2011-01-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Då kan du ju omöjligt ha sökt ordentligt. Men iallafall för att svara på din fråga så runt 40min skulle jag säga.

ja dui har rätt. eller nja, jag sökte inte alls.men tack för svaret.
Citera
2011-01-08, 21:12
Medlem
Transformers avatar
Hur skulle det funka att köra Subutex och LSD samtidigt?
Citera
2011-01-08, 21:15
Medlem
Dolcontinas avatar
För mig går det skitfort, typ 10 minuter ibland, helt klart inom en kvart. Vet många som känner av det fort men har även läst att många inte har ett rus förrän efter 40 minuter, som en här skrev också.

Verkar alltså variera kraftigt det där.

Mitt rus varar inte lika länge som många andras så kanske ett snabbare rus betyder kortare rus. Hela proceduren verkar gå väldigt snabbt för mig.
Citera
2011-01-08, 21:24
Medlem
banditen--s avatar
Tänkte dra lite speed och dricka lite alkohol ikväll men är fortfarande ganska fuckad på subben jag drog i morse (ca 1,5 mg. Skulle detta vara farligt att blanda med eller det är cool lugnt?
Citera
2011-01-08, 22:34
Medlem
Tills nästa gång så borde du dricka/äta grape.
för det gör ju att kroppen från att metabolisera suben till nor-buprenorfin. och det är den som har den antagonistiska (?) egenskapen. alltså blir det bättre effekt om man ska återdosera eller bara om man ska ta sub igen inom några dagar. sen tycker jag själv att suben verkar längre.

men till din fråga; fyll på du, men som slingshot sa så kommer det inte bli samma styrka på påfyllningen. kanske 3/5 effekt
Citera
2011-01-08, 23:46
Medlem
Dolcontinas avatar
Jag får bättre effekt ju mer jag fyller på. Den första dosen känner jag inte ens av så mycket längre och vill jag nodda (vet inte ens om jag kan det längre) så kan jag bara göra det efter många påfyllningar, framåt kvällen.

Vet dock inte hur det är för de flesta andra. Vet iaf att vissa av mina vänner blir mer påverkade ju fler ggr de tar iaf... men här på FB verkar det vara tvärtom? Iaf om man läser svaren i den här tråden. Jag trodde nog att de flesta blev mer påverkade efter en påfyllning, eller en andra dos då... tagit för givet att det funkar som för mig, men det ska man ju aldrig göra.
Citera
2011-01-09, 02:24
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceweed
hallå alla fb:are
Det är så att jag har tagit subutex i rus syfte nu i ca 4 månader i stort sett varje dag.
Har nu blivit trött på skiten och vill sluta med suben. Försökte vara ren nu men klarade bara 5 dagar sen blev jag så dålig så jag åkte för att köpa lite för att inte må riktigt skit.
Ska till läkare nu förhoppningsvis denna vecka för att prata om mitt missbruk.
JAg undrar nu om nån annan har nån erfarenhet av om man kan få nått nertrappningsschema eller om vägrar dom göra nått sånt. Ligger på mellan 8-20mg om dan just nu och har gjort det i lite mer än 2 mån ungefär. Kan även tilläga att ag mår väldigt psykist dåligt också förutom abstinsen..

Om jag inte får det vet jag fan inte om jag skulle palla med att bara sluta tvärt.

Kom gärna med svar om ni har egna erfarenheter om detta.

Tacksam för svar.

Tvivlar starkt på att landstinget skulle dela ut subutex till dig för att trappa ner på... när vissa heroinister till och med har svårt att få komma in på subutex-programmet och därmed få det ordinerat på recept.
Citera
2011-01-09, 02:57
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceweed
hallå alla fb:are
Det är så att jag har tagit subutex i rus syfte nu i ca 4 månader i stort sett varje dag.
Har nu blivit trött på skiten och vill sluta med suben. Försökte vara ren nu men klarade bara 5 dagar sen blev jag så dålig så jag åkte för att köpa lite för att inte må riktigt skit.
Ska till läkare nu förhoppningsvis denna vecka för att prata om mitt missbruk.
JAg undrar nu om nån annan har nån erfarenhet av om man kan få nått nertrappningsschema eller om vägrar dom göra nått sånt. Ligger på mellan 8-20mg om dan just nu och har gjort det i lite mer än 2 mån ungefär. Kan även tilläga att ag mår väldigt psykist dåligt också förutom abstinsen..

Om jag inte får det vet jag fan inte om jag skulle palla med att bara sluta tvärt.

Kom gärna med svar om ni har egna erfarenheter om detta.

Tacksam för svar.

Det är inte omöjligt att få hjälp med en urtrappning när det gäller Subutex men det är ju olika svårt beroende på stad. Jag vet iaf några stycken som missbrukat Sub och pga det fått hjälp med ett slags "tillfälligt subutexprogram", eller vad man ska kalla det.

Konstigt nog så har reglerna för detta varit mycket slappare än det riktiga programmet. Man kan få med sig några Sub åt gången, för att trappa ned på hemma då, istället för att behöva åka in varje dag och hämta sin dos. Men man får inte alla på en gång.

