2014-10-10, 21:02
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Bättre kan du mongolapa. Ge oss trådläsare en trovärdig källa där ett civiliserat land terroristklassar YPG.
Enligt turkarna så är dessa terrorister. http://picturevip.com/x/images/2014/10/08/E4Dca.jpg
Medan dessa inte är terrorister. http://a.abcnews.com/images/International/AP_ISIS_TG_140620_16x9_992.jpg

Det låter helt sjukt, men det är så här Erdogan ser på det och det är så resten av staten och stora delar av det turkiska folket ser på det.
Citera
2014-10-10, 21:02
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Bättre kan du mongolapa. Ge oss trådläsare en trovärdig källa där ett civiliserat land terroristklassar YPG.

Här har vi listan på världens alla terrorist organisering.

http://m.state.gov/md123085.htm

Al-Qaida.
IS.
Hamas.
Hizbollah.
Al-nusra.
Boko Haram.
Mm....

Och ingen YPG.
Där blev alla kurd hatare totalt besvikna.

Några frågor på det?
Nä, tänkte väl.

I rest my Case.
Citera
2014-10-10, 21:03
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackOwl
Ursäkta min formulering - det var absolut inte meningen att det skulle framstå som att jag anser att den ena är bättre än den andra.

Instämmer med det du säger; bägge grupper faller givetvis under benämningen "terrorister" då bägge utövar terrorism - enda anledningen till att jag inte skrev "terroristerna" före "IS" är för att jag anser det vara en självklarhet för dem flesta, men en mindre självklarhet att även YPG/PKK faller under samma benämning då dem sistnämnda ständigt försöks rentvås utav vissa medlemmar som agerar propagandaapparat.

Bra att du klargjorde det.

Håller dock inte med dig om att YPG utövar terrorism i Syrien. Beror självklart vem man frågar. Inte ens den syriska regeringen talar om YPG som terrorister. Det uppskattas av många, både kristna, kurder och araber att YPG försvarar delar som t.ex. Qamishli/Hassake i samarbete med NDF. Har svårt att se hur de injagar skräck i befolkningen. Deras stadsområden har varit relativt stabila.
Citera
2014-10-10, 21:04
Medlem
kaosblattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Deras krigsföring går ju ut på att lägga ut minor och ligga och lurka i ett råtthål med en bit bröd och lök i flera dagar. Inte konstigt att dom får stryk av IS
NEJ mongolturk! Alla här vet att du ljuger och vi vet sanningen. Sanningen är att IS har omringat staden vilket gör det omöjligt att få in förstärkningar, sedan har barbarerna tunga vapen som de bland annat fått ifrån... TURKIET! SURPRISE! Hade YPG haft samma vapen så hade IS idag varit lika kända som din pappa är för dig. Alltså helt okända. Fortsätt hata men snart kommer turkiskt blod att flyta genom gatorna i äckellandet.
Citera
2014-10-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Enligt turkarna så är dessa terrorister. http://picturevip.com/x/images/2014/10/08/E4Dca.jpg
Medan dessa inte är terrorister. http://a.abcnews.com/images/International/AP_ISIS_TG_140620_16x9_992.jpg

Det låter helt sjukt, men det är så här Erdogan ser på det och det är så resten av staten och stora delar av det turkiska folket ser på det.

Är det någon Turk som har sagt att den sistnämnda Inte är terrorister?
Citera
2014-10-10, 21:05
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Här har vi listan på världens alla terrorist organisering.

http://m.state.gov/md123085.htm

Al-Qaida.
IS.
Hamas.
Hizbollah.
Al-nusra.
Boko Haram.
Mm....

Och ingen YPG.
Där blev alla kurd hatare totalt besvikna.

Några frågor på det?
Nä, tänkte väl.

I rest my Case.

Terrorism definieras inte utifrån USA:s terrorlista. I övrigt håller jag med om att YPG inte är en terroristorganisation.
Citera
2014-10-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosblatten
NEJ mongolturk! Alla här vet att du ljuger och vi vet sanningen. Sanningen är att IS har omringat staden vilket gör det omöjligt att få in förstärkningar, sedan har barbarerna tunga vapen som de bland annat fått ifrån... TURKIET! SURPRISE! Hade YPG haft samma vapen så hade IS idag varit lika kända som din pappa är för dig. Alltså helt okända. Fortsätt hata men snart kommer turkiskt blod att flyta genom gatorna i äckellandet.

