2014-08-17, 19:45
Medlem
xyklopfs avatar
Ska bli bli skönt när den här 5x exp. skiten tar slut. Hela dan idag har jag hamnat i lag som dör efter 30 sekunder, man är ensam kvar, har gjort mest skada, har mest kills, spottat mest o.s.v.

Känns som folk inte ens försöker spela seriöst nu. Visst det är bara ett spel, men det vore kul att slippa alla dessa idioter med...vi säger 5000 matcher och mer, som spelar som om det vore första matchen nånsin. Nybörjarna har jag inget ont att säga om.

Men står det att man har 25000 matcher och mer i bagaget och spelar som jubelåsnor, ja då...

https://www.youtube.com/watch?v=EnK2wGyZtlc

Rejält arg nu som det märks, men är jävligt trött på att vara den som ska bära lag efter lag hela tiden. Lika bra man tar en paus från spelet och gör något annat.
Citera
2014-08-17, 19:55
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
frågan är....

sitter på cirka 300k free xp, ska jag låsa upp centurion 1 med normal xp och sedan free xp:a alla moduler på vagnen och köra den...

..ELLER

...låsa upp hela amx 50b linjen upp till amx 50 100, free xp:a alla moduler och köra den?

Jag är en medium spelare men jag älskar att köra 57:an och 50B fick väl en accuracy buff så man kan hålla ner musknappen istället för att behöva vänta en halv sekund?

Har bara gott att säga om Centurion mk 1, i mitt tycke den bästa tier 8 medium tanken jag spelat och då har jag kör alla utom det fula ryska ufot och type 59. Bra torn som fungerar gott mot det mesta i hulldown, sämre mot högre tiers med mer pen naturligtvis. Grym kanon med den bästa penetrationen och pricksäkerheten för sin tier, man behöver aldrig skjuta guld med den och snabbskjutande dessutom tack vara en rätt låg skada. Sett rätt många idioter som inte bryr sig om 200 skada, 10 sek senare är det plötsligt 600 skada och motståndaren börjar få panik som innebär ännu mer skada när misstagen börjar komma. Minus är papperspansar och att den är stor som ett hus, ingen vidare toppfart heller men det kompenseras av en bra acceleration och en stark motor istället.

Hade själv en hatkärlek till amx 50 100, men 50 120 verkar ju vara resor bättre på egentligen allt efter buffen, så det är svårt att ge dig ett bra tips då jag inte kört 50 120 än. Men gillar du autoloaders borde den vara rätt given tycker jag då de franska känns mer som mediums än heavys.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Inget du missar. Seg, dåligt pansar, usel kanon.

Försöker grinda nu mot LTP vagnen, inte det lättaste när man ej kör premium och har tier 8 som högsta.

Och när MÅNGA lag man hamnar i är så här: https://www.youtube.com/watch?v=vWMsXZfg0TU

Rabatt nu på Tiger 2, kanske man ska köpa den ändå .

Ja Te-ke var faktiskt riktigt usel, det enda den är bra på är att skjuta neråt. Men där får den å andra sidan hela -15, vilket borde vara bäst i spelet faktiskt.

Med 5x och 20 vagnar fixar du den på en dag och med 10 på två med 5 på 3, dubbla det antalet om du kör utan premium. Då räknar jag att du får dryga 1k xp per match (med premium inräknat) x5, så inga misslyckade matcher är tillåtna.

Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Hur gör ni gamla erfarna rävar? Kör ni era vagnar stock när ni låst upp dem eller free-xp:ar ni alla moduler?

Lärt mig den hårda vägen att köra stockvagnar är lika med svordomar, hat, tårar och en till synes ändlös frustration tills man köpt tillräckligt med moduler för att vagnen ska fungera någorlunda bra, allt det upphöjt till 10 ungefär. Det blir inga fler av den varan över tier 5. Tittar du tillbaka ett gäng sidor så kan du se hur mycket jag ogillade Centurion mk 1 och E50, vagnar som jag sedan älskade när de väl var fullt uppgraderade. Kort och gott, stockgrind suger!
Citera
2014-08-17, 19:58
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Lugnt, du behöver inte tänka mycket på detta, Spela på bara så du lär dig snabbt ändå. Ha bara detta i bakhuvudet när du möter en tank. Man brukar ha runt 10sek reload så du tjänar faktiskt på att ta dig ett par sekunder och aima.

För övrigt jag vill passa på att lära dig att vinkla din vagn så pansaret blir "starkare".

Ignorera allt jag skrev ovanför om du kör light tank/SPG

Visst är det bra att lära sig vinkla tanken, men i förhållande till att lära sig kartorna är det av mindre vikt. Tänk bara hur många gånger ni sett en KV-1/2/3/4 köra kullen på Himmelsdorf när den hade behövts i alley. Eller för den delen dalen på Lakeville. Lär man sig kartorna, lär man sig också var man gör bäst ifrån sig och då är resten smådetaljer.

Och för helvete, om ni kör en VK4502B, vinkla inte så mycket att jag kan blåsa rakt igenom era sidor. Mördade nästan 2 st på egen hand i min egen VK4502B som vinklade alldeles för mycket.

Citat:
Hur gör ni gamla erfarna rävar? Kör ni era vagnar stock när ni låst upp dem eller free-xp:ar ni alla moduler?

