2014-09-25, 23:43
Medlem
LT10s avatar
Surt att vi inte tog tre poäng men kunde ju mycket väl slutat med en Färjestadsvinst så om man analyserar hela matchen får man vara nöjd med två pinnar.

Vem var det som skrev att Tellan inte skulle hålla? nu har förvisso bara spelat 4 matcher och det är 50 kvar men han har släppt in 5 mål och räddat 130 skott. Dessutom gjorde han sin bästa säsong förra säsongen i KHL på flera, flera år och det ser ut som att han fortsätter på den vägen. Helvete vad viktig han kommer bli.

Nu undrar man ju... hur ska det gå för Leksand?
Citera
2014-09-25, 23:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Tror du verkligen det? Han gjorde ingen vidare period när han kom in. Jag hade kört på Alsenfelt.

Bytte de vid 0-7, eller hur var det? Tydligen har Gistedt varit bra i träningsmatcher, men jag har inte närmare undersökt det. Kollar hans statistiksiffror efter säsongen 2006-07, när han var bra i U20-Tre Kronor, och det är verkligen inga bra siffror. Det kanske är lika bra att fortsätta med Alsenfelt då, och hoppas att han kan prestera bättre.
Citera
2014-09-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Bytte de vid 0-7, eller hur var det? Tydligen har Gistedt varit bra i träningsmatcher, men jag har inte närmare undersökt det. Kollar hans statistiksiffror efter säsongen 2006-07, när han var bra i U20-Tre Kronor, och det är verkligen inga bra siffror. Det kanske är lika bra att fortsätta med Alsenfelt då, och hoppas att han kan prestera bättre.

Man bytte inför tredje perioden vid ställningen 0-3.

Alsenfelt släppte in tre mål på 21 skott, Gistedt fem mål på 14 skott.

Mm, jag tycker Alsenfelt är klart stabilare. Han ska inte ha skyll för att ha varit ärkejävligt bra i början av den här säsongen direkt, men annars har han väl bara en svacka under sin sejour i MODO. Fast nu läser jag bara statistiken på eliteprospects och är inte alls insatt i detalj liksom. Men det känns inte som Alsenfelt är problemet i Leksand.
Citera
2014-09-26, 00:38
Medlem
Känslan jag får är att Alsenfeldt överpresterade förra året och att han egentligen inte är så bra.
Citera
2014-09-26, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Surt att vi inte tog tre poäng men kunde ju mycket väl slutat med en Färjestadsvinst så om man analyserar hela matchen får man vara nöjd med två pinnar.

Vem var det som skrev att Tellan inte skulle hålla? nu har förvisso bara spelat 4 matcher och det är 50 kvar men han har släppt in 5 mål och räddat 130 skott. Dessutom gjorde han sin bästa säsong förra säsongen i KHL på flera, flera år och det ser ut som att han fortsätter på den vägen. Helvete vad viktig han kommer bli.

Nu undrar man ju... hur ska det gå för Leksand?

Målvakter är slut efter de fyllt 30 ju, KAN DU INGENTING!?

Tellan har MYCKET att BEVISA!

Citera
2014-09-26, 07:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Men det känns inte som Alsenfelt är problemet i Leksand.

Nej, Leksand är ju en parallell till AIK i HA. Inget av lagen håller toppklass i respektive serie, men så dåliga som tabellen visar är de inte. Jag tror att det är många små detaljer som olyckligtvis verkat i samma negativa riktning och då blir det så här. Det omvända får man väl säga gäller för Vita Hästen i HA.

Visserligen är serien lång, men att inleda som hittills innebär naturligtvis en rejäl uppförsbacke för Leksand. De behöver göra något radikalt för att bryta den negativa trenden. Byta tränare låter för traditionellt.
Citera
2014-09-26, 07:43
Medlem
Displaceds avatar
Undra om Leksand byter kapten.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article19597025.ab
Citera
2014-09-26, 09:04
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ikväll ska Leksand göra mål. Det är allt jag kräver.
Trist...var ju inget orimligt krav.
Citera
2014-09-26, 09:31
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Undra om Leksand byter kapten.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article19597025.ab
Jadu Tommy Salo, på tal om skitmål och vems fel det är...
Salo är ju helt flippad. Hoppas Ryno lämnar leksand, han är alldeles för bra för det skitlaget.
Citera
2014-09-26, 10:27
Medlem
von_Ss avatar
Alsenfelt är väl den som har minst skuld i denna katastrof. Gistedt duger som avlastning och spela när förstamålvakten behöver vila men är alldeles för dålig för att på riktigt konkurrera och vara med och vända en dålig trend. Tror inte han har vunnit en tävlingsmatch med Leksand än.
Citera
2014-09-26, 10:47
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Alsenfelt är väl den som har minst skuld i denna katastrof. Gistedt duger som avlastning och spela när förstamålvakten behöver vila men är alldeles för dålig för att på riktigt konkurrera och vara med och vända en dålig trend. Tror inte han har vunnit en tävlingsmatch med Leksand än.
Tror han stod en match mot oss förra säsongen. Som ni vann med 1-0 typ.
Citera
2014-09-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Känslan jag får är att Alsenfeldt överpresterade förra året och att han egentligen inte är så bra.

Känslan? Hur fan kunde du INTE se det förra säsongen? De flesta som kan någonting om hockey sa det redan under förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in