2014-10-11, 22:32
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Borgnäs klampade inte på något minfält, däremot är hans usla bok och de avsnitt som tyvärr sändes på Sverige,s statstelevision något av ett unikt lågvatten märke i debatten, något sämre kan jag faktiskt inte dra mig till minnes att jag läst eller sett.

Kort sagt, Borgnäs drapa är sämre än Hanna Olsson,s och det vill inte säga lite.

Och lär dig för i helvete att citera rätt, nu kommer det att se djävligt underligt ut i citeringen!

Och varför är Borgnäs bok den mest usla någonsin, om man får fråga? För att den inte matchar din uppfattning eller därför att det finns något objektivt att klaga på?
Citera
2014-10-11, 22:33
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
När vi ändå är inne på "vilseledande uppgifter" så kan vi väl ta och hårdgranska det som står i Däem, PL har en rätt ful taktik när han medvetet blandar ihop vittnesmålet från mannen i fotohandlarparet med kvinnans, Arnes tvekan spiller liksom över på Anita, repliker förväxlas dessutom så att det hela mest av allt liknar en tävling i vem som kan gissa bäst

Har du lust att utveckla vad du menar med att repliker förväxlas och att vittnesmål blandas ihop?

Det är nu 3:e gången jag ställer frågan till dig. Är din hårdgranskning så full av luft att det ej finns ett svar på min enkla fråga?
Citera
2014-10-11, 22:39
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Någon gång måste man välja. Borgnäs eller Hanna Olsson. Ingen av dessa hänvisar till varandra eller är speciellt förtjusta i varandra. Men storkmor och gräsfläck blandar dessa efter eget behag. Vilken version tror dom på? Antagligen kommer frågan som ställts aldrig få något svar.

Nu mixar du ihop korten lite väl mycket, det är Per Lindeberg eller Hanna Olssons 'sanning' som finns att välja mellan - motpoler. Borgnäs placerar sig i mittfåran på ett hyfsat objektivt sätt.
Citera
2014-10-11, 22:39
Medlem
habets avatar
Citat:
Och om man väljer Lindebergs version då ?
Innebär det automatiskt att båda läkarna är att betrakta som offer för ett justitiemord ?
*Obducenten verkar på nåt sätt spela en "större roll" i PL:s bok, hur kommer det sig ?
**Vissa debattörer har genom årens lopp sagt sig tro på allmänläkaren oskuld men samtidigt på obducentens inblandning, hur ser det ut idag bland er mediemordsvänner gällande detta ?

*Det här är väl din tolkning. Nu ställer jag en fråga till dig: På vilket sätt spelar TH en "större roll" än TA, förutom att han var den som först blev anhållen?

**Vilka "vissa debattörer", det är väl bara de som kan svara på den frågan (även det här är en fråga jag vill ha ett svar på, i det du kallar debatt)?
Citera
2014-10-11, 22:57
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Nu mixar du ihop korten lite väl mycket, det är Per Lindeberg eller Hanna Olssons 'sanning' som finns att välja mellan - motpoler. Borgnäs placerar sig i mittfåran på ett hyfsat objektivt sätt.
Jag tror du missförstått förmans inlägg grovt. Olsson och Borgnäs har olika teorier. Deras teorier stämmer inte med varandra. Det är alltså intellektuellt ohederligt att referera till dem båda i långtgående utsträckning.
Citera
2014-10-12, 01:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men är du dum på riktigt?

Det så kallade "barnvittnet" blir inte bättre för att 1352 människor upprepar vad CA hade tutat i det lilla "vittnet", hela upplägget spricker på det enkla faktum att "Karin" inte hade en enda möjlighet i världen att förmedla den information som den patologiskt ljugande CA försökte få in i utredningen.

Oavsett om CA,s far tror på häxor, tomtar och eventuellt troll så är lilla "Karin,s" hjärna inte tillräckligt utvecklad för att förmedla en sån saga som CA diktar ihop.

Nej jag är inte dum på riktigt, är du ?
Och nu var det faktiskt inga 1352 människor som hade hört den lilla flickans märkliga språk utan det var hennes morföräldrar och en kvinnlig bekant till dom, förutom mamman CA då.
Har väldigt svårt att föreställa mig att CA instruerat sitt eget barn att prata om väldigt märkliga saker som är helt främmande för en tvååring bara för att väcka misstankar och sen har vi också det här märkliga beteendet från barnet, sidan 3 i förhöret, du menar alltså att modern till råga på allt instruerade sitt eget barn att göra på detta viset ?

