2014-10-11, 20:58
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Ja, det brukar vara en röd flagga i sig, när någonting ignoreras på det sättet. Någonting som ju, om man nu är oskyldig, har ev. 'potential' att fria en genom att fokus läggs på ngt annat. Men tänk, där fanns det inget intresse ens från läkarna, ej heller från deras advokater, att nysta vidare i. Så vad det nu var för något Borgnäs petade i, var det inget man ville beträda djupare. Vilket i mångas (så även Borgnäs) ögon ser suspekt ut. Om man är oskyldig är man väl öppen för allt, då vill man ha fram sanningen som betyder att man själv går fri. Lägger man locket på är det snarare ett tecken på att man är insyltad på ena eller andra sättet. Så där finns många frågetecken

Ja, vad är då detta någonting för något?
Den här typen av inlägg slår du och 'Lawn' världsrekord i, en massa insinuationer men absolut inget innehåll.
Ta nu och kom med något innehåll i det här 'någonting' som du öser över oss i ditt inlägg, vad är det du vill säga?
Citera
2014-10-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anno82
Jag välkomnar en vidare genomlysning av Lars Borgnäs drivkrafter. Borgnäs är, om man ser till hans övriga gärning som erkänt tesdrivande journalist, en mycket jävig kritiker gentemot både de myndighetspersoner och de medieaktörer han valt att ifrågasätta i da Costafallet. Här är en skissartad sammanställning (i två tidigare inlägg), som kan tjäna som utgångspunkt för vidare efterforskningar:

(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (inlägg #6074 – 2012-02-06, 19:36)
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (inlägg #7668 – 2013-04-09, 20:23)

Borgnäs tillskyndare gör bäst i att ödmjukt förhålla sig till brister, tillkortakommanden och riskfaktorer i dennes journalistiska arbeten. Annars gör de sig lätt löjliga, i den mån de inte redan är det. Ett tips i all välmening!

Och hur ska Per Lindebergs tillskyndare förhålla sig?!? Jo, möjligen behöver de byta ut den där näven salt mot största möjliga skottkärra, när de åter fördjupar sig i Däem...
Citera
2014-10-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och om man väljer Lindebergs version då ?
Innebär det automatiskt att båda läkarna är att betrakta som offer för ett justitiemord ?
Obducenten verkar på nåt sätt spela en "större roll" i PL:s bok, hur kommer det sig ?
Vissa debattörer har genom årens lopp sagt sig tro på allmänläkaren oskuld men samtidigt på obducentens inblandning, hur ser det ut idag bland er mediemordsvänner gällande detta ?
I tingsrätten så hänvisas det mest till vad TA:s fru påstår. I kammarrätten hänvisas det till det dirigerade fotohandlar

"Vittnet". Diesen och andra ljuger när dom försöker svamla ur sig det hela genom att peka ut TH. Mot TH finns inget mot TA anfördes idiotbevisen.
Citera
2014-10-11, 21:26
Medlem
Citat:
Och hur ska Per Lindebergs tillskyndare förhålla sig?!? Jo, möjligen behöver de byta ut den där näven salt mot största möjliga skottkärra, när de åter fördjutrovärdisig i Däem...
Det hade varit bra om du läst hans böcker så hade vi undvikit alla felaktigheter ständigt och jämt. Synd att Borgnäs samarbetade med kvinnohataren Olle Lindquist. Det förstörde hans trovärdighet.
Citera
2014-10-11, 21:28
Medlem
[quote=habet|50696277]Ja, vad är då detta någonting för något?
Den här typen av inlägg slår du och 'Lawn' världsrekord i, en massa insinuationer men absolut inget innehåll.
Ta nu och kom med något innehåll i det här 'någonting' som du öser över oss i ditt inlägg, vad är det du vill säga?[/QUOTE

