Citat:
Ursprungligen postat av
m00nst0ne
Du tänker så ekonomiskt och kortsiktigt. Det är ju lika mycket relationsmarknadsföring det handlar om här. Vi får se människorna bakom, lära känna dem och se ICA från andra sidan. Prisargument är ju väldigt opersonligt och gör inte att vi känner någonting speciellt för varumärket i fråga. Jag är inte blyg att själv erkänna att den bild jag nu har av ICA - med ICA Jerry, cancerforskning och allt annat som reklamfilmerna förmedlat gällande ICA som varumärke- hade jag inte innan dessa reklamfilmer började sändas.
Fast det är ju skådespelare och inte de människor som verkligen arbetar där. Jag har svårt att hitta ett personligt förhållningssätt till någon som anlitar andra att spela dem. Sedan tycker jag att "prisargument" låter lite kallt. Upplysning, information och erbjudande tycker jag är ett ärligt sätt att lägga beslutet hos den som bör ha herraväldet, nämligen kunden.
Jag kan å andra sidan inte säga att du har fel om du verkligen känner som du uttrycker. Visst kanske jag ser på det hela med ett rationellt och analytiskt perspektiv och visst kan det vara så att människor i gemen är mer lättfångade.
Jag tror lika fullt att man kan förmedla en äkta känsla och genuint engagemang utan att spela teater. Jag tror även att matvarubranschen innehåller flera andra faktorer med mycket större förklaringsvärde, att reklamvärde snarare är mest kortsiktigt.
Jag handlar ju själv i stort sett allt på ICA. Det beror uteslutande på att en ICA-affär ligger bra till i förhållande till min bostad. Jag har aldrig känt kopplingen mellan personalen hos min ICA-affär och ICA-Stig. Det är som två skilda världar.
Handen på hjärtat, nog kan det väl vara lite friskt med människor som inte väljer att köpa allt som tillräckligt många redan sväljer?