2014-05-10, 14:30
Medlem
FifaRasmuss avatar
Okej här kommer en riktig noobfråga..
När folk lägger upp bilder på sina påser med weed i ser det alltid typ "krispigt" ut. Är det torkat eller vad är det? För bladen på plantan är ju mjuka som ett vanligt blad, och man rycker väl inte bara av ett och smular ner i jointen?

tacksam för svar haha!
Citera
2014-05-10, 15:32
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyFish93
Någon som har tips på en bra bong? Den ska vara relativt simpel, vara kompatibel med is, vara gjord av glas och kosta mellan 500-1000kr. Är nybörjare när det kommer till bongs, så har svårt att bedöma vad som är bra och inte.
Kolla in smoketower.com eller everyonedoesit.co.uk! Där hittar du många fina alternativ i flera olika stilar med olika funktioner!

Citat:
Ursprungligen postat av FifaRasmus
Okej här kommer en riktig noobfråga..
När folk lägger upp bilder på sina påser med weed i ser det alltid typ "krispigt" ut. Är det torkat eller vad är det? För bladen på plantan är ju mjuka som ett vanligt blad, och man rycker väl inte bara av ett och smular ner i jointen?

tacksam för svar haha!
Man klipper av blommorna och torkar dom, man röker alltså inte bladen på cannabis plantan, utan honans blommor!
Citera
2014-05-10, 16:05
Medlem
FifaRasmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Kolla in smoketower.com eller everyonedoesit.co.uk! Där hittar du många fina alternativ i flera olika stilar med olika funktioner!

Man klipper av blommorna och torkar dom, man röker alltså inte bladen på cannabis plantan, utan honans blommor!

Honans? vad händer med bladen då?
Citera
2014-05-10, 18:36
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Honans? vad händer med bladen då?
Det du ser på bilden på wikipedia är en blomma från hon plantan, det vill säga det som är starkast på plantan! Som också är det vanligaste man röker.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabis

Bladen är inte särskilt potenta, men man kan göra cannabisolja på dom!

Här kan du också läsa mer: http://wiki.magiskamolekyler.org/Cannabis
Citera
2014-05-10, 19:06
Medlem
FifaRasmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Det du ser på bilden på wikipedia är en blomma från hon plantan, det vill säga det som är starkast på plantan! Som också är det vanligaste man röker.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabis

Bladen är inte särskilt potenta, men man kan göra cannabisolja på dom!

Här kan du också läsa mer: http://wiki.magiskamolekyler.org/Cannabis

Tack som fan för att du tog din tid och hjälpte till!
Citera
2014-05-10, 19:08
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Tack som fan för att du tog din tid och hjälpte till!
De nada!
Citera
2014-05-11, 00:16
Medlem
Någon som har ett bra tips till att göra en liten hemmagjord pipa? Eller som åtminstone kan hänvisa mig till någon sida som kan visa hur man gör!
Att köpa över internet är inte att föredra eftersom jag fortfarande bor hemma!
Tacksam för svar!

Jag passar på att frågar om någon från Umeå känner till någon fysisk rökbutik i deras stad? Där jag eventuellt skulle kunna köpa en liten pipa. Jag ska nämligen dit den 30 maj!

Tack för mig!
Citera
2014-05-11, 01:03
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StaffanStaffanson
Någon som har ett bra tips till att göra en liten hemmagjord pipa? Eller som åtminstone kan hänvisa mig till någon sida som kan visa hur man gör!
Att köpa över internet är inte att föredra eftersom jag fortfarande bor hemma!
Tacksam för svar!

Jag passar på att frågar om någon från Umeå känner till någon fysisk rökbutik i deras stad? Där jag eventuellt skulle kunna köpa en liten pipa. Jag ska nämligen dit den 30 maj!

Tack för mig!

Man kan enkelt (väldigt whitetrash) göra en pipa från en ölburk. Men om jag vore du så skulle jag hinka istället, även kallat gravity bong. Vilket är mer effektivt än en pipa
Citera
2014-05-11, 01:29
Medlem
Om det är något man är osäker på vad det är (gräs) kan man då skicka in det på analys och få svar på om det är gräs? Eller funkar bara sådant på kemiska droger
Citera
2014-05-11, 01:34
en kompis och jag tog en joint idag (första gången för båda) han blev bäng men jag däremot kände inget. och detta skulle vara dunder grejer
Citera
2014-05-11, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budgetedgem
en kompis och jag tog en joint idag (första gången för båda) han blev bäng men jag däremot kände inget. och detta skulle vara dunder grejer

Antingen rökte du för lite eller så tog du inte halsbloss, men i vissa fall har jag hört att vissa personer inte känner något speciellt verkligen första gången dem drar i sig THC /röker en spliff. Då inte du/personerna har receptorer för gräs

Jag kan ha fel, har bara hört om detta. Rök igen, tills du blir skev. Sen skaru få se
Citera
2014-05-11, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budgetedgem

Det händer ofta att man inte känner något de först gångerna man röker. För mig tog det två gånger innan jag verkligen kände något - och då var det fantasktiskt! Så testa röka ett par gånger så ska du se att det ger effekt, det är värt det!

Har ingen vetenskaplig förklaring men jag antar att det har något med att dina cannabinoidreceptorer i hjärnan, som inte är "vana" vid THC osv.

Men som sagt, köp lite mer eller rök det ni har kvar, så ska du se att det blir bra

Edit: såg inte att FelKnapp hade svarat , men som han sa, dra halsbloss och håll det inne i ca 3 sek innan du blåser ut. Puffa på!
Senast redigerad av FrankieOcean 2014-05-11 kl. 02:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in