På tier8 och uppåt freeXPar jag iaf kanonen för att kunna orsaka skada och få mer XP snabbare.
Iaf i de fall där stock kanonen är hemsk för sin tier, tex D-25T på IS-3.
Håller på att grinda min Centurion7 för tillfället och den andra kanonen (som jag fick från Caernavron) fungerar tillräckligt bra i tier9 för att jag ska behålla den tills jag nått L7an.
Det kan vara värt att införskaffa Torsion bars, så att man kan mounta en bättre kanon tidigare, och sen demounta dem för 10 guld.
Citera
2014-08-17, 20:10
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambulansen
Tack för tipsen. Att det finns weakspots vet jag men har inte nerver att sitta och toksikta ändå.

Många tanks har "lower plate" som weakspot, alltså plåten under tankens nos. Bra ställe och sikta om man har problem att penna.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Hade själv en hatkärlek till amx 50 100, men 50 120 verkar ju vara resor bättre på egentligen allt efter buffen, så det är svårt att ge dig ett bra tips då jag inte kört 50 120 än.

Det är AMX 50 B som blivit buffad. Jag hatar och spela amx 50 120, den har tagit över från M3 Lee som min mest hatade tank i spelet. Jag spelar den bara med guld ammo och bara när det är x3 eller bättre bonusar, för att minimera hur många matcher jag måste spela i skiten.
Citera
2014-08-17, 20:58
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är AMX 50 B som blivit buffad. Jag hatar och spela amx 50 120, den har tagit över från M3 Lee som min mest hatade tank i spelet. Jag spelar den bara med guld ammo och bara när det är x3 eller bättre bonusar, för att minimera hur många matcher jag måste spela i skiten.

Där ser man, trodde de buffade båda faktiskt, jäkla lustigt hur (jag)de kunde glömma 50 120 som knappast dominerar t9.
Citera
2014-08-17, 21:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Man var tvungen att logga in under eventet för att få den.
Såg det, skitlöjligt.

Citat:
Varierar, på en del vagnar väljer jag att forska fram moduler innan jag går över till nästa vagn för dom följer med, i högre tier använder jag mer fri xp för att forska fram kanoner, när nya vagnslinjer kommer fri xp jag till tier 4/5.

En annan grej är när olika vagnslinjer delar moduler som när jag spelade engelska tier8 medium och tunga, på ena vagnen väntade jag med att forska fram en modul och istället samla på mig xp till bättre kanon och använde andra vagnen istället för att forska fram modulen, tror det va bättre motor.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
den har tagit över från M3 Lee som min mest hatade tank i spelet.
M3 lee är ju skittöff jöööö nästan 17.000 wn8 har jag fått med den

Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Va!!? Hur kunde du missa den? Är du ingen riktig wot spelare?
Tog en paus när premiumkonto't tog slut, spelat sniper elite 3 och stalker lost alpha istället.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-08-17 kl. 21:13.
Citera
2014-08-17, 22:03
Medlem
xyklopfs avatar
50 (!) matcher idag. 5 vinster...undra på att man tappar humöret.

Snart uppe i 100000 exp i alla fall. Sen blir det paus från spelandet.
Citera
2014-08-17, 22:36
Medlem
Citat:

Vilken tier spelar du och vilka vagnar? Låter lite sjukt extremt att bara vinna 10% av 50 matcher, hur länge har du spelat?
Citera
2014-08-17, 23:14
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Vilken tier spelar du och vilka vagnar? Låter lite sjukt extremt att bara vinna 10% av 50 matcher, hur länge har du spelat?

Alla vagnar jag har från tier 1 till åtta där jag är nu totalt 16 vagnar. Då räknar jag även in premiumvagnarna (4 st. alla tier 2). Spelat ca 60 matcher nu idag när jag skriver detta. Spelar för att vinna i alla matcher, aldrig hoppat av match eller dränkt vagnen även om det sett kolmörkt ut. är väl i en "förlorar omgång". Haft sådana dagar förut, och alltid efter när det gått bra ett tag.

Har spelat ca. 7 timmar med uppehåll däremellan idag.

Har inga bevis, men tror att WG vill ha de flest spelarna runt 50% win rate sträcket.
Citera
2014-08-17, 23:33
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Hur tusan lyckas du med det? Ligger som jag brukar kring 55% vunna idag.

Grindade fram de sista 30k xp som behövdes till 13 90 och bland alla bots och blindstyren var det inte svårt idag. Helt klart värt mödan efter 12t och 13 75! Fy fan vad kul den är och då behöver jag fortfarande toppmotorn och larvfötter för att uppgradera den fullt.
Citera
2014-08-17, 23:40
Medlem
Citat:

för mig är pen det viktigaste så jag brukar alltid försöka låsa upp toppkanonen om den "carryar" över till nästa vagn (vilket den nästan alltid gör). Annars kan det vara mysigt att kunna slänga på sina modules direkt och då är tracksen viktigt Motorn brukar jag skippa helt om det inte är typ mer än 150hp skillnad
Citera
2014-08-17, 23:41
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Hur tusan lyckas du med det? Ligger som jag brukar kring 55% vunna idag.

Grindade fram de sista 30k xp som behövdes till 13 90 och bland alla bots och blindstyren var det inte svårt idag. Helt klart värt mödan efter 12t och 13 75! Fy fan vad kul den är och då behöver jag fortfarande toppmotorn och larvfötter för att uppgradera den fullt.

Grattis !

Ja, jag vet inte varför det går så dåligt idag. Igår gick det som på räls att grinda ihop 58000 exp. på nolltid. Idag som sagt - helt annorlunda. Dock kämpat ihop till 90000 exp. fattas bara 10000 till så...
Det går dock bättre i lägre tiers (2-6), än 7-8. Försöker få x5 bonusen med alla vagnar, saknas bara dagens bonus på Ferdinanden så har jag spelat med vinst på alla. Man får ju bara bonusen vid vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in