2014-10-07, 15:11
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Kan bara hålla med. Klart underhållande faktiskt.

10or som alltid går i CW är främst IS-7, E5, Bat Chat och Obj 140/T62a. Även arty används ofta men där verkar det vara spridda skurar. Obj 261 och Bat-artyt är väl det man ser oftast?
IS-7 och Ryssmeds är det som används oftast och av de flesta FCs. E5 ser jag inte speciellt ofta, den är för mycket utav en "jack of all trades" och har för lite HP för att fungera riktigt bra i CW. BC används så gott som alltid, men väldigt sällan fler än två-tre stycken och det brukar vara ungefär samma spelare som lirar BC varje gång. Skulle jag välja CW vagnar till ett nytt konto idag hade jag valt vagnar som fyller lite olika roller, en bra uppsättning att ha är E100, IS7, Obj. 140, T62A, BC, Leo1, AMX50B, T57HT.

Spelar inge arty själv, men 261 och CGC är vanligast. BC-artyt har för lång laddtid mellan clipsen och gör för lite skada. Vill man ha ett mobilt och snabbskjutande arty är det 261 som gäller och vill man spela splasharty är det CGC (kanske T92) som gäller. En del klaner använder GWE100, men den är så jävla slö att det blir svårt för FC att omlokalisera arty.
Citera
2014-10-07, 15:16
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Den taktiken fungerade när vagnen var ny. Men inte längre. Den är för seg och traversen är ett enda stort skämt, utmanövreras av nästan allt på banan. Power creep och ändrad spelfysik har gjort den obsolet i solomatcher. Ser den mycket riktigt inte lika ofta numer heller.Hur den fungerar i CW vet jag ej.

Det fungerar fortfarande.
E-25 har inte nerfats och kom efter fysiken. Den har alltid varit seg som en val på att svänga så jag vet inte vad du pratar om.
E-25 plutoner är fortfarande bland det roligaste du kan köra i spelet. Och jag har fortfarande kul när jag kör den solo. Största problemet med den är att man har för lite ammo.
Citera
2014-10-07, 15:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
IS-7 och Ryssmeds är det som används oftast och av de flesta FCs. E5 ser jag inte speciellt ofta, den är för mycket utav en "jack of all trades" och har för lite HP för att fungera riktigt bra i CW. BC används så gott som alltid, men väldigt sällan fler än två-tre stycken och det brukar vara ungefär samma spelare som lirar BC varje gång. Skulle jag välja CW vagnar till ett nytt konto idag hade jag valt vagnar som fyller lite olika roller, en bra uppsättning att ha är E100, IS7, Obj. 140, T62A, BC, Leo1, AMX50B, T57HT.

Spelar inge arty själv, men 261 och CGC är vanligast. BC-artyt har för lång laddtid mellan clipsen och gör för lite skada. Vill man ha ett mobilt och snabbskjutande arty är det 261 som gäller och vill man spela splasharty är det CGC (kanske T92) som gäller. En del klaner använder GWE100, men den är så jävla slö att det blir svårt för FC att omlokalisera arty.

Möjligt. Men om han nu bara skall köpa en/några CW-vagnar skulle jag inte reka vagnar som t.ex. E100 och Leo1. Känns ännu mer begränsat än E5 i så fall (även om jag tycker att E5an faktiskt nästan alltid går att slänga in). Likaså AMX50B är kanske inte den första tian man skall köpa. Även om jag gillar att spela med den personligen så är den ju inte så himla vanligt förekommande.

Arty tycker jag man möter olika mest varje dag? Kanske då med undantag för GWE100 som är mer sällsynt som sagt. Fast det beror ju också på vilka kartor man spelar och vilka projektilbanor som behövs/funkar just där.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-10-07 kl. 15:25.
Citera
2014-10-07, 15:24
Medlem
Hade tänkte köpa E5an men får väl låta bli, antar den är bra i solo dock. var sugen på m48patton men känns jäkligt stor. grindar mot t57an och batchat, är på tier 9 på bägge träden. får väl köpa mig t54an, gå vidare från tier 8 fench ht, och sätta fart och grinda klart aweful panther så jag kommer till leo någon gång...

tunga slöa tanks eller/och tanks med seg aimtime är inget att ha :/ orkar inte med sånt.

används scouts eller är det batchat som gäller där?

arty pallar jag inte med, su-26 var rolig men lite väl OP :P

såg jag bara hade 11 miljoner... bara att ta fram t34 till ikväll.

btw tack för hjälpen knypplarn och ace. suttit och stampat på tier 9 länge nu eftersom jag inte kunnat bestämma mig, det får bli ändring på det!
Citera
2014-10-07, 15:49
Medlem
Salorms avatar
Vi har ytterst sällan med 261'an eftersom jag har den så vet jag det. GC, T92 är det oftast som gäller.
Citera
2014-10-07, 16:48
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Möjligt. Men om han nu bara skall köpa en/några CW-vagnar skulle jag inte reka vagnar som t.ex. E100 och Leo1. Känns ännu mer begränsat än E5 i så fall (även om jag tycker att E5an faktiskt nästan alltid går att slänga in). Likaså AMX50B är kanske inte den första tian man skall köpa. Även om jag gillar att spela med den personligen så är den ju inte så himla vanligt förekommande.

