2014-10-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nästa alla var under 14. Vad hände med dem?

Såvida inte Du kan föra i bevis att de mördats medelst gasning finns ett flertal möjliga förklaringar, inklusive svält, tyfus eller andra sjukdomar, eller att anteckningar om deras närvaro i lägren saknas av diverse orsaker och att de avled vid senare tillfälle.

Man kan inte styrka en specifik förklaring, i detta fall gasmord, med hänvisning till att andra debattörer inte kan precisera vad som annars skulle inträffat, utan man måste uppvisa relevant stöd för sin egen förklaring.
2014-10-11, 17:12
Medlem
Citat:
Nästa alla var under 14. Vad hände med dem?
Jag har inte hunnit gå igenom hela listan, det finns hästar som också skall skötas, men jag skall nog av nyfikenhet gå igenom den.
Orsaker finns att det dog, och de har jag redan skrivit om tidigare. De barnen som kom till lägret har inte registrerats där, alltså är det nog så att de placerades i transit delen av Birkenau och troligtvis transporterades de vidare till Lägren Natzweiler eller Buchenwald. Då Theodor Reis i från samma trasnport hamnade i Kovno, så verkar det troligt att barnen for vidare ifrån Auschwitz. De flesta transporter som kom till lägret fortsatte, efter den 15.5 1944. Endast få av den som kom var sådana att de tömdes helt i Auschwitz - Birkenau, enligt listorna. Så barnen fördes nog med stor säkerhet vidare i något skede.
2014-10-12, 00:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
de placerades i transit delen av Birkenau och troligtvis transporterades de vidare till Lägren Natzweiler eller Buchenwald.

Varför i hela fridens namn transporterar man små barn till Polen från Frankrike, för att sedan raskt transportera tillbaka dom till Tyskland?
Brukar inte ni revisionister hävda att det var logistikproblem i Tyskand?

Varför upprättar man transportlistor på resan österut, men sedan finns det inga listor?

/VV
2014-10-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Varför i hela fridens namn transporterar man små barn till Polen från Frankrike, för att sedan raskt transportera tillbaka dom till Tyskland?

Varför upprättar man transportlistor på resan österut, men sedan finns det inga listor?

/VV
Transportlistor saknas för att de troligtvis blivit så att säga bort på vägen. De har varit i Ryssland sedan krigsslutet och till 1989 då Auschwitz - Birkenau museet fick dem. Perioder som 22.9 1940 - 20.3 1942,1.5 - 19.5 1942, 20.6 - 1.7 1942, 18.7 - 15.8 1942, 28.8 - 12.10 1942, 30.10 - 14.11 1942, 13.1 -18.1 1943, 27.1 - 13.3 1943, 21.3 - 23.3 1943, 31.3 - 3.4 1943, 13.4 - 22.4 1943, 30.4 - 7.5 1943, 14.5 - 14.6 1943 - 25.6 - 20.7 1943. 2.8 - 6.9 1943, 14.9 - 30.10 1943, 12.11 - 8.12 1943, 7.1 - 15.5 1944. 21.5 - 9.6 1944, 21.6 - 1.7 1944, 11.7 - 12.8 1944, och 21.8 - 2.9 1944 saknas. Det transporterades bort en massa dokument ifrån Auschwitz som hamnade i Ravensbrück, efter att lägret evakuerades. De har helt enkelt kommit bort.

Man transporterade bort fångar ifrån lägret som inte var arbetsdugliga, då man behövde plats för de ungerska Judarna som var arbetsdugliga. Om man studerar transportlistor till lägret och hur många som stannade i lägret och sedan fortsatte så förstår man detta.

Georges Halpern på listan lever idag i Canada. Joseph Goldberg saknar helt uppgifter. De som transporterades till Auschwitz (av de jag hunnit ta red på) var Maurice Gerenstein, Liliane Gerenstein, Henri - Chaim Goldberg, Mina Halaunbrenner. Vad de sedan avled i är svårt att säga. Det härjade barnsjukdomar i lägret som Scharlakansfeber, kikhosta och mässling. Där fanns Tyfus, TBC som också spred sig lätt på grund av trängseln i barackerna. Barnen var mottagligare för infektioner och svagare vid svält.
2014-10-12, 15:02
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Man transporterade bort fångar ifrån lägret som inte var arbetsdugliga, då man behövde plats för de ungerska Judarna som var arbetsdugliga. Om man studerar transportlistor till lägret och hur många som stannade i lägret och sedan fortsatte så förstår man detta.

