• 1
  • 2
2014-10-10, 12:26
Medlem
Hejsan, jag har en plan i kväll att ta åtta stycken Sobril (10mg) och 4 stycken Imovane 7.5 mg. Min plan är att jag ska bli jävligt dåsig, förhoppningsvis så pass avslappnad att jag inte kommer märka av eventuella andningsuppehåll. Bara för att förstärka effekten lite tänkte jag skölja ner med brännvin.

Min fråga är nu, vad kommer hända med kroppen om man gör detta??? Tar levern stryk nämnvärt?

Och om man nu skulle råka hamna under vård, vad kommer vården att göra? Inget, tvinga en att spy eller vadå?

Nästa problem är att Sobrilen har gått ut sedan ett år tillbaka, vad påverkar detta?
Citera
2014-10-10, 12:51
Medlem
Vad är ditt mål?
Citera
2014-10-10, 12:54
Bannlyst
Vill du uppnå sömn är detta ett bra tillvägagångssätt.

Brukar du bli aggressiv av benso och sprit? För då kan det ju sluta lite tristare.
Har aldrig hänt mig att jag haft benso kvar efter de gått ut, så kan inte med säkerhet svara på om de fungerar, men troligtvis.
Citera
2014-10-10, 13:04
Medlem
Mitt mål är att jag ska bli så pass slö att jag inte kommer orka/kunna kämpa mot när jag ska göra en grej i kväll. Misstänker att jag inte kommer vara helt lugn när jag ska göra det, så vill gärna hjälpa så mycket som möjligt på kemisk väg. Sömn, avsvimning, kalla det vad man vill, vid rätt ögonblick ja, men måste ju fortfarande kunna ta mig till sjön, vilket jag kommer göra till fots.

Vet inte ifall jag blir aggressiv av benso och sprit, har aldrig blandat förut, men har svårt att tänka mig det, blir som väldigt sällan aggressiv.

Är det bättre att strunta i imovane och bara ta Sobril, för det finns mer av den varan. Men vad händer med kroppen som sagt, finns ju en risk att man måste fortsätta leva med kroppen?
Citera
2014-10-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-rafael
Mitt mål är att jag ska bli så pass slö att jag inte kommer orka/kunna kämpa mot när jag ska göra en grej i kväll. Misstänker att jag inte kommer vara helt lugn när jag ska göra det, så vill gärna hjälpa så mycket som möjligt på kemisk väg. Sömn, avsvimning, kalla det vad man vill, vid rätt ögonblick ja, men måste ju fortfarande kunna ta mig till sjön, vilket jag kommer göra till fots.

Vet inte ifall jag blir aggressiv av benso och sprit, har aldrig blandat förut, men har svårt att tänka mig det, blir som väldigt sällan aggressiv.

Är det bättre att strunta i imovane och bara ta Sobril, för det finns mer av den varan. Men vad händer med kroppen som sagt, finns ju en risk att man måste fortsätta leva med kroppen?
Låter som du ska ta livet av dig? Hållbarheten på mediciner är som med allt annat. Det beror på hur du har förvarat dom, Ligger dom fortfarande i kartor eller kom dom i en burk?

Jag har själv använt 20-23 år gamla apodorm och kvalitén på dom var något nedsatt.

Du kommer inte få några fysiska skador av dom doserna sobril och imovane om du inte ramlar och skadar dig. Du kan ta mer sobril om du känner för det. Vet folk som haft 4x25 mg utskrivet av läkare.
Citera
2014-10-10, 13:16
Medlem
Parrehs avatar
Jag tycker att det låter som en dålig idé. Imovane, sobril och alkohol kommer bara leda till att du tappar omdömet och minnet.
Citera
2014-10-10, 13:20
Medlem
Om TS planerar att ta livet av sig är väl oron för om levern eventuellt tar stryk av tabletterna helt irrelevant? Fast jag medger att man får dåliga vibbar av det TS skriver. Det bästa vore givetvis att söka någon form av hjälp.
Citera
2014-10-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Låter som du ska ta livet av dig? Hållbarheten på mediciner är som med allt annat. Det beror på hur du har förvarat dom, Ligger dom fortfarande i kartor eller kom dom i en burk?