Arty tycker jag man möter olika mest varje dag? Kanske då med undantag för GWE100 som är mer sällsynt som sagt. Fast det beror ju också på vilka kartor man spelar och vilka projektilbanor som behövs/funkar just där.
Det beror som sagt säkert på vilken klan man är med i, vilka kartor man spelar på samt vilka FCs man har. Absolut vanligast är naturligtvis IS7 och ryssmedsen, har man dessa vagnar kan man nästan alltid vara med. 50b verkar vara den föredragna autoloadern efter att den buffats och T57 nerfats. Bättre träffsäkerhet på långa avstånd och mer ammo vilket gör att man kan blindskjuta betydligt mer.

Arty är problematiskt eftersom att det bara finns 5st top tier artyn att välja på och utslagna vagnar blir låsta för CW. Det är ju därför man även ser M53/55 ibland i CW-matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av Vargpappan
Hade tänkte köpa E5an men får väl låta bli, antar den är bra i solo dock. var sugen på m48patton men känns jäkligt stor. grindar mot t57an och batchat, är på tier 9 på bägge träden. får väl köpa mig t54an, gå vidare från tier 8 fench ht, och sätta fart och grinda klart aweful panther så jag kommer till leo någon gång...

tunga slöa tanks eller/och tanks med seg aimtime är inget att ha :/ orkar inte med sånt.

används scouts eller är det batchat som gäller där?

arty pallar jag inte med, su-26 var rolig men lite väl OP :P

såg jag bara hade 11 miljoner... bara att ta fram t34 till ikväll.

btw tack för hjälpen knypplarn och ace. suttit och stampat på tier 9 länge nu eftersom jag inte kunnat bestämma mig, det får bli ändring på det!
Skit i i vad vi säger, gillade du M103an tycker jag absolut du ska köpa E5an, det är en av mina favorit tior och den är riktigt bra i pubs och när man kör plutoner. Dessutom går den att använda i CW, även om den kanske är bättre anpassad för strongholds där man inte på förhand vet vilken karta man kommer hamna på. E5ans stora brist är att den inte överglänser någon annan heavy på något sätt, vilket även är dess största styrka.

M48 skulle jag däremot vänta med, den har blivit ganska hårt powercreepad och har egentligen bara sin view range kvar som USP. Håller den nog som den sämsta T10 mediumen för tillfället och den fyller ingen direkt roll.

T57an är bra och BC är en av mina favoritvagnar, lirar den inte så mycket på pubs eftersom att man är väldigt beroende av laget, men shit vad man kan disha ut dmg med den under rätt omständigheter. Två bra val och två roliga träd tycker jag.

Gillar inte heller stora tunga tanks med slö aimtime (undantaget E100), ju mer jag spelar desto mer gillar jag meds som är bra på att snapshotta.

Vad det gäller scouting i CW är det lite olika, vanligtvis används BC med optics och camoskills. Dels för att de är bra på att scouta men även för att det är skönt att ha några BCs för att understödja en push. Det händer dock att man scoutar med andra T10 meds som Leo1 och Obj. 430 också. Det hör väl inte till vanligheterna men jag har varit med om att andra klaner har scoutad med T8 lights på vissa kartor för att snabbt komma till en viktig scoutposition utan att bli spottade (t.ex. K0 på westfield där LTs camo bonus gör att man kan komma upp ospottad), det är dock snarare ett ovanligt undantag.

Tier 10 är lite som ett gift, för mig var det där spelet började på allvar och har köpt på mig alldeles för många tior nu vilket svider i plånboken. :P Men det är utan tvekan på tier 10 man utvecklas mest som spelare eftersom att man alltid är top tier och alltid tvingas bära matcherna. Det går inte längre att förlita sig på att någon högre upp i näringskedjan ska vinna matcherna åt en.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vi har ytterst sällan med 261'an eftersom jag har den så vet jag det. GC, T92 är det oftast som gäller.
Är ju väldigt mycket upp till FC. Vi kör ofta 261 och CGC eftersom att de kompletterar varandra bra. En skjuter snabbt och flackt, den andra skjuter högt och har splash.
Citera
2014-10-07, 17:03
Medlem
Kebabsugers avatar
pollacker, pollacker, pollacker, vad skall vi göra med alla dessa pollacker ?

http://s7.postimg.org/4ubpbzeax/PL_morons.jpg

kolla tiden, jag var sist att dö

självmords spelare hela tiden, helt sjukt
Citera
2014-10-07, 17:10
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Knappast.
Autoloaders är ingen 1-shot mechanic av fullständigt uppenbara skäl.

