2014-10-08, 11:36
Medlem
Är det någon sanning i detta?
Citera
2014-10-08, 12:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliee
Är det någon sanning i detta?

Det verkar som det. Svårt för honom att förneka när hans erkännande finns ute på nätet.

Måste ändå säga att Sjunde himlen är det absolut värsta präktiga skräp jag någonsin sett. Amerikansk hellylle-tv när den är som allra värst. Får obehagliga kräkreflexer när jag tänker på de få program jag sett av Sjunde himlen.
Citera
2014-10-08, 13:20
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split.Horizon
Oväntat, jag brukade se 7e Himlen mest för att ibland var avsnitten så extrema att det blev komedi. Men trist att höra detta.

Jag har alltid trott att den är medvetet överdriven och fjantig. Ett avsnitt kretsade till exempel om den dramatiska incidenten att en av döttrarna hade kysst sin pojkvän när de gick på bio! Tänk på att det inte är en obskyr liten serie som producerats av en from församling och sänts på lokal-TV i någon mormon-håla, utan en långkörare med riktiga skådisar på en stor TV-kanal.
Så jag har tagit för givet att det är en ganska klurigt konstruerad TV-serie som parodierar pryda USA-kristna värderingar, men gör det på ett så nedtonat sätt att även fromma kristna kan se serien och ta den på allvar.
Jämför t ex Sunset Beach, som fungerar både som en vanlig såpopera, och som en parodi på vanliga berättargrepp i såpor.
Citera
2014-10-08, 15:27
Medlem
-X-hellfires avatar
http://www.tmz.com/search/news/Stephen%20Collins

Här kan man se alla TMZ-artiklar om Stephen Collins pedofilskandalen då de fort försvinner i nyhetsflödet.

Hans karriär ser ut att vara över då detta är mycket värre än tex Mel Gibsons skandal för några år sedan (men med oändliga mängder pengar försvinner och glöms en det bort och allt rullar på som vanligt om man nu inte retat upp några Hollywoodbossar, tex Charlie Sheen, då får man vara ute i kylan från MSM men han fortsätter som vanligt på "the HBO network" och han är skapligt rik, han har försökt att be om ursäkt men det har inte hjälpt än). Då är det betydligt svårare för måttligt rik kändis att komma tillbaka vid 67-års ålder till MSM.

Det har dessutom återöppnats polisutredningar som med lite mer "bevis" kanske kan åtala honom, med det sagt är ett gamla "synder", kanske fel ord, som inte längre är möjligt att fälla honom i den domstol.

Den ljudupptagningen är dock som en "smoking gun" och det spelar mindre roll vad hans advokater och han säger, pedofili är en "Big, No No" i USA men å andra sidan spelar Woody Allen fortfarande in filmer liksom även Roman Polanski men de hade inte några ljudupptagingar å andra sidan.
Citera
2014-10-08, 15:40
Medlem
Hur har det gått för hans karriär efter 7e himlen egentligen? Har bara sett han i 2 serier sen dess, no ordinary family och en pytteliten roll i the fosters. Är väl knappast en stor förlust för hollywood att han aldrig mer får ett jobb iaf...
Citera
2014-10-08, 18:33
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Hur har det gått för hans karriär efter 7e himlen egentligen? Har bara sett han i 2 serier sen dess, no ordinary family och en pytteliten roll i the fosters.
Det verkar ändå ha rullat på okej efter Sjunde himlen.

http://www.imdb.com/name/nm0004834/?ref_=fn_al_nm_1

Bl.a. 28 avsnitt i två andra serier 2013-2014, utöver de du nämnt. Han var ju kontrakterad till kommande filmen Ted 2, men fick kicken härom dagen. Även något annat kommande projekt, jag minns inte vad för något, har försvunnit från hans IMDb-sida sedan igår.
Citera
2014-10-09, 15:49
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltherVonKnopf
Herregud, om man inte kan lita på sin TV-pastor - vem kan man då lita på?
Han var inte TV-pastor utan han spelade TV-pastor. Han är skådespelare helt enkelt.
Citera
2014-10-09, 20:56
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Han var inte TV-pastor utan han spelade TV-pastor. Han är skådespelare helt enkelt.

Jag är ganska övertygad om att hans privatliv är ganska likt en riktig prästs, det är ju välkänt att präster tycker om att antasta barn, kolla bara på Vatikanen. Men å andra sidan kan man inte förvänta sig allt för mycket av personer som tror att det sitter en man med vit morgonrock uppe i himlen och bestämmer över allt och alla på jorden.
Citera
2014-10-09, 22:20
Medlem
JerryCottons avatar
Tack Stephen, nu slipper vi dyngan Sjunde himlen på TV!
Citera
2014-10-09, 23:34
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Kom som en chock. Gillade alltid serien i yngre dagar.
Men kan han verkligen bli straffad? Måste man inte ha ett offer också?

Sen måste jag säga att det är jävligt fult gjort av hans ex! Spela in privata samtal under terapi/psykolog.
Oavsett vad det gäller, så är det avskyvärt, även om lagen tillåter det.
Citera
2014-10-10, 01:15
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Sen måste jag säga att det är jävligt fult gjort av hans ex! Spela in privata samtal under terapi/psykolog.

Det må så vara. Men hon är förlåten om anklagelserna stämmer.
Citera
2014-10-10, 02:09
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Kom som en chock. Gillade alltid serien i yngre dagar.
Men kan han verkligen bli straffad? Måste man inte ha ett offer också?

Oavsett vad det gäller, så är det avskyvärt, även om lagen tillåter det.
Som jag förstått det, så bad hustrun honom söka hjälp. Han vägrade. Först då gjorde hon inspelningen och överlämnade banden till polisen redan för två år sedan, och de har sedan suttit på dem utan åtgärd. Vem som nu läckte banden till TMZ är oklart. Hustrun och hennes advokat förnekar att det var de som gjorde det. Det kan ju vara sant, jag vet inte, men det vore ju inte första gången en snut säljer material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in