelaktigt pris. Vad jag menade är att anlitandet av skådespelarna inte ger något extra annat än till dem jag angav ovan. ICA skulle kunna ha mycket kortare, konkretare och billigare reklamnota med minst samma resultat.

Vidare är min poäng att det finns ett flertal aktörer som försöker hålla upp "värdet" av "konstformen" reklam och får fortsätta med det utan att ifrågasättas. Det beror på att ICA spelar i "flermiljardsklassen" och reklamen ligger bara i "flermiljonklassen". Detta stjäl de egentligen från kunderna och skulle kunna sänka priserna ännu mer.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-10-12 kl. 21:50.
Citera
2014-10-12, 21:52
Medlem
Citat:
Bra att du fattar det. Det gör uppenbarligen inte alla.

Sedan menade jag ju inte att reklam i TV är verkningslös. Det krävs dock att man har något konkret att förmedla, såsom ett fördelaktigt pris. Vad jag menade är att anlitandet av skådespelarna inte ger något extra annat än till dem jag angav ovan. ICA skulle kunna ha mycket kortare, konkretare och billigare reklamnota med minst samma resultat.

Vidare är min poäng att det finns ett flertal aktörer som försöker hålla upp "värdet" av "konstformen" reklam och får fortsätta med det utan att ifrågasättas. Det beror på att ICA spelar i "flermiljardsklassen" och reklamen ligger bara i "flermiljonklassen". Detta stjäl de egentligen från kunderna och skulle kunna sänka priserna ännu mer.

Nåja det får iaf "hjulen att rulla" Skådespelare, reklammakare, filmfolk mm. får alla lön och slipper leva på a-kassa. Ingen fattig drabbas men vi som tv-tittare får fortsätta plågas av ständigt återkommande reklam som vissa av oss uppenbarligen köper.
Citera
2014-10-13, 15:56
Medlem
biramannens avatar
Fullkomligt avskyr 3:s reklam med "Daniel".

En av de absolut äckligaste ansiktena jag nånsin sett, och då måste dom självklart zooma in det så långt det går också...

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZJpx-Rijd-I&list=UUI5w4tw0M33eee16-qUtFiQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in