2014-10-06, 22:38
Medlem
skanetrafik3ns avatar
fråga om hasch stämpling.

vad är det för strain om den är har en audi stämpling.
Citera
2014-10-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zabex
Tack för svaret, nrä jag ändå är igång så vill jag också fråga lite mer. Hur ser man lättast att det är 2,5g eller 5g man köper så att man slipper att bli lurad samt hur kan man lätt så om gräset har dålig kvalitet? Finns det några tecken eller liknande som man ska kolla efter?

Detta är lite olika hur man ser om det är 2.5g eller 5g. Jag har en tendens att kolla hur mycket zipbagen är fylld, är den ordentligt fylld så förstår man själv att det är närmare 5g än 2.5g. Men är du osäker, så är det bara försöka att låna en våg eller köpa via flugsvamp(får jämt bra bitar samt för de mesta bra kvalitet). Man ser väl inte direkt på om det är dåligt gräs(jag själv har lite svårt att se detta), men det brukar väl mest visa sig när man röker de. Genom att det är svart aska samt att det drar mycket i halsen brukar vanligtvis vara att det är dåligt kurerat samt att det kan vara besprutat(Detta får gärna någon korrekta mig med?).
Citera
2014-10-07, 10:35
Medlem
Kan inte påstå att jag är en nybörjare, men just inom den här grenen av cannabis är jag nog det.

Har rökt väldigt mycket i ungefär 4 år nu (dagligen i 2 år, till och från). Aldrig haft några problem med cannabis tidigare.

Fick in väldigt, väldigt bra hasch häromdagen och meckade en riktigt stor spliff, men kände direkt efter 4-5 bloss att jag inte klarade av mer. Släckte den givetvis, men hade redan fått i mig för stor mängd.

Fick hjärtklappning/ångest, slutade med att jag la mig i sängen och somnade. Vaknade upp flera timmar senare av att jag kände mig fortfarande konstig/seg/trött i huvudet.

Är det såhär en psykos börjar eller oroar jag mig i onödan?
Kan väl tillägga att jag lider av ångest sen tidigare, men då har cannabis alltid hjälpt min ångest genom att jag kan slappna av, njuta av musik eller kolla på en skön film. Har aldrig upplevt att det förvärrat mitt mentala tillstånd.

Rullade nu en väldigt väldigt liten jämfört med igår, ska ta det väldigt försiktigt även med den dock och smaka på den bara. Går det inte bra får jag nog lägga av med skiten antar jag.

Som sagt min frågeställning var: Är det såhär en psykos börjar eller oroar jag mig i onödan?
Citera
2014-10-07, 12:11
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strokes
Kan inte påstå att jag är en nybörjare, men just inom den här grenen av cannabis är jag nog det.

Har rökt väldigt mycket i ungefär 4 år nu (dagligen i 2 år, till och från). Aldrig haft några problem med cannabis tidigare.

Fick in väldigt, väldigt bra hasch häromdagen och meckade en riktigt stor spliff, men kände direkt efter 4-5 bloss att jag inte klarade av mer. Släckte den givetvis, men hade redan fått i mig för stor mängd.

Fick hjärtklappning/ångest, slutade med att jag la mig i sängen och somnade. Vaknade upp flera timmar senare av att jag kände mig fortfarande konstig/seg/trött i huvudet.

Kan väl tillägga att jag lider av ångest sen tidigare, men då har cannabis alltid hjälpt min ångest genom att jag kan slappna av, njuta av musik eller kolla på en skön film. Har aldrig upplevt att det förvärrat mitt mentala tillstånd.

Rullade nu en väldigt väldigt liten jämfört med igår, ska ta det väldigt försiktigt även med den dock och smaka på den bara. Går det inte bra får jag nog lägga av med skiten antar jag.

Som sagt min frågeställning var: Är det såhär en psykos börjar eller oroar jag mig i onödan?

Låter som klassisk cannabis paranoia.
Hade jag varit du hade jag tagit ett break på 2-3 veckor, det är aldrig bra att "missbruka" något.
Försök o koppla av och tänk inte så mycket på hur du blev sist, det kommer egga sig fast i huvudet och bli ännu värre under ett CB rus.

Inget att oroa sig över imo.
Citera
2014-10-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Låter som klassisk cannabis paranoia.
Hade jag varit du hade jag tagit ett break på 2-3 veckor, det är aldrig bra att "missbruka" något.
Försök o koppla av och tänk inte så mycket på hur du blev sist, det kommer egga sig fast i huvudet och bli ännu värre under ett CB rus.

Inget att oroa sig över imo.

Det låter som en bra idè. En pause är nog att föredra i det här läget.
Har alltid tyckt att jag har ett jäkla bra psyke, så man blir ju helt paff att man kan må så här pga hjärnspöken.