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Forhor%20Bror%20E/Bror3001_zps8671e048.jpg.html
Citera
2014-10-12, 01:39
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Nej jag är inte dum på riktigt, är du ?
Och nu var det faktiskt inga 1352 människor som hade hört den lilla flickans märkliga språk utan det var hennes morföräldrar och en kvinnlig bekant till dom, förutom mamman CA då.
Har väldigt svårt att föreställa mig att CA instruerat sitt eget barn att prata om väldigt märkliga saker som är helt främmande för en tvååring bara för att väcka misstankar och sen har vi också det här märkliga beteendet från barnet, sidan 3 i förhöret, du menar alltså att modern till råga på allt instruerade sitt eget barn att göra på detta viset ?

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Forhor%20Bror%20E/Bror3001_zps8671e048.jpg.html
Det fetade, du hade gjort allt så mycket enklare för oss om du skrev vad du menade och vad du drar för slutsats av KAs gnuggande, jag kan med din logik under de gångna åren inte annat än läsa in att du anser att det är ett tecken på att Läkarna var skyldiga.
Citera
2014-10-12, 08:13
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Haha, här kommer förklaringen på "någonting": vi har att göra med flertalet okända variabler här...då får detta okända, tills sanningen kommer fram, heta "någonting". Jag vet inte vad det är, allt jag vet är att om man stoppar huvudet i sanden, då är det "något". Vi har tecken, vi har indicier, en hel drös med märkliga sammanträffanden vars sammanhängande kitt är "någonting". Det var ju bl a detta "något" som Borgnäs klädde i ord genom sina undersökningar. Nu har jag inte boken på plats som sagt, annars hade jag citerat ur den.
Ett annat exempel; Borgnäs klampade på många minfält. Exakt VAD det var som var så känsligt att man hellre ville stoppa huvudet i sanden, är det ingen som vet. Bara att det var "något". Fallet är komplext och luddigt till sin natur, hade man haft teknisk bevisning så hade många "något" kunnat ersättas med konkreta fakta.
(Min fetning)
Ok, jag ställer om frågan: vilka är dessa drösar med indicier som LB skriver om som faktiskt pekar på TH och TA?

Sedan bara ett påpekande, ditt andra stycke är inte ett annat exempel det är bara en omskrivning av stycke ett (och inom parentes sagt så stämmer ingen av dem).
Citera
2014-10-12, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
(Min fetning)
Ok, jag ställer om frågan: vilka är dessa drösar med indicier som LB skriver om som faktiskt pekar på TH och TA?

Sedan bara ett påpekande, ditt andra stycke är inte ett annat exempel det är bara en omskrivning av stycke ett (och inom parentes sagt så stämmer ingen av dem).

Jag ber att få återkomma till ämnet under kvällen. Har inte boken där jag befinner mig nu, och det kan vara klokt att ha den till hands. Fast iofs ville jag bara påvisa de reaktioner som LB:s gräverier framkallat, nämligen att ingen var intresserad av Arkitektens ev. inblandning. (Så var det annat också, men det får jag ta då)
Citera
2014-10-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Borgnäs tyckte att det var märkligt att man inte ägnat denne Arkitekt någon större uppmärksamhet då han sades vara den sista som sett CdC i livet. Så han nystade lite i denne persons förehavanden, och konstaterade att han hade liknande 'intressen' som TH som t.ex strypsex m.m. Plus en del andra omständigheter som enligt Borgnäs var konstigt att man bara förbisåg. Det är väl bra att någon ifrågasatte de konstigheterna som ignorerades av andra...
Jo du storkmorsan. Anledningen till att du kan bortse från honom som alternativ gärningsman till TH är väldigt enkel.Bevisningen mot läkarna var en katastrof i sig. Men även den starkaste fotohandlarkramare som stenhårt tror på bäbisen måste ändock vara medveten om att deras värde slutgiltigt har fallit om du tänker bort TA ur bilden.

Borta är i så fall barnet, fotohandlarparet, tyskan med jycken och ostyrkt fotografiskt minne samt så klart MS dagboksanteckningar. Be mig inte förklara varför.
Citera
2014-10-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Och varför är Borgnäs bok den mest usla någonsin, om man får fråga? För att den inte matchar din uppfattning eller därför att det finns något objektivt att klaga på?
Våldsamma spekulationer bl.a. om mord som förmodligen saknar koppling till varandra spekulationer om namnlistor med historiska mord offer osv osv. Hans krystade försvar för fotohandlarparet.

I övrigt se mitt svar till Storkmorsan om det logiskt befängda i att behålla TH som misstänkt men med ny medgärningsman.
Senast redigerad av severus 2014-10-12 kl. 13:01.
Citera
2014-10-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag tror du missförstått förmans inlägg grovt. Olsson och Borgnäs har olika teorier. Deras teorier stämmer inte med varandra. Det är alltså intellektuellt ohederligt att referera till dem båda i långtgående utsträckning.
Tack. Precis min inställning. Vad som även är bortglömt nu är att GW
hade lanserat en annan gärningsman. En kund till CdC. Mycket av
Borgnäs bok och program går ut på att sänka dessa teorier och istället
peka mot TA och TH och arkitekten och polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in