Varför och var transporterades bort de som inte var arbetsdugliga? Enligt hundratals dokument framgår det att man ville utrota judarna för att inte kunna kontaminera den ariska rasen, exempelvis genom att tvångssterilisera de som var arbetsdugliga och att låta resten dö. Tyvärr finns ingen befolkningsstatistik från presumtiva mottagningsstäder eller andra bevis på att några av de sex miljoner judar som blev offer för förintelsen skulle ha blivit bosatta någonstans i världen. Dina hemmagjorda hypoteser är fulla av logiska hål och ingenting har du gett som kan bevisa någon som helst sanning i dina smått desperata försök att ge tyngd åt dina världsfrånvända åsikter.
2014-10-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför och var transporterades bort de som inte var arbetsdugliga? Enligt hundratals dokument framgår det att man ville utrota judarna för att inte kunna kontaminera den ariska rasen, exempelvis genom att tvångssterilisera de som var arbetsdugliga och att låta resten dö. Tyvärr finns ingen befolkningsstatistik från presumtiva mottagningsstäder eller andra bevis på att några av de sex miljoner judar som blev offer för förintelsen skulle ha blivit bosatta någonstans i världen. Dina hemmagjorda hypoteser är fulla av logiska hål och ingenting har du gett som kan bevisa någon som helst sanning i dina smått desperata försök att ge tyngd åt dina världsfrånvända åsikter.
Källa till det jag skrev finns i Sterbebücher von Auschwitz, uppe på sidan 241.
2014-10-12, 18:19
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Källa till det jag skrev finns i Sterbebücher von Auschwitz, uppe på sidan 241.

Har du läst igenom boken eller bara Faurissons kommentarer?
2014-10-12, 18:42
Medlem
Citat:
Det var märkligt att du inte tog med de barn som här diskuteras och som Molly brottats med i snart två år. Tänk att du missade detta..., barnhemsbarnen från Izieu i södra Frankrike, de flesta fördes till Auschwitz med konvoj 71 våren 1944.

Farbror Sven har puttat ut barnhemsbarnen på FBs brottarmatta i snart 6 år:

Citat:
2008-11-25, 02:21
(FB) Bevis FÖR förintelsen?

"Izieu" i sökrutan t h på sidan ger 31 resultat

https://www.flashback.org/sok/Izieu?sp=1&f=147&so=a

..............

Här är en post, med BlizzardKings svar, och diskussionsstarkt svar som vanligt från farbror Sven_:

Citat:
2009-02-20, 15:32

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag har redovisat Faurissons åsikter i frågan och med det är jag nöjd. Om du vill fortsätta älta frågan så kan det vara på sin plats att du redovisar något som stöder din tes att de försvann efter något dygn och jag antar att du därmed vill påvisa att de gasades, så upp till bevis.

https://www.flashback.org/showpost....&postcount=110

Direktlänk till den läsvärda texten av Faurisson:

http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/7...sson21-72.html

Tjaa, "diskutera" är knappast din starkaste sida. Jag läser i vart fall dina länkar men har du verkligen läst http://www.izieu.alma.fr/anglais/fra...ncipale.htm??? Den obsvarade frågan återstår: Varför skickades barn utan sina föräldrar till Auschwitz? Varför skickades dessa barn dit?
(FB) Var tog de vägen? (De försvunna judarna)

Sen kan ni ju läsa vidare i den tråden om ni är intresserade....

forts följer
2014-10-12, 18:57
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
De 44 på listan var ifrån Frankrike som åkte utan sina föräldrar. Vilket sven har tagit upp innan.
Fortfarande ingen bra svar varför de skulle sända barn mellan 4 - 14 år till ett läger i öst. Eftersom det fanns många läger i frankrike också, om det nu var brist på arbetskraft. Efterankomst i Auschwitz var de putsväck.

Dödsattester finns ingen orsak skriva om de avrättades direkt efter ankomst. Finns inte ens vittnen som nämner om det ens, eller??

Har du verkligen inte kontrollerat personerna på listan, de är VERKLIGEN inte alla ifrån Frankrike.
[...]
Googla på Sami Adelsheimer, så kommer du att själv se att han kom ifrån Mannheim i Tyskland. Han var först på listan. Sedan kommer Hans Ament från Wien, Österrike osv. 11 stycken av dem var ifrån Frankrike.
(FB) Varför tror du på förintelsen?

