Citat:
Ursprungligen postat av
RockBagel
frågan är....
sitter på cirka 300k free xp, ska jag låsa upp centurion 1 med normal xp och sedan free xp:a alla moduler på vagnen och köra den...
..ELLER
...låsa upp hela amx 50b linjen upp till amx 50 100, free xp:a alla moduler och köra den?
Jag är en medium spelare men jag älskar att köra 57:an och 50B fick väl en accuracy buff så man kan hålla ner musknappen istället för att behöva vänta en halv sekund?
Har bara gott att säga om Centurion mk 1, i mitt tycke den bästa tier 8 medium tanken jag spelat och då har jag kör alla utom det fula ryska ufot och type 59. Bra torn som fungerar gott mot det mesta i hulldown, sämre mot högre tiers med mer pen naturligtvis. Grym kanon med den bästa penetrationen och pricksäkerheten för sin tier, man behöver aldrig skjuta guld med den och snabbskjutande dessutom tack vara en rätt låg skada. Sett rätt många idioter som inte bryr sig om 200 skada, 10 sek senare är det plötsligt 600 skada och motståndaren börjar få panik som innebär ännu mer skada när misstagen börjar komma. Minus är papperspansar och att den är stor som ett hus, ingen vidare toppfart heller men det kompenseras av en bra acceleration och en stark motor istället.
Hade själv en hatkärlek till amx 50 100, men 50 120 verkar ju vara resor bättre på egentligen allt efter buffen, så det är svårt att ge dig ett bra tips då jag inte kört 50 120 än. Men gillar du autoloaders borde den vara rätt given tycker jag då de franska känns mer som mediums än heavys.
Citat:
Ursprungligen postat av
xyklopf
Inget du missar. Seg, dåligt pansar, usel kanon.
Försöker grinda nu mot LTP vagnen, inte det lättaste när man ej kör premium och har tier 8 som högsta.
Och när MÅNGA lag man hamnar i är så här:
https://www.youtube.com/watch?v=vWMsXZfg0TU
Rabatt nu på Tiger 2, kanske man ska köpa den ändå

.
Ja Te-ke var faktiskt riktigt usel, det enda den är bra på är att skjuta neråt. Men där får den å andra sidan hela -15, vilket borde vara bäst i spelet faktiskt.
Med 5x och 20 vagnar fixar du den på en dag och med 10 på två med 5 på 3, dubbla det antalet om du kör utan premium. Då räknar jag att du får dryga 1k xp per match (med premium inräknat) x5, så inga misslyckade matcher är tillåtna.
Citat:
Ursprungligen postat av
lubb
Hur gör ni gamla erfarna rävar? Kör ni era vagnar stock när ni låst upp dem eller free-xp:ar ni alla moduler?
Lärt mig den hårda vägen att köra stockvagnar är lika med svordomar, hat, tårar och en till synes ändlös frustration tills man köpt tillräckligt med moduler för att vagnen ska fungera någorlunda bra, allt det upphöjt till 10 ungefär. Det blir inga fler av den varan över tier 5. Tittar du tillbaka ett gäng sidor så kan du se hur mycket jag ogillade Centurion mk 1 och E50, vagnar som jag sedan älskade när de väl var fullt uppgraderade. Kort och gott, stockgrind suger!