Ångest är inte att leka med, och jag vill helst inte experimentera. Dagarna blir ju långtråkiga utan cannabis men får väl hitta annat att syssla med. (Lite svårt när jag bor utomlands, inte behöver jobba eller studera mer än 1-2h i veckan just nu).

e: Mår mycket bättre idag dock, rökte en liten mängd och kollade på lite dokumentärer. Men det är ju roligt att ibland kunna röka en riktigt fet och gå vilse i sin egen hjärna utan att nojja över ångest.
Citera
2014-10-07, 16:25
Medlem
Hej! Testade för exakt 2 veckor sen (23 november) att röka för första gången (hasch) med brorsan som har gjort betydligt fler gånger. Och nu i skolan har läraren berättat att vi ska ha pisseprov under hösten kan vara vilken dag som helst... Är 174cm och väger 50kg) Hur länge håller hasch i? Vad ska jag göra för att inte torska? Det var bara en liten joint utblandad med tobak som jag tog 4 bloss på tror jag. Är jag ren tro?
Citera
2014-10-07, 16:28
Medlem
Wunbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dammsugaren12
Hej! Testade för exakt 2 veckor sen (23 november) att röka för första gången (hasch) med brorsan som har gjort betydligt fler gånger. Och nu i skolan har läraren berättat att vi ska ha pisseprov under hösten kan vara vilken dag som helst... Är 174cm och väger 50kg) Hur länge håller hasch i? Vad ska jag göra för att inte torska? Det var bara en liten joint utblandad med tobak som jag tog 4 bloss på tror jag. Är jag ren tro?

Du behöver inte göra nåt, redan ute ur kroppen.
Citera
2014-10-07, 16:34
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbbs
Tack för hjälpen! Skulle någon kunna hjälpa mig med att hitta någon av dessa marknadsplatser?
Är helt grön på det här. (Haha) Jävligt schysst av er att hjälpa till såhär.
Är det något fara att blanda det med dom medicinerna jag redan tar, typ Oxycontin, Lyrica, Zolpidem?

Marknadsplatserna har sina trådar här på forumet spana in b.la Agora har för mig att det är invites only så få tag på en sådan.
Sen ska du ju lära dig TOR, kryptering etc och när du gör det så passa på att leta efter fler marknadsplatser på darkweb det finns massvis.

Försök dock hålla dig till inrikes även om priserna i utlandet kan locka så är det inte värt risken att åka dit i tullen.

Sen som Frostflakes sa så är dom medicinerna absolut inga problem att blanda med cannabis.
Men personligen skulle jag försöka skippa lyrican då den har en tendens att intensifiera cannabisruset enormt och det kan bli lite snurrigt där ett tag.
Citera
2014-10-07, 16:53
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:

Nej det du upplever är en för stor dos cannabis. Ordet psykos slängs runt till höger och vänster i cannabisumgängen men faktum är den att man har inte lyckats bevisa en korrelation mellan cannabis och psykoser.

skulle du få psykotiska symptom skulle det innebära vanföreställningar, du tror t.ex. på fullaste allvar att det är en mördare som väntar på dig utanför din dörr eller att du har råkat släppa in en häst i lägenheten. Hallucinationer dvs. att du ser saker som inte finns, kanske att en gammal klasskamrat har kommit på besök så ni sätter er ner och pratar ett par timmar. Hörselhallucinationer (parakusi) dvs. att du hör röster eller musik som inte finns.

Tidiga tecken på psykos är paranoia, man ser saker i ögonvrån, man hör någon som ropar sitt namn, ångest, bristande hygien, overklighetskänslor, annorlunda tankegång, förändrat talesätt, somatiska smärtor, ofrivilliga visuella bilder i hjärnan (intrusive thoughts), snabbt tankegång osv.
Citera
2014-10-07, 16:59
Medlem
ejdars avatar
Om man vill kolla in lite sköna hashtomtar i Stockholm vart går man då. När jag var liten så såg man alltid någon vuxen figur åka omkring på en cool barncykel och beredning lite mysko, då visste man att det var en hashpundare i farten. Hur är det idag, tecken vart hänger dom osv
Citera
2014-10-07, 17:38
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Det låter som en bra idè. En pause är nog att föredra i det här läget.
Har alltid tyckt att jag har ett jäkla bra psyke, så man blir ju helt paff att man kan må så här pga hjärnspöken.

Ångest är inte att leka med, och jag vill helst inte experimentera. Dagarna blir ju långtråkiga utan cannabis men får väl hitta annat att syssla med. (Lite svårt när jag bor utomlands, inte behöver jobba eller studera mer än 1-2h i veckan just nu).

e: Mår mycket bättre idag dock, rökte en liten mängd och kollade på lite dokumentärer. Men det är ju roligt att ibland kunna röka en riktigt fet och gå vilse i sin egen hjärna utan att nojja över ångest.

Yeah, nyckeln är att hitta sina hobbys. Det är väldigt lätt att bara sitta hemma och fördriva tiden med att röka ett par gåsar och kolla på dokumentärer i ända. En dag eller en helg kanske man kan gotta ner sig rejält men man får se till att det inte blir rutin. Man förlorar det där charmiga med att just tända en gås när man sitter o gör det "all day, erry day".

Att bo själv utomlands kan vara svårt, man har inte sin "bas" så att säga så att gå ut o testa på nya saker eller hobbys där alla är strangers kanske inte är det lättaste, men det är ett ganska uppenbart val om man fick välja mellan det och paranoia och att man ej hade kunnat njuta av sin favorit planta. .
Citera
2014-10-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Några länkar?

Och ja 8 timmar är ungefär där jag hamnar på 1g

Men jag håller fortfarande inte med Jag rullar 10st på 1g, kanske tom upp mot 15st, och dessa räcker absolut för ett lika plant och fint rus i 8 timmar.

1 joint i timmen röker jag, även om jag helst vaporiserar, blir bara inte så ofta

Lol, 10 st på 1g?
Antar att du inte röker för att bli hög.
Hur gör du om du t.ex. ska röka med någon polare? Rullar du en 0.10 eller kanske en 0.20? Utifrån vad du har skrivit så får man ta och anta att du inte röker kontinuerligt och att din resistans är låg, annars är du en EXTREMfärsking.
Senast redigerad av FearisaMotion 2014-10-07 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in