2014-10-08, 20:19
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Tomten arrenderas, hur menar du att det detta hus avviker?

Detta hus ligger några hundra meter åt höger; där är tomten tydligt avskild och ingen annan har tillgång till din brygga annat än du själv.
http://www.christiesrealestate.com/eng/sales/detail/170-l-78143-1304080301078894/djurgardsvagen-136-stockholm-st-11521

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Är det ett stökig marina ? annars är det väl mysigt område med gränderna, känns lite som en egen liten stad n

Nej då, menar bara att om man bor sådär så vill man ha en egen brygga; som huset jag länkade till Brokenback.
Citera
2014-10-08, 20:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Jo men visst har du rätt i det! Legat ute både 2011 och 2012. Om jag inte minns fel var priset lite över 60 miljoner till en början.
Dess största problem måste trots allt vara att det är utanför Stockholm och dessutom i Mälaren. Hade vi pratat Östersjön och i Stockholms skärgård hade objektet antagligen varit sålt sen länge.

Det är lustigt med den där typen av objekt som är ute gång på gång i perioder. Om man inte är fruktansvärt sugen så finns det väl egentligen ingen anledning för en spekulant att slå till nu? Det ligger ute ett tag, sen 2015 kommer det ut för 40 miljoner... Vem vet vad det kostar 2016?

Det värsta exemplet är förstås det där lilla huset i Torekov som har varit en följetong i den här tråden, men det finns ett par exempel på trögsålda objekt. Roligast är förstås när ESNY lägger ut saker till fantasipris och det sen dyker upp hos någon annan mäklare till kraftig rabatt.
Citera
2014-10-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det är lustigt med den där typen av objekt som är ute gång på gång i perioder. Om man inte är fruktansvärt sugen så finns det väl egentligen ingen anledning för en spekulant att slå till nu? Det ligger ute ett tag, sen 2015 kommer det ut för 40 miljoner... Vem vet vad det kostar 2016?

Det värsta exemplet är förstås det där lilla huset i Torekov som har varit en följetong i den här tråden, men det finns ett par exempel på trögsålda objekt. Roligast är förstås när ESNY lägger ut saker till fantasipris och det sen dyker upp hos någon annan mäklare till kraftig rabatt.

Nu kan man nog slå till däremot, efter 3 år är säljaren med all säkerhet väldigt sugen på att sälja ändå. Självklart ska man inte lägga bud på utgångspriset utan pruta så man nästan skäms.
Citera
2014-10-08, 21:49
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Nu kan man nog slå till däremot, efter 3 år är säljaren med all säkerhet väldigt sugen på att sälja ändå. Självklart ska man inte lägga bud på utgångspriset utan pruta så man nästan skäms.

Ja, det är förstås också ett alternativ. Och om säljaren inte vill gå med på det nedprutade priset (trots allt har det redan gått ned 15 miljoner) så är det bara att bida sin tid... Lättsålt verkar det ju inte vara.

Ärligt talat har jag svårt att se vad man ska med den där ön till. Det är väldigt märkligt också att de har byggt husen på en öppen yta mitt på ön istället för vid vattnet. Jag minns att vi spekulerade kring det där någon tidigare gång när det var ute. Men jag tycker fortfarande att det känns konstigt. Om man är antingen religiös galning eller nazist kanske det vore attraktivt att köpa ön och ha som träningsanläggning inför domedagen?
Citera
2014-10-08, 22:04
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Detta hus ligger några hundra meter åt höger; där är tomten tydligt avskild och ingen annan har tillgång till din brygga annat än du själv.
http://www.christiesrealestate.com/eng/sales/detail/170-l-78143-1304080301078894/djurgardsvagen-136-stockholm-st-11521

Nej då, menar bara att om man bor sådär så vill man ha en egen brygga; som huset jag länkade till Brokenback.

kolla in huset på street view står "PRIVAT OMRÅDE obehöriga äga ej tillträde" så
bryggan är bara för husets invånare då ?
Citera
2014-10-08, 22:51
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Jo men visst har du rätt i det! Legat ute både 2011 och 2012. Om jag inte minns fel var priset lite över 60 miljoner till en början.
Dess största problem måste trots allt vara att det är utanför Stockholm och dessutom i Mälaren. Hade vi pratat Östersjön och i Stockholms skärgård hade objektet antagligen varit sålt sen länge.

Så är det såklart.
Sen tycker jag det är lite konstigt uppbyggt. Ballt med pool med klippa i och allt, men varför en jävla skog mellan hus och vatten?
Citera
2014-10-08, 23:52
Medlem
Citat:
Schysst med strandtomt och villa på Djurgården, men mindre kul att vara inklämd bland industri.
[/url]
"Inklämd bland industri"? Nåja, jag vet inte om stjärnkrog ses som industri...och det är inte 30-talets Beckholmen som ligger granne.
Citera
2014-10-08, 23:58
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
"Inklämd bland industri"? Nåja, jag vet inte om stjärnkrog ses som industri...och det är inte 30-talets Beckholmen som ligger granne.

Brukar åka förbi där när jag är ute på sjön.
Visst, det finns värre, men att ha en båtupptagningsplats direkt brevid samt Sjöfartsverkets bojupptagning samt Beckholmen (som ändock fortfarande är industri) direkt söder om en är kanske inget jag hade pungat ut de pengarna på.
Det är helt klart bättre nu västerut med Oaxen m.m.
Citera
2014-10-09, 09:56
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:

Toan med mosaiken var ju faktsikt riktigt häftig. Bättre än den där ugglan med röda gympadojjor i det nybyggda huset som vi diskuterade i tråden för ett par månader sedan.
Men vad är det svarta glittrande mosaikade "badrummet" för något? En ångbastu eller hamman? Eller en enorm familjedusch?
Och vem har tre fullhöga vinkylar i sitt kök egentligen...?
Citera
2014-10-09, 14:37
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Toan med mosaiken var ju faktsikt riktigt häftig. Bättre än den där ugglan med röda gympadojjor i det nybyggda huset som vi diskuterade i tråden för ett par månader sedan.
Men vad är det svarta glittrande mosaikade "badrummet" för något? En ångbastu eller hamman? Eller en enorm familjedusch?
Gissar på hamman.

Citat:
Och vem har tre fullhöga vinkylar i sitt kök egentligen...?
Haha, det är iofs till för garden parties, vanliga köket är inne i huset (och syns väl inte?).
Citera
2014-10-09, 14:52
Medlem
Citat:
Gissar på hamman.

Haha, det är iofs till för garden parties, vanliga köket är inne i huset (och syns väl inte?).
Jösses det står trädgårdsstolar i det jag trodde var köket...........du måste ha rätt. I början av bilderna ser man ett matsalsbord och några gråaktiga skåp som kan vara ett kök.

Vinkylarna gapar då tomma, inte mycket vin för att ha tre kylar.

Vill minnas att jag sett ett exakt likadant badrum med cesar-mosaik men det var i en lägenhet.
Citera
2014-10-09, 18:20
Medlem
SuraStinas avatar
För den som drömmer om en kvarn...

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-5rum-taby-kvarn-orebro-kommun-mellosa-taby-612-6366224
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in