2014-10-04, 18:42
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbbs
Läste här http://www.medicinskmarijuana.com/strains.html om olika strains.
Verkar som att Indica är det som skulle funka för mig.

Hur vet man vad man får för något om man aldrig köpt innan?
Vet inte ens vart jag skulle köpa det någonstans, men medicinen jag får nu hjälper inte, vill bara inte ha ont längre...

Darknet men undvik flugsvamp vendors där verkar sälja allt möjligt som dom sätter fläshigt namn på till en googlad bild.
Finns andra mer stängda/tysta marknadsplatser där du förmodligen har större chans att faktiskt få det som står i annonsen.

Läs på om dom vanligt förekommande indicadominanta sorterna och lär dig namnen sen är det bara att vraka och välja.
Citera
2014-10-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Darknet men undvik flugsvamp vendors där verkar sälja allt möjligt som dom sätter fläshigt namn på till en googlad bild.
Finns andra mer stängda/tysta marknadsplatser där du förmodligen har större chans att faktiskt få det som står i annonsen.

Läs på om dom vanligt förekommande indicadominanta sorterna och lär dig namnen sen är det bara att vraka och välja.
Sugen på att avslöja någon av dom marknadsplatserna? Kan ta det via PM om du vill det
Citera
2014-10-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
En sidoeffekt av vår nuvarande narkotikapolitik gör det väldigt svårt för de som verkligen behöver medicinen. Att inte veta vad man får, eller kvalliteten på den beror på den oreglerade marknaden, något som många av oss kämpar för att ändra på.

Vill du vara så säker du kan när du handlar första gången så rekommenderar jag en postkran. Gärna från en "grönad" svensk sida som Flugsvamp. Eller så går man ut på Darknet och SilkRoads alla motsvarigheter.

Är det så att du inte har möjlighet till detta så får man ju fråga runt bland vänner, eller fråga folk på stan. Men att sköta allt innanför hemmet framför datorn är det bästa och säkraste sättet, då de flesta säljare har kund recensioner och betyg på sina produkter och tjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey

Tack för hjälpen! Skulle någon kunna hjälpa mig med att hitta någon av dessa marknadsplatser?
Är helt grön på det här. (Haha) Jävligt schysst av er att hjälpa till såhär.
Är det något fara att blanda det med dom medicinerna jag redan tar, typ Oxycontin, Lyrica, Zolpidem?
Citera
2014-10-05, 03:06
Medlem
populopiduss avatar
Cannabis är fina grejer om man kan hantera det.

Och kids... Kom ihåg att weed ska vara en krydda, inte en ingrediens. Det är hemligheten.
Citera
2014-10-05, 03:18
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbbs
Tack för hjälpen! Skulle någon kunna hjälpa mig med att hitta någon av dessa marknadsplatser?
Är helt grön på det här. (Haha) Jävligt schysst av er att hjälpa till såhär.
Är det något fara att blanda det med dom medicinerna jag redan tar, typ Oxycontin, Lyrica, Zolpidem?

Hehe av allt det där så är nog cannabis de sista du behöver bekymra dig över.
Citera
2014-10-05, 18:58
Medlem
Tjenare!

Jag har precis fått upp mitt tycke för att rulla spliffs, dock den enda nackdelen är att jag måste använda mig tobak som jag rostar. Så istället för rostad tobak så har jag sökt runt lite på att rulla med Knaster istället. Fast då undrar jag om det finns någon forskning som kan intyga att Knaster inte är farligt för kroppen alls! (Jag hittar inget själv när jag googlar, så någon kanske vet lite om knaster är farligt eller ej?)

Tacksam för svar!
Citera
2014-10-05, 23:38
Medlem
Roxorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaffanStaffanson
Tjenare!

Jag har precis fått upp mitt tycke för att rulla spliffs, dock den enda nackdelen är att jag måste använda mig tobak som jag rostar. Så istället för rostad tobak så har jag sökt runt lite på att rulla med Knaster istället. Fast då undrar jag om det finns någon forskning som kan intyga att Knaster inte är farligt för kroppen alls! (Jag hittar inget själv när jag googlar, så någon kanske vet lite om knaster är farligt eller ej?)

Tacksam för svar!
Rulla inte med knaster, word of advice. Om du inte vill rulla med tobak så kan du ju antingen rulla rent eller så köper du en pipa. Pipa rekommenderas, gud vad mysigt det är med pipan
Citera
2014-10-06, 01:37
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaffanStaffanson
Tjenare!

Tacksam för svar!

Har själv gått från att rosta mina cigg till att inte rosta alls, mycket lenare och absolut inte samma brända smak. Vill man vara så hälsosam man bara kan så är ju rent det enda sättet. Käka det för att slipa röken.
Citera
2014-10-06, 17:20
Medlem
Hej, är helt ny till detta och undrar hur mycket cannabis som räcker för att man ska få ett lagom rus på festen? (har aldrig rökt på innan)
Citera
2014-10-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zabex
Hej, är helt ny till detta och undrar hur mycket cannabis som räcker för att man ska få ett lagom rus på festen? (har aldrig rökt på innan)

För dig så skulle det kunna räcka med 0.2g, men skulle rekommendera att du inte gör det samtidigt som det dricks alkohol, då de flesta kan bli lite illamående om det kombineras med alkohol. Skulle hellre se att du skippar alkoholen första gången du ska röka.

Zurre
Citera
2014-10-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurre
För dig så skulle det kunna räcka med 0.2g, men skulle rekommendera att du inte gör det samtidigt som det dricks alkohol, då de flesta kan bli lite illamående om det kombineras med alkohol. Skulle hellre se att du skippar alkoholen första gången du ska röka.

Zurre
Tack för svaret, nrä jag ändå är igång så vill jag också fråga lite mer. Hur ser man lättast att det är 2,5g eller 5g man köper så att man slipper att bli lurad samt hur kan man lätt så om gräset har dålig kvalitet? Finns det några tecken eller liknande som man ska kolla efter?
Citera
2014-10-06, 18:27
Medlem
Hodurs avatar
Hur hög ska man bli på edibles?

Har experimenterat i ett par månader, med låga doser mot överdoser.

Överdosen så snurrar det så mycket att jag måste lägga mig ner och sova bort ruset. Speciellt på grund utav att pulsen känns så extremt hög.

Har ni kommit på något revolutionerande att äta mycket hasch och njuta av en "överdos"? är det ens möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in