Haha, här kommer förklaringen på "någonting": vi har att göra med flertalet okända variabler här...då får detta okända, tills sanningen kommer fram, heta "någonting". Jag vet inte vad det är, allt jag vet är att om man stoppar huvudet i sanden, då är det "något". Vi har tecken, vi har indicier, en hel drös med märkliga sammanträffanden vars sammanhängande kitt är "någonting". Det var ju bl a detta "något" som Borgnäs klädde i ord genom sina undersökningar. Nu har jag inte boken på plats som sagt, annars hade jag citerat ur den.
Ett annat exempel; Borgnäs klampade på många minfält. Exakt VAD det var som var så känsligt att man hellre ville stoppa huvudet i sanden, är det ingen som vet. Bara att det var "något". Fallet är komplext och luddigt till sin natur, hade man haft teknisk bevisning så hade många "något" kunnat ersättas med konkreta fakta.
Citera
2014-10-11, 21:36
Medlem
[quote=storkmor|50696621]
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Ta nu och kom med något innehåll i det här 'någonting' som du öser över oss i ditt inlägg, vad är det du vill säga?[/QUOTE

Haha, här kommer förklaringen på "någonting": vi har att göra med flertalet okända variabler här...då får detta okända, tills sanningen kommer fram, heta "någonting". Jag vet inte vad det är, allt jag vet är att om man stoppar huvudet i sanden, då är det "något". Vi har tecken, vi har indicier, en hel drös med märkliga sammanträffanden vars sammanhängande kitt är "någonting". Det var ju bl a detta "något" som Borgnäs klädde i ord genom sina undersökningar. Nu har jag inte boken på plats som sagt, annars hade jag citerat ur den.
Ett annat exempel; Borgnäs klampade på många minfält. Exakt VAD det var som var så känsligt att man hellre ville stoppa huvudet i sanden, är det ingen som vet. Bara att det var "något". Fallet är komplext och luddigt till sin natur, hade man haft teknisk bevisning så hade många "något" kunnat ersättas med konkreta fakta.
Det finns teknisk bevisning. Borgnäs sa att CdC torsken friats i dnatest. Men läkarna som friats i dnatest glömde han bort.
Citera
2014-10-11, 21:36
Medlem
Reimers avatar
[quote=storkmor|50696621]
Citat:
Ursprungligen postat av habet

Borgnäs klampade inte på något minfält, däremot är hans usla bok och de avsnitt som tyvärr sändes på Sverige,s statstelevision något av ett unikt lågvatten märke i debatten, något sämre kan jag faktiskt inte dra mig till minnes att jag läst eller sett.

Kort sagt, Borgnäs drapa är sämre än Hanna Olsson,s och det vill inte säga lite.

Och lär dig för i helvete att citera rätt, nu kommer det att se djävligt underligt ut i citeringen!
Citera
2014-10-11, 21:47
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
1.

Ja det är väl mer eller mindre ett krav att ni läkarvänner ska kunna presentera en fullt rimlig TROVÄRDIG alternativ gärningsman för att nån överhuvudtaget ska kunna ta er på fullt allvar men glöm inte för guds skull att det måste ju då också finnas bevis för denna persons iblandning annars blir det platt fall, att spekulera, insinuera och gissa som flertalet läkarvänner gör nu hjälper inte er sak nämnvärt.
Eremona har postat valda delar från FUP:et som han antagligen fått hjälp med att välja ut, han antydde tidigare att han får "hjälp" för det är ett digert arbete som ligger bakom hans postande och man kan alltid ställa sig den kritiska frågan om vem det är som egentligen drar i "hans trådar" och bestämmer i kulisserna ?
Själva inläggen har ett viktigt syfte och det är att få bort fokus från läkarna och blottlägga ett påstått polisiärt misslyckande som då skulle vara en rejält illa skött utredning som bara fokuserade på först en misstänkt läkare och sedan två, istället är det en halvskum fifflare och kriminell missbrukare som råkade känna CdC som utmålas som misstänkt men det finns inga som helst bevis för denna persons inblandning i Catrines död/styckning, själva tanken bakom det hela är alltså att utmåla polisutredningen som illa skött och därigenom kunna hävda att eftersom polisen inte fokuserade på denna V***f så gick man miste om att sätta fast rätt gärningsman men se detta köper inte jag och många med mig och det får du/ni helt enkelt acceptera.

