2014-10-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Skrev ju innan att jag var allergisk mot sub, men det var tydligen något bindemedel i Subutex o Suboxone som jag var allergisk mot inte själva buprenorfin o det har jag fått reda på genom att testa olika generika, så phu.

Fan vad jobbigt det måste vara att inte kunna ta de vanliga subutexen och subuxone pga allergi. På tal om dessa generika, förtår att det är buprenorfin men vad är skillnaden, rent hemmagjort buprenorfin utan bindemedel?

Edit; med hemmagjort menar jag någon som bara fått tag på buprenorfin utan bindemedel, är det generika eller är jag helt ute och cyklar....
Citera
2014-10-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag får också utskrivet och träffade en läkare ganska nyligen och denne sade inget om det. Och jag har Buprenorfin (orifarm), alltså rent buprenorfin utan naloxone. Så det är garanterat din mottagning som "bestämt sig" för att bara ge alla suboxone.
Dom försökte samma sak på mig och jag levde med ständiga migräntattacker som var helt förödande när jag gick på suboxone. Men efter att jag till slut fick bytat till rent Buprenorfin så försvann all migrän.

Om du har en bra anledning till att slippa på naloxonskiten så stå på dig. Dom borde själva fatta att det kan bli problem när man blandar en medicin och dess motgift i samma tablett.

Låter fullt vettigt de du säger. Inte för att jag själv har problem med suboxone, känner ingen större skillnad dock så finns de mer pengar i ren buperenorfin. Migränen känns som ett gott argument till att få byta och stå på sig mot läkare har man ju gjort sen man va 14.

Tackar för svar!
Citera
2014-10-08, 20:16
Medlem
slaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag får också utskrivet och träffade en läkare ganska nyligen och denne sade inget om det. Och jag har Buprenorfin (orifarm), alltså rent buprenorfin utan naloxone. Så det är garanterat din mottagning som "bestämt sig" för att bara ge alla suboxone.
Dom försökte samma sak på mig och jag levde med ständiga migräntattacker som var helt förödande när jag gick på suboxone. Men efter att jag till slut fick bytat till rent Buprenorfin så försvann all migrän.

Om du har en bra anledning till att slippa på naloxonskiten så stå på dig. Dom borde själva fatta att det kan bli problem när man blandar en medicin och dess motgift i samma tablett.

Fick likadant migrän när jag började med subuxone, men för mig gick det ej över fast jag bytade till buprenorin
Citera
2014-10-09, 03:33
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Skrev ju innan att jag var allergisk mot sub, men det var tydligen något bindemedel i Subutex o Suboxone som jag var allergisk mot inte själva buprenorfin o det har jag fått reda på genom att testa olika generika, så phu.

Weee, de va ju grymt. Allergi mot opioider är ändå ganska ovanligt
Citera
2014-10-09, 03:40
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Fan vad jobbigt det måste vara att inte kunna ta de vanliga subutexen och subuxone pga allergi. På tal om dessa generika, förtår att det är buprenorfin men vad är skillnaden, rent hemmagjort buprenorfin utan bindemedel?

Edit; med hemmagjort menar jag någon som bara fått tag på buprenorfin utan bindemedel, är det generika eller är jag helt ute och cyklar....

Generiska läkemedel är avvprecis samma kvalite och kontroll. Bara att det patent grundföretaget tog har gått ut så kan andra läkemedelsföretag börja tjäna multum

Jag kan inte göra egna generiska piller som läkemedelsvärket godkänner.. Så du är på kärringhojjen på vischan och kämpar med 1 växel
Citera
2014-10-09, 12:06
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken

Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Weee, de va ju grymt. Allergi mot opioider är ändå ganska ovanligt

Mjo.

Just buprenorfin är många överkänsliga mot tydligen, märket Actavis är det som funkar utav dom generika utan att få några symptom för min del.

Sedan är ju allergi mot etylmorfin mkt vanligt med det är ju visserligen en opiat o inte en opiod.
Citera
2014-10-09, 14:00
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Mjo.

Just buprenorfin är många överkänsliga mot tydligen, märket Actavis är det som funkar utav dom generika utan att få några symptom för min del.

Sedan är ju allergi mot etylmorfin mkt vanligt med det är ju visserligen en opiat o inte en opiod.

Enligt min erfarenhet är opiatallergi mycket vanligare än opioid. Vet dock inte varför.. Är man allergisk mot moffe tex, så tål man ingen helopiat, men en opioidallergiker tål ofta andra opioider.

(Vi tänker samma va?:
(opioid=syntet----- opiat = framställd av/delvis av opium, naturligt alltså?)
Citera
2014-10-09, 14:03
Medlem
slaines avatar
De har ju de "riktiga" subutexen i danmark billiga som fan där med 30-40 danska. Är det bara jag som tycker de är snäppet bättre en Buprenorfin fast de ska vara exakt likadana?
Citera
2014-10-09, 14:32
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Enligt min erfarenhet är opiatallergi mycket vanligare än opioid. Vet dock inte varför.. Är man allergisk mot moffe tex, så tål man ingen helopiat, men en opioidallergiker tål ofta andra opioider.

(Vi tänker samma va?:
(opioid=syntet----- opiat = framställd av/delvis av opium, naturligt alltså?)

Ah precis.
Citera
2014-10-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaine
De har ju de "riktiga" subutexen i danmark billiga som fan där med 30-40 danska. Är det bara jag som tycker de är snäppet bättre en Buprenorfin fast de ska vara exakt likadana?

Placebo helt klart, är de exakt samma mg så kan de varken vara bättre eller sämre.
Ja de är väl om du inte käkat svenska tidigare som gått ut i datum, då skulle de nog finnas skillnad.

Annars, bara placebo.
Citera
2014-10-10, 11:28
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addthefckup710
Placebo helt klart, är de exakt samma mg så kan de varken vara bättre eller sämre.
Ja de är väl om du inte käkat svenska tidigare som gått ut i datum, då skulle de nog finnas skillnad.

Annars, bara placebo.

Bara för att det är exakt samma mg så behöver man inte få samma effekt, många som reagerar annorlunda på dom generika suben jämfört med dom franska subutexen.
Citera
2014-10-10, 13:48
Medlem
Vad ligger priset på suboxone/subotex i malmö? Alltså "standard" pris. Köpte från en som normalt inte säljer sist och fick ju betala lite extra. 100 kr för en halv 8 xone. Har för mig att 100-150 för en 8:a ska vara standard?
Anledningen är att jag ska leta rätt på en leverantör och vill ha lite kött på benen så jag kan förhandla om han försöker sig på att maxa priset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in