Och har du spelat en AMX 50 100 så vet du hur osäker träffbilden är, och du behöver ha både GLD och Vert på för att minimera aim bloom.
WTF100 var ett speciellt fall, men den har dels nerfats dels slås den ut direkt om den blir spottad.
Autoloaders är extremt kraftfulla i rätt händer, men det är långtifrån alla som kan hantera dem rätt, vilket borde vara uppenbart för alla som sett dålig BatChat förare.

För övrigt skulle jag säga att låg skada är lika vanligt för autoloaders. Det är enbart Foch 155, WTF100, T57 Heavy, T54E1, AMX 50 120, AMX 50B, Bat Chat som har hög skada och alla dessa tanks är tier 9-10.
Autoloaders med mellan skada är i princip enbart Lorraine, AMX 50 100, AMX 13 90 och T69.
Låg skada är nya US lights (M41, T37), T71, AMX 13 75, Chi-Ri, 59-16, AT7 samt X antal tier1-5 tanks.
Det är knappast att alla tanks jag räknar upp här är OP.

Nej, dålig formulering av mig, det är ingen 1-shot mechanic. Men de som kan döda en annan vagn i ett magasin, det är det som är op. Sen spelar det ingen roll om de tar massivt med stryk eller inte när de totalt kan förstöra en annan spelare. Vissa autoloaders har ju duktigt med pansar dessutom.

Sen kan du ju inte säga att WTE är svag bara för att folk skjuter på den när den visar sig. Folk skjuter på den för att den är livsfarlig att lämnas oberörd. Hela den linjen är ju op, autoloaders eller inte.

Själv älskar jag vissa autoloaders och skyr andra som pesten, de amerikanska är riktigt kul och bra och de franska pappersvagnarna passar mig inte alls.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-10-07 kl. 17:21.
Citera
2014-10-07, 17:35
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger

Inget annat än att sluta putta in pengar. Polackerna är de största communityn i WoT men de lär knappast putta in 1/20 av vad tyskarna gör i rena pengar. Lösningen borde vara ett ftp server för alla östeuropeer och de andra som inte vill betala, samt en premiumserver för engelsktalande samt en "internationell" för tyskar, fransmän och alla andra som vägrar tala engelska i chatten.

Lär dock troligtvis aldrig hända.
Citera
2014-10-07, 17:38
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Inget annat än att sluta putta in pengar. Polackerna är de största communityn i WoT men de lär knappast putta in 1/20 av vad tyskarna gör i rena pengar. Lösningen borde vara ett ftp server för alla östeuropeer och de andra som inte vill betala, samt en premiumserver för engelsktalande samt en "internationell" för tyskar, fransmän och alla andra som vägrar tala engelska i chatten.

Lär dock troligtvis aldrig hända.
Nä, hujeda mig om jag skulle behöva vänta 7 sekunder istället för 2 när jag trycker på "battle" knappen.
Citera
2014-10-07, 23:03
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger

Ja herregud.... Välkommen till även min vardag. Så där tycker jag att det ser ut i princip varje dag nu för tiden. Skojar inte. Här är t.ex. ett litet axplock från ett tjugotal matcher bara IGÅR typ:

http://imgur.com/NUrBsa7
http://imgur.com/mJEexoV
http://imgur.com/0ZWxbpR
http://imgur.com/Cald3Nf
http://imgur.com/uQOEWsj
http://imgur.com/bVHt648
http://imgur.com/iqL5uUE

Torsk, torsk, torsk, torsk.... Fast oftast hinner man ju inte ens prestera eftersom lagen är så dåliga. Det är helt sjukt. Winraten bara sjunker. Känns verkligen som att spelarbasen blivit radikalt sämre den senaste tiden. Har över 150 liknande screens bara från i somras fram till nu. Brukar bränna av en printscreen istället för att börja slå på inredningen när det tar emot som värst.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-10-07 kl. 23:06.
Citera
2014-10-07, 23:13
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Torsk, torsk, torsk, torsk.... Fast oftast hinner man ju inte ens prestera eftersom lagen är så dåliga. Det är helt sjukt. Winraten bara sjunker. Känns verkligen som att spelarbasen blivit radikalt sämre den senaste tiden. Har över 150 liknande screens bara från i somras fram till nu. Brukar bränna av en printscreen istället för att börja slå på inredningen när det tar emot som värst.

Räddningen är ju Stronghold och CW. Där har jag betydligt bättre stats och mer wins. Tror alla min tanks utom några enstaka är lila i Strongholdstatsen till exempel. Man får glädja sig över det lilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in