Citat:
Ursprungligen postat av
El-rafael
Min frga med vrden r vl mer kommer dom ge en krkmeddel, magpumpa, eller stter dom bara ngon slags andningsvakt, eller lter dom bara en ligga i en sng i ett par timmar och tvingar en att prata med psyk??
Nr det gller alkohol r det en 70 cl brnnvin, har tyvrr inte s mycket mer. Dock r jag vl kanske inte s mycket p jakt efter andningsuppehll utan mer en slhet, nr kroppen mrker att den inte fr syre s ska inte kroppen orka drabbas av panik.
Krkmedel anvnds inte nufrtiden knappt, frmodligen magpumpning. Gllande andningsvakt tror jag snarare att de stter dig i respirator direkt.
Det finns antidoter till benzo, men flumazenil kan ha en viss agonistisk effekt i sig dvs i vissa fall riskerar att frstrka effekten s det vanliga r att man lter medicinerna verka frdigt.
Jag gillar dock inte att skriva i denna trd med massa suicidider. Benzo i sig har ingen direkt hmmande effekt p andningscentrum som opiater har, s andningsdepression r direkt relaterad till graden av sedering s nr du fr svrt att andas kommer du frmodligen redan tuppat av.