2014-10-12, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Som Sctp säger ska du inte ta NSAID tillsammans med Kinoloner. Googla på fluoroquinolone adverse reactions to NSAID så får du se att biverkningarna kan komma veckor, månader och till och med år efteråt. Mina har problem kom en gång flera dagar efter jag slutat. NSAID har väldigt dålig effekt på prostatit. Möjligen har suppar med NSAID bättre effekt. Med NSAID sänker du inte inte antalet vita blodkroppar nämnvärt i prostatasekretet.

Din andra fråga, ställ den till läkaren.

Det stämmer.. Det enda som funkat nämnvärt är voltaren suppar 100mg vid början av skov men som kur löser dom ingenting.
Citera
2014-10-12, 19:51
Medlem
Jag är säker på att jag sett en artikel om koncentrationsnivåerna av antibiotika i prostatan vid antibiotikabehandling. Denna artikel finns http://home.swipnet.se/isop/Penetration.pdf men jag är säker på att jag sett minst en annan artikel där exakta nivåerna finns för varje antibiotika. Är det någons som vet var artikeln går att finna?
Senast redigerad av Atari 2014-10-12 kl. 19:55.
Citera
2014-10-12, 21:04
Medlem
Citat:
Jag är säker på att jag sett en artikel om koncentrationsnivåerna av antibiotika i prostatan vid antibiotikabehandling. Denna artikel finns http://home.swipnet.se/isop/Penetration.pdf men jag är säker på att jag sett minst en annan artikel där exakta nivåerna finns för varje antibiotika. Är det någons som vet var artikeln går att finna?

Denna tabell?

http://m.cid.oxfordjournals.org/cont...expansion.html
Senast redigerad av Hajade 2014-10-12 kl. 21:06.
Citera
2014-10-13, 18:17
Medlem
Jag har fått diagnosen kronisk bäckenbottensyndrom av i mina ögon sveriges bästa urolog. Alltså musklerna som spelar mig ett spratt därnere. Jag har dock ätit 8 dagar ciprofloxacin utan resultat såklart. Läkarna säger att jag kan sluta med det på direkten eftersom jag inte har några bakterier samtidigt som det är ett rävgift.

Hur ser resistensbilden ut? Kan jag bara sluta?
Citera
2014-10-13, 19:32
Medlem
Hans Hedelin?

Citat:
Ursprungligen postat av hillesvik
Jag har fått diagnosen kronisk bäckenbottensyndrom av i mina ögon sveriges bästa urolog. Alltså musklerna som spelar mig ett spratt därnere. Jag har dock ätit 8 dagar ciprofloxacin utan resultat såklart. Läkarna säger att jag kan sluta med det på direkten eftersom jag inte har några bakterier samtidigt som det är ett rävgift.

Hur ser resistensbilden ut? Kan jag bara sluta?
Citera
2014-10-13, 19:34
Medlem
Det var en annan jag tänkte på. Men ska kolla in denna. Blir dock förbryllad över värderna då Cipro verkar ligga lågt och vissa Cephalasporiner verkar ligga högt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Denna tabell?

Citera
2014-10-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajade
Denna tabell?

ja den ser inte ut att vissa rätt på kinoloner med tanke på att all litteratur säger att dom har bäst penetration...
Citera
2014-10-13, 23:50
Medlem
Jag tror jag fått prostatit. Känner igen all de symptom som kännetecknar skiten. Jag är 27 år.
Följde ett tips från en sida om hur man själv kunde känna på sin prostata med ett finger i rumpan. Jag kan känna en liten förhårdning på den, så nu är jag livrädd att jag kan ha fått prostatacancer.
Hoppas det bara är nån kalkknöl eller annat som inte är farligt, för min livslust är botten just nu.
Jag orkar fan inte... Vill inte dö.
Senast redigerad av AnkAnus 2014-10-13 kl. 23:56.
Citera
2014-10-14, 20:49
Medlem
Du kan vara lugn. Du är 27år och du har inte fått prostatacancer. Du kommer få samma svar av din läkare eller urologen. Det är troligtvis inte en kalkknöl du känner, jag har aldrig hört talas om att man skulle kunna känna en "kalkknöl" genom palpering av prostatan. Vad är föresten en kalkknöl? Aldrig hört det uttrycket tidigare. Boka en tid hos en bra urolog för att få dina problem ordentligt utredda.

Resultaten visar att upp till 30 års ålder finns det inga spår av prostatacancer...
http://www.medfak.umu.se/digitalAsse..._2gronberg.pdf

Före 50 års ålder är prostatacancer en sällsynt sjukdom...
http://www.cancerfonden.se/sv/cancer...ackt/PSA-test/

Citat:
Ursprungligen postat av AnkAnus
Jag tror jag fått prostatit. Känner igen all de symptom som kännetecknar skiten. Jag är 27 år.
Följde ett tips från en sida om hur man själv kunde känna på sin prostata med ett finger i rumpan. Jag kan känna en liten förhårdning på den, så nu är jag livrädd att jag kan ha fått prostatacancer.
Hoppas det bara är nån kalkknöl eller annat som inte är farligt, för min livslust är botten just nu.
Jag orkar fan inte... Vill inte dö.
Citera
2014-10-15, 13:57
Medlem
Citat:
Hans Hedelin?