Jag har själv använt 20-23 år gamla apodorm och kvalitén på dom var något nedsatt.

Du kommer inte få några fysiska skador av dom doserna sobril och imovane om du inte ramlar och skadar dig. Du kan ta mer sobril om du känner för det. Vet folk som haft 4x25 mg utskrivet av läkare.

Dom ligger i en karta i kartongen som de köptes i. Alltså är det bara att prova ta, och känna efter hur mycket det biter. Ungefär hur lång tid ska det ta innan man känner av effekten?

När det gäller omdömet och minnet var det inte så viktigt just under den här kvällen. Tycker inte det verkar så omdömesfullt att fundera på att blanda över huvud taget, så att det är väl inte så mycket att tappa.
Citera
2014-10-10, 13:44
Medlem
Citat:
Dom ligger i en karta i kartongen som de köptes i. Alltså är det bara att prova ta, och känna efter hur mycket det biter. Ungefär hur lång tid ska det ta innan man känner av effekten?

När det gäller omdömet och minnet var det inte så viktigt just under den här kvällen. Tycker inte det verkar så omdömesfullt att fundera på att blanda över huvud taget, så att det är väl inte så mycket att tappa.
Då borde dom funka iaf 90%. Ta 50 mg sobril och känn efter en timme hur påverkad du blir. Ska du ta livet av dig kanske du mår så mycket bättre på sobrilen att du skjuter upp det tills effekten avtar.

Läste idag här på fb att 2-3 användare sa sig få effekt först efter 2 timmar. Effekten smyger sig på och vissa kanske får full effekt efter ca 2 timmar.

Har du tillgång till mycket sobril så skippa imovanen.

Tänker inte skriva gör det inte, sök hjälp, livet är värt att leva osv. Du har säkert redan hört allt det och hade jag planer att ta livet av mig hade det inte förändrats vad nån okänd på internet skrev till mig.
Menar inte att vara okänslig men vill man dö tycker jag man ska få göra det i lugn och ro.
Citera
2014-10-10, 14:19
Medlem
Blir effekten påverkad av alkohol, förstärkt, försvagad, snabbare, långsammare?
Finns det några risker med att blanda Sobril plus alkohol, i och med att det nu presenterades en annan giltig utgång.

När det gäller tillgången så är det 16*10mg som finns. Som sagt, utgången 2013-10.
Citera
2014-10-10, 14:29
Medlem
Citat:
Blir effekten påverkad av alkohol, förstärkt, försvagad, snabbare, långsammare?
Finns det några risker med att blanda Sobril plus alkohol, i och med att det nu presenterades en annan giltig utgång.

När det gäller tillgången så är det 16*10mg som finns. Som sagt, utgången 2013-10.
Effekten blir förstärkt och har du ingen tolerans behövs oftast inte mycket. Den största risken med att blanda benzo och alkohol är att man gör saker man kommer ångra sen men tror inte det gäller dig då du får svårt att ångra dig.
Det finns också en risk att få andningsdepression men det skulle inte du ha nåt emot tror jag.
Citera
2014-10-10, 14:39
Medlem
Då verkar det alltså som om någon lägger sig i, kommer inte detta påverka kroppen nämnvärt i fortsättningen, vilket är klart önskvärt. Då tackar jag för all hjälp hittills. Mycket nyttig information.

För övrigt, är risken stor att man kommer däcka av kombon, alltså vid en icke önskvärd stund, eller kommer man kunna vara vid medvetande, rörlig osv??? Helt enkelt, hur stor är risken att man däckar hemma, på vägen dit, eller där innan man fixat allt??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in