Så här tycks det ha gått till när de som anlände till Auschwitz tillsammans med barnen fick reda på dessas öde efter ankomsten:

Citat:
Un rescapé d'Auschwitz raconta le destin des enfants, lors du procès de Klaus Barbie :
« Je me suis demandé où étaient les enfants arrivés avec nous. Dans le camp, il n'y avait pas d'enfant. Ceux qui étaient déjà là depuis longtemps, me dirent : « Tu vois cette cheminée qui ne s'arrête pas de fumer ? ... Tu ne sens pas une odeur de chair cuite... ? » »
http://fr.wikipedia.org/wiki/Enfants_d%27Izieu

"Jag undrade var barnen som kom med oss var. I lägret fanns det inga barn. De som varit där länge, sa till mig: Du ser skorstenen som inte slutar röka? Känner du inte lukten av kokt kött...?" (Google transl reviderat)

Vilket läger menas? Birkenau?

Citat:
Children leave Birkenau barracks after being liberated.
http://www.scrapbookpages.com/AuschwitzScrapbook/ChildSurvivorsAuschwitz.jpg

Vissa av fotografierna på scrapbookpages.com visar återuppförda (staged, re-enacted) scener:

Citat:
This photo was staged in early February, 1945 after the liberation, as the liberators did not have cameras with them.
[...]
Citat:
Prisoners re-enact liberation from Auschwitz main camp, Feb. 1945
http://www.scrapbookpages.com/Poland/Auschwitz/OldPhotos/AuschwitzLiberation.jpg

Kanske fotot på barnen som lämnade barackerna i Birkenau också är en sån re-enact?

Eller är det ett TYSKT fotografi man hittat, med barn som ska till gaskammaren? Och som fått fel rubrik?

Typ följande:

Citat:
Women marching out of Birkenau after being liberated.
http://www.scrapbookpages.com/Poland/Auschwitz/OldPhotos/AuschwitzLiberated.jpg

http://www.scrapbookpages.com/AuschwitzScrapbook/History/Articles/Liberation.html

Gasades inte gamla människor? De kan lika gärna vara på väg till gaskammaren, eller hur?

under fotot på de gamla kvinnorna står varifrån det kommer:

Citat:
Photo Credit: USHMM

Fast USHMM = United States Holocaust Memorial Museum borde väl ha sett till att krediten blev korrekt....
Senast redigerad av Erleb 2014-10-12 kl. 18:59.
2014-10-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Har du läst igenom boken eller bara Faurissons kommentarer?
Jag har studerat böckerna (Berichte Bandeinteilung) engång jag erhållit dem ifrån Auschwitz - Birkenua museum. Uppe på sidan 241 står det att stora transporter av registrerade fångar ifrån Auschwitz lägret transporteras bort till KL Natzweiler, Buchenwald och andra läger.
Det är inte alls Faurisson, utan Molly Hensel.
Senast redigerad av molly62 2014-10-12 kl. 19:05.
2014-10-12, 19:08
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Jag har studerat böckerna (Berichte Bandeinteilung) engång jag erhållit dem ifrån Auschwitz - Birkenua museum. Uppe på sidan 241 står det att stora transporter av registrerade fångar ifrån Auschwitz lägret transporteras bort till KL Natzweiler, Buchenwald och andra läger.
Det är inte alls Faurisson, utan Molly Hensel.

Faurisson använder böckerna som källor till sina förryckta fantasier, därav frågan.
2014-10-12, 19:08
Medlem
Citat:

/VV

De försvann i branden som varade i över en vecka!!! :

Citat:
Before the Nazis abandoned the camp, they burned some of the camp records and also set fire to the clothing warehouses and some of the barracks at Birkenau. The prisoners had named the area where the warehouses were located "Canada" because of the riches contained in these buildings. The warehouses and the barracks were still burning when the Soviet liberators arrived a week later.
http://www.scrapbookpages.com/AuschwitzScrapbook/History/Articles/Liberation.html

Eller:

Transporterna tillbaka åt tyskhållet gällde frivilliga?

Citat:
There were 4,428 women and girls and 169 boys who stayed behind. Around 2,000 prisoners were left behind in the men's camp at Birkenau; there were around 1250 men in the main camp who did not join the march out of the camp and 850 who chose to stay behind at Monowitz.

Citat:
sedan finns det inga listor?

behövs inga transportlistor...?
Senast redigerad av Erleb 2014-10-12 kl. 19:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in