2014-10-09, 22:51
Medlem
Vilka jävla vändningar man redan fått vara med om som örebroare den här säsongen. Från Skellefteåhåll tycker man att vi fick in en jävla massa turmål och det är väl bara att instämma. Och det var dessutom fan i mig på tiden! Ibland behöver man inte göra det mer avancerat än att lägga in en lite lätt puck mot mål med massa trafik framför, skönt att också laget verkar insett det nu för det var längesedan man såg två sådana kassar gjorda av oss i samma match. Senast måste vart 2010 med Gunderson som var grym på det.

Är förresten väldigt positivt överraskad av Derek Ryan. Poängspruta i Österrike men det vore ändå inte rimligt att ha för stora förhoppningar på honom. Hittills har han gjort det mycket bra och det bästa är att jag tror han kommer växa in i det mer och mer. En riktig lirare! Färjestadare, Aquino hade ju liknande stats som Ryan i Österrike. Hur har han sett ut?

Kan förövrigt konstatera att det ser ut som om Linköping kommer ha ett par spelare med i toppen av poängligan i år igen. Är riktigt avundsjuk på Broc Little, fan vad jag gärna hade sett honom hos oss.
Citera
2014-10-09, 23:00
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Brithen har verkligen levt upp till C:et på bröstet mycket bättre än jag hade väntat mig! Fyfan vad viktig han är. All heder åt Petrasek men han gjorde det ju fruktansvärt kasst förra säsongen.

Sjukt kul också att se Christensen fortsätta spruta in poäng hela tiden! Hade inte HV varit så ruttna på bortaplan skulle han säkert ha dragit ifrån i poängligan.
Citera
2014-10-09, 23:18
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Han har inte gjort mig något personligen, men han säger precis samma sak match efter match om vad som bör bli bättre och vice verca och likförbannat så förlorar vi matcherna precis i slutet för jag vet inte vilken gång i ordningen. Kan för mitt liv inte förstå att han inte ser problemen vi har utan att ta tag i dom.

Hade inte Skeå släppt Foppa så hade vi inte haft några fler guld, Forsberg är ingen vinnare, han är nöjd oavsett hur matcherna slutar, det är det som är hans stora problem.
Han har ingen vilja att vända matcher heller, han toppar aldrig laget, plockar aldrig ut målisar osv, han vill helt enkelt bara tjäna stålars genom att blåsa ett lag och lura dom att han ska vinna guld.
Det är bara att tacka för att ni tog över honom, det är det bästa som hänt skeå.
Citera
2014-10-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Hade inte Skeå släppt Foppa så hade vi inte haft några fler guld, Forsberg är ingen vinnare, han är nöjd oavsett hur matcherna slutar, det är det som är hans stora problem.
Han har ingen vilja att vända matcher heller, han toppar aldrig laget, plockar aldrig ut målisar osv, han vill helt enkelt bara tjäna stålars genom att blåsa ett lag och lura dom att han ska vinna guld.
Det är bara att tacka för att ni tog över honom, det är det bästa som hänt skeå.
Han är en bra tränare i medgång men när det som nu går emot så är han stelare än en fiskpinne och har "fredagsmys" i båset varje gång typ. Tror inte Modo har ekonomin att sparka honom, men jag blir fan nervös varje gång han öppnar käften nuförtiden.
Citera
2014-10-10, 04:13
Medlem
crillecrilles avatar
Måste säga att det var oerhört kul att smiska Modo. Speciellt med tanke på deras situation. Supportrarna var så jävla nöjda förra året när AF förkunnade flytten och nu är han i det närmaste själva djävulen personifierad För vår egen del så känns det skönt att Jocke verkligen håller uppe nivån tillsammans med Sören och Tellan. Finns fler att nämna men även några att klaga på, men det tänker jag inte göra när vi tar tre pinnar hemma. Inte idag i alla fall. Något jag däremot måste klaga på är skottproduktionen. 23 skott på hemmais är tio för lite, det är ett under att vi lyckas göra hela fyra mål på så få skott. Men det är väl bara att tacka Forsberg för det

I övrigt så är det kul att serien är så pass jämn som den är.
Citera
2014-10-10, 08:14
Medlem
melackos avatar
Har de borjat anvanda malkameran som ar ovanfor buren i sandningarna nu? Vad ska man saga, battre sent an aldrig.
Citera
2014-10-10, 08:18
Medlem
Draedons avatar
Jaha... Det finns väl både positiva och negativa saker att ta med sig från matchen mot hv. Man gör två mål och har läge på minst ett par till. Men försvaret... Vilken jävla hönsgård, man skänker bort två mål...
Citera
2014-10-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article19665908.ab

Fan vad härligt. SM-Guld!

