2014-10-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Om TS planerar att ta livet av sig är väl oron för om levern eventuellt tar stryk av tabletterna helt irrelevant? Fast jag medger att man får dåliga vibbar av det TS skriver. Det bästa vore givetvis att söka någon form av hjälp.

Man kan alltid diskutera oron för framtida biverkningar som irrelevanta eller inte. Men rent statistiskt är sannolikheten för att lyckas vid ett självmord tämligen små. Det är ju inte direkt 100 % av försöken som lyckas. Man lär knappast må bättre av att försökt tagit livet av sig, misslyckats och i stället gett sig men för livet. Detta är dock en tanke jag har oavsett vad min plan är för kvällen, har alltså varken bekräftat eller dementerat eventuella teorier om min planerade kväll.
Citera
2014-10-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-rafael
Då verkar det alltså som om någon lägger sig i, kommer inte detta påverka kroppen nämnvärt i fortsättningen, vilket är klart önskvärt. Då tackar jag för all hjälp hittills. Mycket nyttig information.

För övrigt, är risken stor att man kommer däcka av kombon, alltså vid en icke önskvärd stund, eller kommer man kunna vara vid medvetande, rörlig osv??? Helt enkelt, hur stor är risken att man däckar hemma, på vägen dit, eller där innan man fixat allt??
Vem lägger sig i? Det påverkar inte kroppen mer än en fylla skulle ha gjort. Risken att däcka finns och det kan vara det sista pillret eller ölen som du däckar på.

Tycker jag har hjälpt dig tillräckligt med ditt självmord nu. Känns inte helt rätt måste jag säga.
Citera
2014-10-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Vem lägger sig i? Det påverkar inte kroppen mer än en fylla skulle ha gjort. Risken att däcka finns och det kan vara det sista pillret eller ölen som du däckar på.

Tycker jag har hjälpt dig tillräckligt med ditt självmord nu. Känns inte helt rätt måste jag säga.

Jag tackar för hjälpen, när det sedan gäller din känsla, så tror jag personligen inte att du ska ha några tveksamheter. Bättre att ha information och fatta väl avvägda beslut, än att inte ha information och fatta dåliga beslut.

Och när det gäller lägga sig i, så är det en fullt rimlig utgång att någon lägger sig i förloppet och stoppar det i förtid. Det är ju bara att se hur det gick för Anna Odell, nu var det ju i och för sig uträknat på det sättet, men ändå. Och då är det en viktig detalj för mig att inte skapat några fysiska men för livet framöver.
Citera
2014-10-10, 15:00
Medlem
Har själv erfarenhet av 25*25mg Sobril och ett hyfsat antal öl. Blev trött men hade fortfarande omdömet i behåll, så jag ställde in min "olycka". Tack och lov säger jag idag, 20 år senare.
Citera
2014-10-10, 15:03
Bannlyst
Citat:
Mitt mål är att jag ska bli så pass slö att jag inte kommer orka/kunna kämpa mot när jag ska göra en grej i kväll. Misstänker att jag inte kommer vara helt lugn när jag ska göra det, så vill gärna hjälpa så mycket som möjligt på kemisk väg. Sömn, avsvimning, kalla det vad man vill, vid rätt ögonblick ja, men måste ju fortfarande kunna ta mig till sjön, vilket jag kommer göra till fots.

Vet inte ifall jag blir aggressiv av benso och sprit, har aldrig blandat förut, men har svårt att tänka mig det, blir som väldigt sällan aggressiv.

Är det bättre att strunta i imovane och bara ta Sobril, för det finns mer av den varan. Men vad händer med kroppen som sagt, finns ju en risk att man måste fortsätta leva med kroppen?

Tycker du ska ta en tur till psykakut istället?
Citera
2014-10-10, 15:04
Bannlyst
Citat:
Då verkar det alltså som om någon lägger sig i, kommer inte detta påverka kroppen nämnvärt i fortsättningen, vilket är klart önskvärt. Då tackar jag för all hjälp hittills. Mycket nyttig information.

För övrigt, är risken stor att man kommer däcka av kombon, alltså vid en icke önskvärd stund, eller kommer man kunna vara vid medvetande, rörlig osv??? Helt enkelt, hur stor är risken att man däckar hemma, på vägen dit, eller där innan man fixat allt??

Tror risken finns att du däckar definitivt.
Citera
2014-10-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Tycker du ska ta en tur till psykakut istället?

