Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
1.
Ja det är väl mer eller mindre ett krav att ni läkarvänner ska kunna presentera en fullt rimlig TROVÄRDIG alternativ gärningsman för att nån överhuvudtaget ska kunna ta er på fullt allvar men glöm inte för guds skull att det måste ju då också finnas bevis för denna persons iblandning annars blir det platt fall, att spekulera, insinuera och gissa som flertalet läkarvänner gör nu hjälper inte er sak nämnvärt.
Eremona har postat valda delar från FUP:et som han antagligen fått hjälp med att välja ut, han antydde tidigare att han får "hjälp" för det är ett digert arbete som ligger bakom hans postande och man kan alltid ställa sig den kritiska frågan om vem det är som egentligen drar i "hans trådar" och bestämmer i kulisserna ?
Själva inläggen har ett viktigt syfte och det är att få bort fokus från läkarna och blottlägga ett påstått polisiärt misslyckande som då skulle vara en rejält illa skött utredning som bara fokuserade på först en misstänkt läkare och sedan två, istället är det en halvskum fifflare och kriminell missbrukare som råkade känna CdC som utmålas som misstänkt men det finns inga som helst bevis för denna persons inblandning i Catrines död/styckning, själva tanken bakom det hela är alltså att utmåla polisutredningen som illa skött och därigenom kunna hävda att eftersom polisen inte fokuserade på denna V***f så gick man miste om att sätta fast rätt gärningsman men se detta köper inte jag och många med mig och det får du/ni helt enkelt acceptera.
Mvh
Tack för att du tog dig tid att svara på 25 % av mina frågor. Det uppskattas (även om det är 75 % kvar).
Förstår jag det rätt om du menar att det är ok att spekulera när gäller läkarna (vilket du själv har sagt att bl.a. du gör ibland), men att det faller platt om det gäller någon annan?
Förstår jag dig även rätt om jag tolkar det som om du anar någon slags konspiration bakom Eremonas inlägg och att dessa egentligen styrs av någon annan? Har du även någon gissning kring vem som ligger bakom postningarna? Är det någon av läkarna? Eller kanske PL? Det vore intressant att höra din åsikt om detta!
En tredje sak jag får ut av ditt inlägg är att du tycker att en påstådd koppling mellan CdC och TH talar till både TH:s och TA:s nackdel, men en konfirmerad koppling mellan VO och CdC är en slump som inte har med fallet att göra. Stämmer min tolkning här?
Jag ser fram emot dina svar samt svaren på frågorna 2-4.
Mvh