Citat:
Ursprungligen postat av
Ace Ventura
Möjligt. Men om han nu bara skall köpa en/några CW-vagnar skulle jag inte reka vagnar som t.ex. E100 och Leo1. Känns ännu mer begränsat än E5 i så fall (även om jag tycker att E5an faktiskt nästan alltid går att slänga in). Likaså AMX50B är kanske inte den första tian man skall köpa. Även om jag gillar att spela med den personligen så är den ju inte så himla vanligt förekommande.
Arty tycker jag man möter olika mest varje dag? Kanske då med undantag för GWE100 som är mer sällsynt som sagt. Fast det beror ju också på vilka kartor man spelar och vilka projektilbanor som behövs/funkar just där.
Det beror som sagt säkert på vilken klan man är med i, vilka kartor man spelar på samt vilka FCs man har. Absolut vanligast är naturligtvis IS7 och ryssmedsen, har man dessa vagnar kan man nästan alltid vara med. 50b verkar vara den föredragna autoloadern efter att den buffats och T57 nerfats. Bättre träffsäkerhet på långa avstånd och mer ammo vilket gör att man kan blindskjuta betydligt mer.
Arty är problematiskt eftersom att det bara finns 5st top tier artyn att välja på och utslagna vagnar blir låsta för CW. Det är ju därför man även ser M53/55 ibland i CW-matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vargpappan
Hade tänkte köpa E5an men får väl låta bli, antar den är bra i solo dock. var sugen på m48patton men känns jäkligt stor. grindar mot t57an och batchat, är på tier 9 på bägge träden. får väl köpa mig t54an, gå vidare från tier 8 fench ht, och sätta fart och grinda klart aweful panther så jag kommer till leo någon gång...
tunga slöa tanks eller/och tanks med seg aimtime är inget att ha :/ orkar inte med sånt.
används scouts eller är det batchat som gäller där?
arty pallar jag inte med, su-26 var rolig men lite väl OP :P
såg jag bara hade 11 miljoner... bara att ta fram t34 till ikväll.
btw tack för hjälpen knypplarn och ace. suttit och stampat på tier 9 länge nu eftersom jag inte kunnat bestämma mig, det får bli ändring på det!
Skit i i vad vi säger, gillade du M103an tycker jag absolut du ska köpa E5an, det är en av mina favorit tior och den är riktigt bra i pubs och när man kör plutoner. Dessutom går den att använda i CW, även om den kanske är bättre anpassad för strongholds där man inte på förhand vet vilken karta man kommer hamna på. E5ans stora brist är att den inte överglänser någon annan heavy på något sätt, vilket även är dess största styrka.
M48 skulle jag däremot vänta med, den har blivit ganska hårt powercreepad och har egentligen bara sin view range kvar som USP. Håller den nog som den sämsta T10 mediumen för tillfället och den fyller ingen direkt roll.
T57an är bra och BC är en av mina favoritvagnar, lirar den inte så mycket på pubs eftersom att man är väldigt beroende av laget, men shit vad man kan disha ut dmg med den under rätt omständigheter. Två bra val och två roliga träd tycker jag.
Gillar inte heller stora tunga tanks med slö aimtime (undantaget E100), ju mer jag spelar desto mer gillar jag meds som är bra på att snapshotta.
Vad det gäller scouting i CW är det lite olika, vanligtvis används BC med optics och camoskills. Dels för att de är bra på att scouta men även för att det är skönt att ha några BCs för att understödja en push. Det händer dock att man scoutar med andra T10 meds som Leo1 och Obj. 430 också. Det hör väl inte till vanligheterna men jag har varit med om att andra klaner har scoutad med T8 lights på vissa kartor för att snabbt komma till en viktig scoutposition utan att bli spottade (t.ex. K0 på westfield där LTs camo bonus gör att man kan komma upp ospottad), det är dock snarare ett ovanligt undantag.
Tier 10 är lite som ett gift, för mig var det där spelet började på allvar och har köpt på mig alldeles för många tior nu vilket svider i plånboken. :P Men det är utan tvekan på tier 10 man utvecklas mest som spelare eftersom att man alltid är top tier och alltid tvingas bära matcherna. Det går inte längre att förlita sig på att någon högre upp i näringskedjan ska vinna matcherna åt en.
Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Vi har ytterst sällan med 261'an eftersom jag har den så vet jag det. GC, T92 är det oftast som gäller.
Är ju väldigt mycket upp till FC. Vi kör ofta 261 och CGC eftersom att de kompletterar varandra bra. En skjuter snabbt och flackt, den andra skjuter högt och har splash.