Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-10-10, 22:34
Medlem
riskybizzys avatar
Mycket intressant!

Länk till Torbjörn Sasserssons intervju med Richard Cottrell som är en grävande reporter och före detta EU-parlamentariker. Intervjun berör bland annat Gladios verksamhet i Europa samt stay-behinds aktiviteter i Sverige. Cottrell pekar även ut Francesco Gullino som tänkbar mördare.

http://newsvoice.se/2013/02/07/audio-interview-with-richard-cottrell-on-gladio-and-the-stay-behind-movement-i-sweden/

riskybizzy
Senast redigerad av riskybizzy 2014-10-10 kl. 22:40.
Citera
2014-10-10, 22:36
Medlem
riskybizzys avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Francesco_Gullino
Citera
2014-10-10, 23:06
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
FB:s hobby-detektiver dräller oupphörligen med diverse sekund-/ o personrelaterade teorier/gissningar. Till ingen som helst nytta, har inte sett ett enda uppslag som tycks värt ansträngningen. Jag antar att sossiska 'ångest-Palme-utredningen' slänger ett getöga här ibland, men inget händer, fallet stendött. Men om det är till gagn för det egna egot,,, why not? Sämre hobby kan man ha.

Dråpet polisiärt uppklarat.

Här en annan polis, med annan uppfattning (nu pensionerade Palmemord-utredaren Lennart Gustafsson) redovisad 2014-05-14. Hans uttalande typiskt betr CP som gärningsman:

'Jag har aldrig KÖPT... osv'.

Helt riktigt att morder är polisärt uppklarat. Redan sommaren 1986, enligt min uppfattning. Då kom vanliga polisen på hur det förhöll sig. Jag antar att Hans Holmér antingen visste, eller starkt anade, hur det låg till redan från 1a mars.

Här i vår underbara tråd så har det på senare tid drivit upp intressant information (säkert gamalt för många) som visar att OP rörde sig närma folk med KGB-anknytning i mycket större omfattning än vad jag tidigare kände till. Mycket intressant.
Citera
2014-10-11, 00:55
Medlem
Sanna min ord. AA är dekorimamannen, DC är en av förgrundsfigurerna vad det gäller planeringen och pojkarna i försvarsskytteförening kom till kritan. Lagom till 30-års dagen kommer ni förstå vad jag menar
Citera
2014-10-11, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Sanna min ord. AA är dekorimamannen, DC är en av förgrundsfigurerna vad det gäller planeringen och pojkarna i försvarsskytteförening kom till kritan. Lagom till 30-års dagen kommer ni förstå vad jag menar
Kan vi inte förstå redan nu? Varför?
Citera
2014-10-11, 13:26
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
http://en.wikipedia.org/wiki/Francesco_Gullino

Har du sett någon bild på hur Gullino såg ut i mitten av 1980-talet. Viktor Gunnarsson hade ju via nyckeln till affären på Döbelnsgatan viss koppling mot Bulgaren Ivan Selj.

Däremot har jag lite svårare att se hur mordet på Georgi Markov och MOP länkar ihop.
Citera
2014-10-11, 14:00
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82

Går det att koppla samman Sten Anderssons tre OP-övervakare och försvarsskytteföreningen? De är inte samma personer, men sett till umgängeskretsar, om de kan ha känt varandra, samarbetat, osv?

Jag ser att du, Karl.s82, har skrivit en del om DC tidigare i tråden. Eftersom du var mer informationssökande då undrar jag vad det är som gör att du nu kallar honom för "en av förgrundfigurerna vad det gäller planeringen".
Citera
2014-10-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Går det att koppla samman Sten Anderssons tre OP-övervakare och försvarsskytteföreningen? De är inte samma personer, men sett till umgängeskretsar, om de kan ha känt varandra, samarbetat, osv?

Jag ser att du, Karl.s82, har skrivit en del om DC tidigare i tråden. Eftersom du var mer informationssökande då undrar jag vad det är som gör att du nu kallar honom för "en av förgrundfigurerna vad det gäller planeringen".

Vem är DC?
Citera
2014-10-11, 14:58
Medlem
mvagrippa: Du som verkar påläst, vet du det fullständiga namnet på "Polisman R" i GrK?
Citera
2014-10-11, 16:25
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
mvagrippa: Du som verkar påläst, vet du det fullständiga namnet på "Polisman R" i GrK?

Nej , har hittills inte kunnat identifiera honom, blir bara gissningar.
Citera
2014-10-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nej , har hittills inte kunnat identifiera honom, blir bara gissningar.

OK. Det verkar vara samma sak från en mängd olika håll.
Citera
2014-10-11, 17:17
Medlem
styrlunds avatar
Den kommande boken som avhandlar S offentliga avrättning på Juholt kommer man få för första gången få en direktinsyn i det som ofta kallas rosornas krig.
Samma krafter som gjorde OP till martyr och drog S mot höger, karaktärsmördade Juholt.
Jag tycker det är dags att media börjar syna SAP´s maktstrukturer, dvs den inofficiella.
Varför ringde Ingvar Carlsson till Lisbet Palme och berättade om sin avgång. Det efter ett besök av några. Han höll sin presskonferens med stöd av ett par kryckor.
Hade inte Ingvar turen att fly från sina besökare och larma, då hade han nog hittats död, antingen självmord eller en hjärtsmäll.
Varför var LP så viktig då? Hon tycks än idag ha möjlighet att påverka saker. Vad har hon hållhakar?
Ingvar tycks nu blivit väldigt viktig. I ett utdrag Ifrågasätter Österberg hur många gånger Juholt Verkligen träffat Ingvar Carlsson. Tydligen var just den detaljen viktig för Österberg. Kanske villa han inte döda en "mademan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in