2014-10-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Det intressanta att FSA som bekämpat ISIS mycket längre än PKKurderna i Syrien har inte sagt ett enda ord om att Turkiet stödjer ISIS, men så snabbt det är PKKurder skriker de och gapar Turkiet oavsett.
Om FSA börjar tjafsa emot Turkiet kommer dom sluta existera. Dom har inget val än att slicka röv.
Citera
2014-10-11, 18:15
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Försök hädanefter att inte skriva liknande inlägg som denna till mig. Jag hatar meningslösa och innehållsfattiga inlägg med en eller två rader. Om du inte har något att säga så håll käft iställt. Sedan så är detta en diskussionsforum och ingen chatt.

Men bad Biden om ursäkt eller inte för sina löjliga anklagelser? Svara på frågan, du kanske ska be om ursäkt till turkarna här också?
Citera
2014-10-11, 18:16
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Men din intelligens befriade planta! Varför ska jag bevisa något som jag inte har påståt i den här diskussionen? Jag har inte skrivit att de är bra soldater eller seriösa, däremot så har jag bevisat att du inte har grund för dina påståenden att de skulle var dåliga eller oseriösa. Det är två olika saker. Jag ber dig! skriv inte mer till mig och jag har typ insuinerat det i flera inlägg nu. Lämna mig bara ifred och acceptera att du blev ägd.

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Du säger att du har ägt mig, men du har inte bevisat motsatsen. Hur går det till när ni kurder debatterar egentligen? Är det den som skriker högst som vinner debatten? Du har inte bevisat att jag har fel så varför ljuger du?

Jag håller fast vid att YPG är urusla krigare, jag har ingen grund för mitt påstående och om du ska äga mig vill det till att du bevisar motsatsen. För det är ju faktist så en debatt fungerar.

Amatör.
Citera
2014-10-11, 18:16
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
Om FSA börjar tjafsa emot Turkiet kommer dom sluta existera. Dom har inget val än att slicka röv.

Om jag var FSA så skulle jag aldrig acceptera Turkiets spel, inser ni nu hur löjliga PKKurder är med sina konspirationsteorier.
Citera
2014-10-11, 18:17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det intressanta att FSA som bekämpat ISIS mycket längre än PKKurderna i Syrien har inte sagt ett enda ord om att Turkiet stödjer ISIS, men så snabbt det är PKKurder skriker de och gapar Turkiet oavsett.

Då har du varit dålig på att lyssna, men du lyssnar bara på vad ditt älskade Turkiet säger och jublar över stödet till ISIS så du ska få ditt kalifat eller rent av ditt ottomanska rike
FSA har stridit MED ISIS flera gånger, bland annat i Kobane så det är inte så förvånande!
Citat:
The FSA presence in Kobani is significant because relations between the FSA and the Kurdish PYD have previously been strained. As recently as last year, the parent group of one of the FSA brigades in Kobani was fighting alongside the Islamic State against Kurdish fighters in Aleppo province.
Citera
2014-10-11, 18:18
Medlem
Citat:
Försök hädanefter att inte skriva liknande inlägg som denna till mig. Jag hatar meningslösa och innehållsfattiga inlägg med en eller två rader. Om du inte har något att säga så håll käft iställt. Sedan så är detta en diskussionsforum och ingen chatt.

Bara för att du skriver ett kapitel i varje inlägg så betyder det inte att du säger så mycket, hela din grej är att rättfärdiga PKK's terrorhandlingar, påstå att dom inte är som is. Du påstår att Turkiet hjälper is, nej det gör dom inte.
Dom hjälper varken det ena eller det andra. Du kan inte ens visa en vettig källa som visar att Turkiet har hjälpt is.
Du är inte så duktig som du tror.
Citera
2014-10-11, 18:20
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Då har du varit dålig på att lyssna, men du lyssnar bara på vad ditt älskade Turkiet säger och jublar över stödet till ISIS så du ska få ditt kalifat eller rent av ditt ottomanska rike
FSA har stridit MED ISIS flera gånger, bland annat i Kobane så det är inte så förvånande!