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Måste säga att det var oerhört kul att smiska Modo. Speciellt med tanke på deras situation. Supportrarna var så jävla nöjda förra året när AF förkunnade flytten och nu är han i det närmaste själva djävulen personifierad För vår egen del så känns det skönt att Jocke verkligen håller uppe nivån tillsammans med Sören och Tellan. Finns fler att nämna men även några att klaga på, men det tänker jag inte göra när vi tar tre pinnar hemma. Inte idag i alla fall. Något jag däremot måste klaga på är skottproduktionen. 23 skott på hemmais är tio för lite, det är ett under att vi lyckas göra hela fyra mål på så få skott. Men det är väl bara att tacka Forsberg för det

I övrigt så är det kul att serien är så pass jämn som den är.
Får gratulera till segern trots att det bär emot. Jag gillade Forsberg i början och tyckte att det var det bästa som kunde hända Modo men det är bara att se till resultaten i inledningen så fattar vem som helst att det inte funkar längre . Offensivt är vi bra men bakåt är det så jävla dåligt att jag får magsår varje gång motståndaren kommer in i zon. Det såg precis likadant ut förra säsongen men då räddade vi det genom att vi vann nio raka matcher något sånt vid ungefär den här tidpunkten. Jag antar att du tackar Forsberg för att han valde att starta med Ullmark? Ärligt talat så tycker jag att det är ett hån mot honom att få starta matchen med den form han är i. Jag tror inte att vi har ekonomin till att sparka Forsberg, vi får helt enkelt hoppas på att Lill-Nyllet kommer in och förändrar saker på isen.
Citera
2014-10-10, 09:10
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Får gratulera till segern trots att det bär emot. Jag gillade Forsberg i början och tyckte att det var det bästa som kunde hända Modo men det är bara att se till resultaten i inledningen så fattar vem som helst att det inte funkar längre . Offensivt är vi bra men bakåt är det så jävla dåligt att jag får magsår varje gång motståndaren kommer in i zon. Det såg precis likadant ut förra säsongen men då räddade vi det genom att vi vann nio raka matcher något sånt vid ungefär den här tidpunkten. Jag antar att du tackar Forsberg för att han valde att starta med Ullmark? Ärligt talat så tycker jag att det är ett hån mot honom att få starta matchen med den form han är i. Jag tror inte att vi har ekonomin till att sparka Forsberg, vi får helt enkelt hoppas på att Lill-Nyllet kommer in och förändrar saker på isen.

Lill-Nyllet är den absolut sista personen i världen jag skulle ta in om det är försvaret som behöver styras upp. Brendl är bättre defensivt.
Citera
2014-10-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lill-Nyllet är den absolut sista personen i världen jag skulle ta in om det är försvaret som behöver styras upp. Brendl är bättre defensivt.
Bara icke-supportrar som dissar Nylanders offensiva kvaliteer. Visst kan jag tycka det var synd att vi gick miste om Lööv då det är backsidan som brister men Nylander kommer bidra med väldigt mycket spets och således kommer hela laget lyfta sig. Därmed inte sagt att han är briljant på något sätt, men jag gissar att du kommer bli grymt avundsjuk
Citera
2014-10-10, 09:27
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Bara icke-supportrar som dissar Nylanders offensiva kvaliteer. Visst kan jag tycka det var synd att vi gick miste om Lööv då det är backsidan som brister men Nylander kommer bidra med väldigt mycket spets och således kommer hela laget lyfta sig. Därmed inte sagt att han är briljant på något sätt, men jag gissar att du kommer bli grymt avundsjuk

Jag skulle aldrig vilja ha honom i LIF oavsett. Stört mig på honom sen första gången han dök upp i SSK.

Han kommer säkert slå sitt personliga målrekord i SHL som är 1 mål men någon som räddar ett lag som har sina brister i försvaret är han knappast. Han ser mest ut som en extra motståndare i egen zon tycker jag.
Citera
2014-10-10, 09:29
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag skulle aldrig vilja ha honom i LIF oavsett. Stört mig på honom sen första gången han dök upp i SSK.

Han kommer säkert slå sitt personliga målrekord i SHL som är 1 mål men någon som räddar ett lag som har sina brister i försvaret är han knappast. Han ser mest ut som en extra motståndare i egen zon tycker jag.

Han är en kid, precis som Fiala. Hajpad till döds och ses som hjältar innan dem knappt tagit steget ut ur sin mors sköte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in