Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Uppenbarliggen så är människan beskaffad på så vis att han är mer intresserad av sina egna framför andra, detta gäller alla här inne inklusive dig med. Men du missförtår mig nu, för det jag ville lyfta fram i mitt inlägg som var riktad mot en person var att hela hans resonemang var felaktig och att han använde den samtidigt som han menade på att kurderna "väsnas". Hade han själv inte väsnats om det var hans landsmän som det gällde eller vadå?
Varken jag eller Marlo.Stanfield är från Syrien eller tillhör någon religion som de stridande parterna har...vi har inget som binder oss till konflikten, till skillnad från dig som är kurd och därför står på kurdernas sida i Syrien.
Båda jag och Marlo.Stanfield har varit i syrientrådarna på Flashback som funnits sedan konflikten började för många år sedan.
Vi ,liksom många andra i tråden, lider med oskyldiga som inte har något gemensamt med oss annat än att de är människor.
Du däremot är registrerad sedan Juli 2014, då kurderna på allvar blev indragna i konflikten...varför skrev du inget när resten av Syrien stod i brand 2012? Brydde du dig inte om de andra på samma sätt som ni menar att ingen bryr sig om er?
Nu skriver jag inte det här för att klanka ner på dig, utan vill påvisa hyckleriet som många har om att man ska känna empati för människor som inte känner empati för andra...men oroa dig inte, jag kommer känna empati för er fastän att ni sket i andra fram till inte så längesedan.