Citat:
Det fetade:Du vill alltså att jag ska "rangordna" alla de vittnen som vittnade till läkarnas nackdel ?
För all del, det är rätt så svårt att bortförklara polisen MR:s intressanta observation och det av ett antal anledningar och som vi redan gått igenom många gånger tidigare.
MR:s och fotohandlarparets (plus fotokunden vars närvaro styrkte händelsen) vittnesmål var kanske de tyngsta vittnesmålen av en rad ytterst besvärande sådana.
Alla vittnesmål i fallet CdC är givetvis viktiga men här har vi sammanlagt 4 vittnen som alla var mkt trovärdiga och som levde stabila liv och minst 3 av dessa var heltidsarbetande personer (en polis & paret som drev en egen framgångsrik verksamhet i Solna centrum)
Låt oss göra det omvända nu, du har ju tydligen läst igenom en herrans massa dokumentation från förhör och rättgångar, vem av de två misstänkta herrarna anser du vara mest trovärdig i förhören ?
Jag minns inte och det har jag inget minne av löper som en röd tråd genom förhören med herrarna, det märkliga är att ett vittne som MR hade inga som helst problem med att komma ihåg händelsen i tunnebanan trots att observationen ägde rum i början av 1984, inte heller hennes poliskollega hade några större problem att minnas mötet i Gamla stan två år tidigare, minnet kan vara en bedräglig sak och alla kan ha svårigheter att komma ihåg vissa händelser men det går inte att skylla på dåligt minne hur mycket som helst, trovärdigheten får sig en allvarlig törn då.
Vill gärna att du svarar på min ovanstående fråga.
Mvh
För all del, det är rätt så svårt att bortförklara polisen MR:s intressanta observation och det av ett antal anledningar och som vi redan gått igenom många gånger tidigare.
MR:s och fotohandlarparets (plus fotokunden vars närvaro styrkte händelsen) vittnesmål var kanske de tyngsta vittnesmålen av en rad ytterst besvärande sådana.
Alla vittnesmål i fallet CdC är givetvis viktiga men här har vi sammanlagt 4 vittnen som alla var mkt trovärdiga och som levde stabila liv och minst 3 av dessa var heltidsarbetande personer (en polis & paret som drev en egen framgångsrik verksamhet i Solna centrum)
Låt oss göra det omvända nu, du har ju tydligen läst igenom en herrans massa dokumentation från förhör och rättgångar, vem av de två misstänkta herrarna anser du vara mest trovärdig i förhören ?
Jag minns inte och det har jag inget minne av löper som en röd tråd genom förhören med herrarna, det märkliga är att ett vittne som MR hade inga som helst problem med att komma ihåg händelsen i tunnebanan trots att observationen ägde rum i början av 1984, inte heller hennes poliskollega hade några större problem att minnas mötet i Gamla stan två år tidigare, minnet kan vara en bedräglig sak och alla kan ha svårigheter att komma ihåg vissa händelser men det går inte att skylla på dåligt minne hur mycket som helst, trovärdigheten får sig en allvarlig törn då.
Vill gärna att du svarar på min ovanstående fråga.
Mvh
Just här har vi problemet med din ärlighet i debatten.
ALL minnesforskning visar mot att det är precis tvärtom mot vad du hävdar men sådant låtsas du inte om.
Det är betydligt mer trovärdigt att de 2 läkarna inte kommer ihåg vad de gjorde på pingsten 1984än att Rådén och den andra polisen kommer ihåg något sådant trivialt (jag vet redan att du nu kommer att skriva att det inte var trivialt att TH var med en prostituerad, men notera att hon inte nämnde det för någon innan det här blev aktuellt) så långt efteråt.
Man kommer helt enkelt inte ihåg vad man gjorde ens för ett halvår sedan om det inte finns något speciellt att hänga upp sig på.
Sedan är det förstås så att det viktigaste av allt är att de skulle ha haft tillfälle att göra det och just den frågan har du undvikit totalt och det är ingen ärlig debatt.
Jag vet också redan att du i ditt svar på detta kommer att komma med en massa svammel om olika saker läkarna borde ha kommit ihåg men du kommer inte att komma med någon form av gärningsbeskrivning.
Också för att förekomma dig kan jag redan nu säga att det finns ingen orsak för mig att komma med en alternativ gärningsman/män eftersom jag inte pekar ut någon, till skillnad mot dig som pekar ut speciifika personer. Då får du faktiskt också tala om hur de skulle kunna gjort det.