Citat:
Ursprungligen postat av
Ismail
Mitt sunda förnuft säger att min skapare inte har en skapare, eftersom det inte kan pågå så i all evighet.
Mitt sunda förnuft säger att skaparen har redan bevisat sin existens, men att människan väljer att blunda. Vad säger ditt förnuft om livet här på jorden? Har det uppkommit av sig själv utan någon skapare?
Jo allt som kan hanteras av medvetandet, har ett ursprung, således har en "entitet" som gud, definitivt ett upphov, en orsak, eller utmed ditt språkbruk... en skapare, något som utlöst el utmynnat i vad så många dyrkar.
Har du föremål för dyrkan, kan du lugnt räkna med att föremålet för dyrkan, har olika sidor, det är enbart för dig att försöka inse vad dimensioner och volymer är, att en produkt som gud är, kommer sig av en massa omliggande faktorer.
gud hänger inte för sig själv svävandes i en upplösning, än så länge är Gud... ETT ORD BESTÅENDE AV TRE, 3, bokstver... en kombination... som man framtolkat... det är tolkningar, utan kunskaplig bas i förankring någonstans. So far.
(däremot i fantasin) .. ju mindre du förstår den jord du står på, desto mer behöver du förlita dig på fantasin.¨