Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Vilket BS.
Tror du inte att en kommun har behov att göra reklam för sig (dra till sig människor, arbetskraft mm.) likväl som ett företag? Gör dig inte löjlig.
Jag tror att kommuner behöver göra reklam för sig. Jag tror däremot inte att sponsring av ett elitlag är ett effektivt sätt att göra reklam. Eller snarare, jag vet att den metoden att försöka göra reklam för sig inte ens bär sina kostnader, eftersom det finns åtskilliga studier som visar det. Jag kan lassa på med fler studier som visar samma som den jag länkade nyss, men det är ju meningslöst om du tänkt avfärda också dessa med ett kort "BS". Du är ju trots allt ett orakel vars intuitiva magkänsla och sunda förnuft står över all vetenskaplig empiri.
Personligen tror jag att lägga pengarna på faktisk kommunal verksamhet istället är det bästa sättet att attrahera invånare och skapa tillväxt. Jag tar i alla fall en välskött kommun alla dagar i veckan före en med ett starkt lokalt hockeylag när jag väljer boende, men du kanske har andra prioriteringar för din familj.