Mvh
Tack för att du tog dig tid att svara på 25 % av mina frågor. Det uppskattas (även om det är 75 % kvar).

Förstår jag det rätt om du menar att det är ok att spekulera när gäller läkarna (vilket du själv har sagt att bl.a. du gör ibland), men att det faller platt om det gäller någon annan?

Förstår jag dig även rätt om jag tolkar det som om du anar någon slags konspiration bakom Eremonas inlägg och att dessa egentligen styrs av någon annan? Har du även någon gissning kring vem som ligger bakom postningarna? Är det någon av läkarna? Eller kanske PL? Det vore intressant att höra din åsikt om detta!

En tredje sak jag får ut av ditt inlägg är att du tycker att en påstådd koppling mellan CdC och TH talar till både TH:s och TA:s nackdel, men en konfirmerad koppling mellan VO och CdC är en slump som inte har med fallet att göra. Stämmer min tolkning här?

Jag ser fram emot dina svar samt svaren på frågorna 2-4.

Mvh
Citera
2014-10-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Det hade varit bra om du läst hans böcker så hade vi undvikit alla felaktigheter ständigt och jämt. Synd att Borgnäs samarbetade med kvinnohataren Olle Lindquist. Det förstörde hans trovärdighet.
Somliga kallar PL för kvinnohatare....
Har läst Däem (2008-upplagan) och undrar nu vad det är för felaktigheter som korrigeras i denna skrift. Om PL gör anspråk på att ha tillgång till hela sanningen, så förvånar det mig att man inte hittar honom jämte Buddha och Konfucius i religionsböckerna.
Men okej, då vet jag, då slår jag upp svaret i Skriften nästa gång jag har en fråga...
Citera
2014-10-11, 22:00
Medlem
Citat:
Somliga kallar PL för kvinnohatare....
Har läst Däem (2008-upplagan) och undrar nu vad det är för felaktigheter som korrigeras i denna skrift. Om PL gör anspråk på att ha tillgång till hela sanningen, så förvånar det mig att man inte hittar honom jämte Buddha och Konfucius i religionsböckerna.
Men okej, då vet jag, då slår jag upp svaret i Skriften nästa gång jag har en fråga...
Synd att du förringar misshandel av kvinnor. Att vissa kallar PL för kvinnohatare gör honom inte till kvinnohatare. Att Olle Lindquist slänger sin fru nercör en trappa b la gör honom till en kvinnohatare. Synd att du inte tar avstånd från våld mot kvinnor.
Citera
2014-10-11, 22:05
Medlem
@Reimer
Ska JAG lära mig att citera rätt?? Jag citerade habet's post som var ett svar till mig. Det är du som har hoppat in i den diskussionen med svordomar och allt. Du tyckte ju att mitt tidigare uttalande om ditt humör var ett "patetiskt försök till analys", visa nu att du hade rätt så vi kan vara artiga mot varandra i fortsättningen...
Citera
2014-10-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Synd att du förringar misshandel av kvinnor. Att vissa kallar PL för kvinnohatare gör honom inte till kvinnohatare. Att Olle Lindquist slänger sin fru nercör en trappa b la gör honom till en kvinnohatare. Synd att du inte tar avstånd från våld mot kvinnor.
Inlägget i vilket du först nämner att Olle Lindquist är en kvinnohatare, innehåller inget om det du skrev efteråt. Kvinnohatare säger man om många, ja även PL, utan att egentligen gå in vidare på det...därav mitt svar. (Jag tillhör inte heller dem som kallar PL kvinnohatare, upplysningsvis).
Vidare är jag själv kvinna, och har egna erfarenheter av misshandel. Så det förringar jag INTE!
Hur mycket jag än avskyr det som OL gjort(och jag utgår från att du har koll på det från säker källa), så kan han ändå bistå med viss kunskap i fallet Catrine da Costa. Eller tycker du att det ena utesluter det andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in