Citat:
Ursprungligen postat av IPlayCSToGetaGF
Tror risken finns att du däckar definitivt.

Mmmm, den risken finns nog absolut, vilket man få ta med i planeringen, ökar svårigheterna, men även sannolikheten för framgång.

När det sedan gäller psykakuten, så är det alldeles säkert en metod som fungerar för många, tycker absolut att folk ska prova den metoden, och gör absolut inte ner den. Dock har jag själv provat den, och ser inte att den skulle hjälpa mig. Däremot är sannolikheten att jag ändå hamnar där ganska stor, det är inte första försöket och kommer väl i så fall inte vara det sista heller.
Citera
2014-10-10, 16:39
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Hejsan, jag har en plan i kväll att ta åtta stycken Sobril (10mg) och 4 stycken Imovane 7.5 mg. Min plan är att jag ska bli jävligt dåsig, förhoppningsvis så pass avslappnad att jag inte kommer märka av eventuella andningsuppehåll. Bara för att förstärka effekten lite tänkte jag skölja ner med brännvin.

Min fråga är nu, vad kommer hända med kroppen om man gör detta??? Tar levern stryk nämnvärt?

Och om man nu skulle råka hamna under vård, vad kommer vården att göra? Inget, tvinga en att spy eller vadå?

Nästa problem är att Sobrilen har gått ut sedan ett år tillbaka, vad påverkar detta?

De läkemedel du nämner ger inte så stor leverpåverkan, så levern är det lilla problemet.
Det stora problemet är att kombinationer av sederande mediciner och i synnerhet om de blandas med alkohol är att djup sedering inträder vilket i värsta fall kan ge andnings och cirkulationspåverkan.
Citera
2014-10-10, 17:07
Medlem
Just dom effekterna är väl som kanske eftersträvas i just detta fall, så det låter i så fall bra. Frågan som jag känner är väl i så fall, vad skulle vården hitta på med om man hamnar där och det blir känt att man blandat Sobril och alkohol??
Citera
2014-10-10, 19:44
Medlem
Citat:
Just dom effekterna är väl som kanske eftersträvas i just detta fall, så det låter i så fall bra. Frågan som jag känner är väl i så fall, vad skulle vården hitta på med om man hamnar där och det blir känt att man blandat Sobril och alkohol??
Du behöver ta mer än 160 mg sobril för att drabbas av andningsdepression även fast du blandar med alkohol. Det är större risk att drabbas av andningsdepression när du tar opiater blandat med alkohol eller benzo men det är klart att risken finns även om den är liten.
Hur mycket alkohol har du tänkt att dricka? Vården kommer antagligen ta det som ett självmordsförsök eller tro att du är en missbrukare som stoppat i dig för mycket.
Citera
2014-10-10, 20:08
Medlem
Min fråga med vården är väl mer kommer dom ge en kräkmeddel, magpumpa, eller sätter dom bara någon slags andningsvakt, eller låter dom bara en ligga i en säng i ett par timmar och tvingar en att prata med psyk??

När det gäller alkohol är det en 70 cl brännvin, har tyvärr inte så mycket mer. Dock är jag väl kanske inte så mycket på jakt efter andningsuppehåll utan mer en slöhet, när kroppen märker att den inte får syre så ska inte kroppen orka drabbas av panik.
Citera
2014-10-10, 20:16
Medlem
Citat:
Min fråga med vården är väl mer kommer dom ge en kräkmeddel, magpumpa, eller sätter dom bara någon slags andningsvakt, eller låter dom bara en ligga i en säng i ett par timmar och tvingar en att prata med psyk??

När det gäller alkohol är det en 70 cl brännvin, har tyvärr inte så mycket mer. Dock är jag väl kanske inte så mycket på jakt efter andningsuppehåll utan mer en slöhet, när kroppen märker att den inte får syre så ska inte kroppen orka drabbas av panik.
Har sobrilen kommit ut i kroppens system hjälper inte kräk medel så magpumpning eller så ger dom dig kol att dricka.
Du kommer säkert få åka till en psyk avdelning med ett LPT på dig.
Tycker inte du ska dricka så mycket alkohol för då kommer det gå åt helvete gissar jag.
Hjälper dig lite även fast jag inte vill. Sätt dig nere vid sjön med sobrilen och spriten och känn efter på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in