Men hur svårt det är vet jag faktiskt inte. De jag känner till har varit dokumenterade missbrukare sen tidigare också men om det är en fördel eller en nackdel för just den här typen av behandling vet jag inte heller.
Citera
2011-01-09, 03:09
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det är inte omöjligt att få hjälp med en urtrappning när det gäller Subutex men det är ju olika svårt beroende på stad. Jag vet iaf några stycken som missbrukat Sub och pga det fått hjälp med ett slags "tillfälligt subutexprogram", eller vad man ska kalla det.

Konstigt nog så har reglerna för detta varit mycket slappare än det riktiga programmet. Man kan få med sig några Sub åt gången, för att trappa ned på hemma då, istället för att behöva åka in varje dag och hämta sin dos. Men man får inte alla på en gång.

Men hur svårt det är vet jag faktiskt inte. De jag känner till har varit dokumenterade missbrukare sen tidigare också men om det är en fördel eller en nackdel för just den här typen av behandling vet jag inte heller.

Skulle tro att det ligger till deras fördel. Låter orealistiskt att utan dokumenterat knarkande bara kunna stövla in, berätta att man knarkat sub ett tag och nu skulle önska få det på recept för nedtrappning. Men det är bara vad jag tror... Skulle det i alla fall ske, kanske det är mest troligt att man måste ligga inne på något avgiftningscenter för att få det medicinerat?
Citera
2011-01-09, 04:05
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Skulle tro att det ligger till deras fördel. Låter orealistiskt att utan dokumenterat knarkande bara kunna stövla in, berätta att man knarkat sub ett tag och nu skulle önska få det på recept för nedtrappning. Men det är bara vad jag tror... Skulle det i alla fall ske, kanske det är mest troligt att man måste ligga inne på något avgiftningscenter för att få det medicinerat?

Ja, jag vete fan... Det jag tycker är lite skumt är hur "enkelt" det gått med tanke på hur svårt det kan vara att komma in på det riktiga programmet.

En jag vet om hade inte varit i systemet på många år när nedtrappningen erbjöds. Personen erkände missbruk av Sub, två ggr/dag, en halva/gång och sa typ "Är så trött på att vara beroende av det och vill sluta". Personen var själv lite småchockad över att plötsligt ha en liten påse Sub i handen.

Det sket sig hur som helst med nedtrappningen... Suben injicerades och personen slutade antingen med att ens försöka hämta fler Sub eller så avbröts allt pga missbruk, minns inte. Några ggr blev det hämtat iaf.

Jag blev iaf förvånad över hur lätt det gick i just det fallet. Verkar inte alls vara samma regler som på det riktiga programmet iaf, långt ifrån. I de andra fallen har jag mindre koll på hur det har sett ut. Om jag jobbade med sånt där skulle jag föredra att ge den här kortvariga behandlingen till en odokumenterad missbrukare som sökt självmant före en känd missbrukare som plötsligt säger att den vill sluta... men det är ju fel det också. En känd missbrukare är ju inte mer eller mindre manipulativ än en okänd. Det bara känns som att jag hellre skulle erbjuda det till en som inte missbrukat så länge... en som inte gått igenom flera svängar hit och dit. En sådan missbrukare skulle jag hellre sätta på programmet eller iaf låta personen hämta dagsdoser. I fallet jag skrev om kan jag faktiskt inte förstå hur de kunde ge ut Sub bara sådär med tanke på bakgrunden. Bara dela ut Sub rakt i handen på en återfallsmissbrukare bara för att personen plötsligt säger "Nä nu känner jag för att sluta" känns lite väl skumt. Just därför skulle jag personligen tycka att den typen av behandling passar bättre för någon som inte varit fast så länge... men det är ju som sagt var ingen garanti för att den personen inte ska lockas av att missbruka tabletterna heller. Och precis som du skrev så skulle ju isf vem som helst kunna valsa in och vilja ha "nedtrappningen"... men det kan man ju tydligen redan, iaf om man är känd missbrukare.

Ja, ja... jag vet som sagt var inte hur det funkar riktigt, vet bara att vissa kan få hjälp. Jag tror dock att den här typen av nedtrappning är väldigt snabb. Det handlar alltså inte om månader som jag fattat det. Kan ju ha varit ren tur för just dessa personer också, har aldrig provat själv så jag vet ju inte hur svårt det är. Jag har dock svårt att tro att jag skulle erbjudas nedtrappningen just pga odokumentation då men man kan ju alltid försöka när nu möjligheten till nedtrappning istället för hela programmet verkar finnas, om man nu vill sluta då.
Citera
2011-01-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fler än jag som får svårt att svälja under påverkan av sub.

Samma för mig asjobbigt att försöka käka tex..

Å svårt att kissa de ska vi inte ens prata om.. :$
Citera
2011-01-09, 12:34
Medlem
En fråga:

Ska operera mig å bli sövd om 5 dagar, lungt att ta 600mg tram och 2-3mg Sub nu 5 dagar innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in