2014-10-11, 21:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
BB innehåller ju inte det direkta skapelseögonblicket utan startar 10^-43 sek efter, om jag kommer ihåg rätt, men frågan är teologiskt menad inte fysiologisk och då blir den inte besvarad med en fysiologisk förklaring.

Den fysiologiska förklaringen brukar jag ventilera i Astro forumet

Du menar en fysikalisk förklaring. Fysiologi är något helt annat.
Citera
2014-10-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Mmm även Jesus var likt Mohammed en poetisk lyriker.

...bördan är lätt... wow, jag träffas av en glasklar insikt!

eller... quite, not
not? stick till SK imorgon och hoer sjaelv om Mmmarabou mjoelkchokladjesus.
Citera
2014-10-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du menar en fysikalisk förklaring. Fysiologi är något helt annat.
fysiologi aer maenniskokroppens funktion. borde han studera. och haepna oever den Intelligente Designern.
Citera
2014-10-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
fysiologi aer maenniskokroppens funktion. borde han studera. och haepna oever den Intelligente Designern.

Av detta universum möjligen eller hur tänkte du. Men det finns kanske oändligt många.
Citera
2014-10-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Av detta universum möjligen eller hur tänkte du. Men det finns kanske oändligt många.
jag tycker man borde foerundras oever baade makro och mikrokosmos. maanga ledande mikrobiologer som studerar proteiner, DNAmolekyler etc. paastaar det maaste finnas en helt obegripligt, fantastisk GUD bakom allt. att kunna utvecklas av en slump anses UTESLUTET. som att vinna paa Lotto, typ tusen ggr. i rad.
Citera
2014-10-11, 23:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
jag tycker man borde foerundras oever baade makro och mikrokosmos. maanga ledande mikrobiologer som studerar proteiner, DNAmolekyler etc. paastaar det maaste finnas en helt obegripligt, fantastisk GUD bakom allt. att kunna utvecklas av en slump anses UTESLUTET. som att vinna paa Lotto, typ tusen ggr. i rad.

Du menar alltså på fullaste allvar att ledande mikrobiologer menar att evolution är slump? Har du lust att delge oss tillfällen då de påstått detta?
Citera
2014-10-11, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Det finns nog ingen absolut gudinna/gud. Närmast är väl Kali eller Shakti. Eller?
Finns det nog. Jesus sade "har ni sett mig har ni sett Fadern".

Citat:
Träffade någon som kallade sig kärleken. Hon sa en gång: Men vem vet vem man är.
Rekommenderar inte att lita på andra andeväsen än GUD.
Citera
2014-10-11, 23:09
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Bla,bla,bla..

Du låter ju som någon präst från 1700-talat om tror sig ha belägg för det mesta.

Antagligen skulle du följa gängse normer då om du levde under den tiden, av det jag kan utläsa av dig.
Finns ju vissa menlösa personer i alla tidevarv som inte tillför något annat än att hålla med, menar jag.
Citera
2014-10-11, 23:15
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten

Hur vet man skillnaden då?
Citera
2014-10-11, 23:29
Medlem
Citat:

Kristendomen skall man inte lita på. Finns väl spår av sanning men långtifrån hela.
Vart i bibeln nämns kundalini (Eller vad man väljer att kalla det) och att alla kan göra som Jesus gjorde dvs övervinna den fysiska kroppens död?

Kroppen måste inte ens dö för att man skall inse att man är mer än så.
Senast redigerad av Shabhai17 2014-10-11 kl. 23:34.
Citera
2014-10-11, 23:40
Bannlyst
kundalini behövs inte nämnas i bibeln. Jesus är sanningen, som han sade. Bort från kundalinispöket jag fick efter min meditationsresa. Jag begick många självmordsförsök och som du säger går det att tro på ett liv bortom det fysiska utan att vara särskilt troende. Jag räknade mig som ateist några månader innan jag låstes in..

Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Hur vet man skillnaden då?
tvivlar på att det är en bombsäker metod men ett sätt är att tro att det ÄR Gud/den högste. Oavsett vad han säger. Sen kommer man ju fram till slut och får veta då. Eftersom han är allvetande så kanske han går tillbaka i tiden (eller fram och sen bak?) och sätter in en mer rätt ande.
Citera
2014-10-12, 00:01
Medlem
Citat:
kundalini behövs inte nämnas i bibeln. Jesus är sanningen, som han sade. Bort från kundalinispöket jag fick efter min meditationsresa. Jag begick många självmordsförsök och som du säger går det att tro på ett liv bortom det fysiska utan att vara särskilt troende. Jag räknade mig som ateist några månader innan jag låstes in..

tvivlar på att det är en bombsäker metod men ett sätt är att tro att det ÄR Gud/den högste. Oavsett vad han säger. Sen kommer man ju fram till slut och får veta då. Eftersom han är allvetande så kanske han går tillbaka i tiden (eller fram och sen bak?) och sätter in en mer rätt ande.

Allt är "kundalini".
Senast redigerad av Shabhai17 2014-10-12 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in