Det var nytt, vad jag vet så strider FSA tillsammans med PYD.

http://www.huffingtonpost.com/2014/10/07/kobani-free-syrian-army_n_5939654.html

Citat:
Multiple other sources have confirmed some FSA presence in Kobani. A leader of the FSA's Dawn of Freedom Brigades coalition confirmed to the website Syria Comment last week that 250 fighters from his group were aiding Kurds in what they call the Kobani region. And on Friday, CNN said it had been in touch with an FSA fighter in Kobani who said about 300 fighters from the U.S.-backed FSA were in the city.
Senast redigerad av Yasko 2014-10-11 kl. 18:22.
Citera
2014-10-11, 18:21
Medlem
Citat:
Jag tror knappsats att det är kurder eller någon här på flashback överhuvudtaget som först påstådd att Turkiet stöder daesh, det är någonting som hela världen tror och som Turkiet gav världen skäll till att tro så. Joe Biden har inte flashback som sin källa, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Jag håller fast vid att YPG är urusla krigare, jag har ingen grund för mitt påstående och om du ska äga mig vill det till att du bevisar motsatsen. För det är ju faktist så en debatt fungerar.

Amatör.
Men snälla chris kan du lägga ner ditt snack om att YPG är urusla krigare, hur länge ska du hålla på? Du har sagt det en gång vi fattar vad du tycker, men nog räcker det?

Det här tjafset mellan dig och interiorcore börjar likna någonting som små barn håller på med. Det är dagisnivå över det hela!
Senast redigerad av Hommer 2014-10-11 kl. 18:24.
Citera
2014-10-11, 18:21
Medlem
Citat:
Uppenbarliggen så är människan beskaffad på så vis att han är mer intresserad av sina egna framför andra, detta gäller alla här inne inklusive dig med. Men du missförtår mig nu, för det jag ville lyfta fram i mitt inlägg som var riktad mot en person var att hela hans resonemang var felaktig och att han använde den samtidigt som han menade på att kurderna "väsnas". Hade han själv inte väsnats om det var hans landsmän som det gällde eller vadå?

Varken jag eller Marlo.Stanfield är från Syrien eller tillhör någon religion som de stridande parterna har...vi har inget som binder oss till konflikten, till skillnad från dig som är kurd och därför står på kurdernas sida i Syrien.
Båda jag och Marlo.Stanfield har varit i syrientrådarna på Flashback som funnits sedan konflikten började för många år sedan.
Vi ,liksom många andra i tråden, lider med oskyldiga som inte har något gemensamt med oss annat än att de är människor.
Du däremot är registrerad sedan Juli 2014, då kurderna på allvar blev indragna i konflikten...varför skrev du inget när resten av Syrien stod i brand 2012? Brydde du dig inte om de andra på samma sätt som ni menar att ingen bryr sig om er?

Nu skriver jag inte det här för att klanka ner på dig, utan vill påvisa hyckleriet som många har om att man ska känna empati för människor som inte känner empati för andra...men oroa dig inte, jag kommer känna empati för er fastän att ni sket i andra fram till inte så längesedan.
Citera
2014-10-11, 18:24
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hommer
Jag tror knappsats att det är kurder eller någon här på flashback överhuvudtaget som först påstådd att Turkiet stöder daesh, det är någonting som hela världen tror och som Turkiet gav världen skäll till att tro så. Joe Biden har inte flashback som sin källa, eller hur?

Joe Biden bad Turkiet om ursäkt för sitt uttalande.
Citera
2014-10-11, 18:25
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Du säger att du har ägt mig, men du har inte bevisat motsatsen. Hur går det till när ni kurder debatterar egentligen? Är det den som skriker högst som vinner debatten? Du har inte bevisat att jag har fel så varför ljuger du?

Amatör.
Nej. Det finns inget som heter att jag måste bevisa motsattsen eller att jag ska börja lägga fram bevis på grejer som jag inte har påstått. Du är dukigt korkad som bara fortsätter snacka om det här. Jag sätter dig på ignor nu. Den som vill kan lässa igenom våra inlägg och se hur det ligger till.
Citera
2014-10-11, 18:27
Medlem
Citat:
Joe Biden bad Turkiet om ursäkt för sitt uttalande.
Han hade inget val. Att han bad om ursäkt innebär inte att han hade fel, men att han nämnde någonting som misstänktes av hela världen innebär att han hade rätt. Turkiet med Erdogan i spetsen måste bevisa att Biden hade fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in