Du verkar besitta mer hat än vad jag gör, den saken är klar. Pkk har i decennier "krigat" på det sättet, ligga i ett råtthål och vänta. Om du tittar på en typisk pkk krigares kläder så ser du att dom har en duk lindad runt magen, den drar dom åt ju hungrigare dom blir för att stilla hungern när dom ligger i sitt råtthål i flera dagar. Dom har inte så mycket erfarenhet av man mot man krigsföring. Där
Har du fakta, sen att du inte kan acceptera det är ditt problem.

// mongolturken
Citera
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackOwl
Ursäkta min formulering - det var absolut inte meningen att det skulle framstå som att jag anser att den ena är bättre än den andra.

Instämmer med det du säger; bägge grupper faller givetvis under benämningen "terrorister" då bägge utövar terrorism - enda anledningen till att jag inte skrev "terroristerna" före "IS" är för att jag anser det vara en självklarhet för dem flesta, men en mindre självklarhet att även YPG/PKK faller under samma benämning då dem sistnämnda ständigt försöks rentvås utav vissa medlemmar som agerar propagandaapparat.
Det är dock fortfarande endast turkar som betraktar YPG som terrorister och hur mycket ni än försöker sprida er turkiska propaganda så kommer ingen lyssna på er. Vi vet vad YPG gjort och inte gjort, det finns inget i deras handlande som på något vis liknar terrorism.

Sedan så är det väl dax att ni istället inför de självklara rättigheter för kurderna istället för att göma er bakom pkk terrorist skrickandet varje gång kurder slaktas. Det är 2014 för helvete!
Citera
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Terrorism definieras inte utifrån USA:s terrorlista. I övrigt håller jag med om att YPG inte är en terroristorganisation.

Så är det.
Är man inte med på den listan så är man inte ett erkänt terrorist organisation.
Den övervakar alla terrorist organisationer världen över.

Är en grupp en terrorist grupp så hamnar den raka vägen in i listan.
Citera
2014-10-10, 21:13
Medlem
Citat:
Så är det.

Ironiskt att den största terroristen av dom alla bestämmer vem som är terrorist eller inte, dvs USA
Citera
2014-10-10, 21:16
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Är det någon Turk som har sagt att den sistnämnda Inte är terrorister?
Både presidenten och premiärminsitern är kända för att vägra benämna IS som terrorister. Den sistnämnda är berömd för sina kreativa formuleringar för att beskriva IS så förmildrat som möjligt. Han säger att de inte är terrorister och att de snarare är en terroriserad grupp. Han menar att de begår alla möjliga vidriga brott för att den orättivssa shitiska makthavarna i Bagdad terroriserat dem. Jag har tidigare skrivit om detta i tråden samt länkat till källan.
Citera
2014-10-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosblatten
AK47 mot pansarvagnar din äckliga mongolturk. Vapen som din stat gett till terroristerna.
Vilken stat har utrustat vilka terrorister med vilka pansarvagnar?
Tvivlar på att PKK/YPG innehar några pansarvagnar som dem ska ha fått från en annan stat. Detsamma gäller IS(IS). Dem fåtal pansarvagnar som IS(IS) har eller har haft härstammar antingen från den irakiska eller syriska armén och som man genom strid tagit över - inte givits.

Citat:
Ge oss trådläsare en trovärdig källa där ett civiliserat land terroristklassar YPG.
Turkiet.

Citat:
Håller dock inte med dig om att YPG utövar terrorism i Syrien. Beror självklart vem man frågar.
Smaken är som baken. Respekterar ditt sätt att framföra din åsikt på. Håller även med om det fetstilta.

Citat:
Inte ens den syriska regeringen talar om YPG som terrorister.
En anledning skulle ju kunna vara för att reservera sig för en hypotetisk framtida allians med dessa, för att förstärka sig gentemot övriga aktörer i Syrien-konflikten. Vad är dina tankar kring detta? Frågan är strikt riktat mot ZuparN och andra vars inlägg är utav samma kaliber.

Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
turkar som betraktar YPG som terrorister
Och det är detta man behöver ta hänsyn till när man uttalar sig om Turkiets agerande gentemot terrorgruppen, då det är en avgörande faktor.

Citat:
Så är det.

Du har ju uppenbarligen ingen koll på vad du yttrar dig om. Inte heller vad du refererar till som "källa" för den delen.
Senast redigerad av JackOwl 2014-10-10 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in