Ja, h*ns Hedel*n. Han bekräftade även saker som tagit andra urologer röntgen för att bekfräfta enbart genom att känna ordentligt. Han är överlägset den bästa urolog jag träffat och det har varit en del.
Citera
2014-10-16, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillesvik
Ja, h*ns Hedel*n. Han bekräftade även saker som tagit andra urologer röntgen för att bekfräfta enbart genom att känna ordentligt. Han är överlägset den bästa urolog jag träffat och det har varit en del.

Jag var hos honom i somras. Han ville ge mig samma diagnos som du fick. Läs min sjukdomshistoria för mer info.
Citera
2014-10-16, 12:09
Medlem
vierecks avatar
Då var det dags igen för mig.

Jag är nästan 100% säker på att min prostatit är rent stressrelaterad. Jag vart mer eller mindre symptomfri under semestern, bara lite klart hanterbar olustkänsla i diffusa områden i underlivet. Men efter en dag tillbaka på arbetsplatsen så har jag ont i penisskaftet och "allmänt där nere". Det känns som det sitter en bit diffus taggtråd i urinröret och skaver.

Jag har under en längre tid sett till att köra på de gamla rekommendationerna som man fått höra och läst om i alla år. Dvs, ejakulera ofta. Vilket jag gjort. Det har känts bättre och bättre. Men efter igår så kom smärtan tillbaka.

Jag har ett arbete som efter den senaste tidens visioner av ledningen, jag hatar mer och mer. Till detta är jag deprimerad och nedstämd, stressad och har nojor för det mesta.

Så med detta i minne så ballar hjärnan givetvis ur när det kommer två droppar klart blod ur urinröret efter ejakulationen. Alltid två-tre droppar, efter ejakulerat, men efter en stund så kommer det normal vätska. Detta har jag mer eller mindre kommit fram till att det är en tidigare hopväxt urinrörsmynning som strular. För några år sedan kändes det som att det tog emot att urinera, ungefär som att pressa ihop en vattenslang för att få en starkare stråle. Varpå jag tittade och upptäckte något svart i mynningen. Efter en dusch så gnuggade jag lite och det försvann. Det var troligen en sårskorpa efter väldigt torr hud. Sedan hade jag torr hud som jag tog bort från mynningen. Varpå det kunde uppstå lite blod (som när man river bort en skinnflik från torra läppar ungefär).

Detta var inga egentliga problem, tills prostatiten hälsade på för ca ett år sedan.

Sedan April har jag skrivit ner min status varje dag. De senaste månaderna har det lugnat ner sig betydligt. Men under den här perioden har jag haft blod i ejakuleringen fyra gånger. Det är alltid på samma sätt, dvs försats, ejakulering, två droppar blod, eftersats och urinering.
Plus att jag nu har fått ett sår (tror jag) på baksidan av penis, precis under ollonet. Det känns som skavsår nästan och det blir en sådan där svart sårskorpa, kanske det samlas ludd i såret av underkläderna. Men det hjälper inte stressen och de redan spända bäckenmusklerna. Eftersom jag var bättre under semestern med allt och nu efter en dag på jobbet så har jag känslan av att vilja gröpa ur allt med en slö gammal träsked. Samt jag får väldigt mörka tankar om livet rent generellt.

Tankar om cancer, sjukdomar, att sluta vilja leva med mera. Jag var som jag nämnde i ett tidigare inlägg hos läkare och tog PSA prov bland annat, det var bara ett värde som var fel men det var ett levervärde så det var inte inblandat i prostatan/penis. PSA provet var ultra-perfekt, 0.65 (man bör tydligen ha ett värde under 3.0)! Jag är egentligen inte rädd för att dö, det jag inte vill är allt ligga som ett kolli och bara vänta. Men tankarna jag har, det är inte hälsosamt att älta och bekymra sig. När då det värker som ett malande sätt i områden som man inte känner till så mycket om, då tar det på krafterna. Jag vill inte beskriva mig som självmordsbenägen. Utan mer livstrött rent generellt. Jag ser ingen glädje i vardagen, det finns inget jag direkt ser framemot. Det plus stressen kör att hjärnan inte slappnar av, vilket gör att kroppen aldrig vilar. Så återhämtning är ytters svårt.

Det är tydligt att när man passerat 40 sträcket, det är då kroppen rasar.
Jag kände att jag ville fortsätta/uppdatera min tidigare historia som jag skrivit om här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in