Citat:
Ursprungligen postat av
MossTrums
Han kan ha sprungit genom gamla infektionsparken, Västra vägen, till korset och brandstationen där han observerats, Östgötagatan, Vasavägen, Resecentrum = 1,9 km och inga backar.
Det är inte knökfullt någonstans på den vägsträckan ens på morgonen.
Skedde byssbyten vid trädgårds? Gamla busstorget (kvarteret Eddan) var i alla fall parkering 2004.
Han sågs vid Kanberggatan, springandes mot kyrkogården. Då måste han rundat, gamla brandstationen.
Men vi pratar om olika bussterminaler.
Eddan slutade vara bussterminal på stenåldern. Drf de skickat dit arkeologer nu
Den flyttades till korsningen Drottninggatan/hamngatan. I dag är det en bostadskomplex där.
De som kom utifrån gick antingen av vid tre knytpunkter om de bytte centralt. Östgötagatan vid nuvarande Riksbanken ( Där har jag min teori om observationen av en beige rock vid kanbergsgatan. En tjänsteman som hade brått till bussen. Just det området som mordet skedde i o som mannen verkade komma från är ett finområde med många boende i just kategorin, beiga rockar), Vasavägen då det ligger två gymnasieskolor i anslutning samt dåvarande bussterminalen.
De som åkte till bussterminalen gick då till Trädgårdstorget för att ta en stadsbuss. Trädgårdstorget var på den tiden, knytpunkten för stadsbussar.
Fram till dess att nuvarande resecentrum skapades så var det folk i rörelse på dessa platser.
Men åter till den springande mannen i beige rock.
Jag är väl bevandrad med Linköpings stadskärna även om jag har total dyslexi vad gäller gatunamn.
Om jag nu varit delaktig i ett dubbelmord så hade jag sprungit Kanbergsgatan o uppåt Malmslättsvägen av en enda anledning. Det hade varit för att komma hem snabbt. Det förutsätter att jag bor åt det hållet.
Hade jag valt att fly åt det hållet hade jag i stället valt Fridtunagatan för att söka mig till Vallaskogen.
Hade målet varit Centralstationen hade jag självklart sprungit som GM har gjort. Ner till Djurgårdsgatan för att där försvinna. Mot stationen hade jag precis som du säger, genat över Eddan o genom centrum. Tänka logiskt gör man inte utan man väljer den vägen till stationen då den är kortast oavsett om man exponerar sig eller inte.
Detta förutsätter att planen gick åt helvete o man flyr i panik.
Hade dådet varit planerat hade de dödat killen o skippat tanten för att fly med hjälp av sitt flyktfordon.
Åter till flykten.
Då det inte finns någon logik att springa vid Kanbergsgatan o jag nu skrivit hur jag tänker om stationen så återstår bara den planlösa flykten.
Vid Djurgårdsgatan finns egentligen bara ett alternativ o det är mellan husen o in på Trädgårdsföreningen. Det som talar för det är även de observationer som gjorts.
När jag bodde i Berga så var detta cykelrutten till o från centrum. Med andra ord var även Trädgårdsföreningen en plats med folk i rörelse. Fördelen här är att det finns hur många flyktvägar som helst för en person som är lugn o inte väcker folks uppmärksamhet. Detta är den ultimata platsen att ställa om från flykt till normal gång utan att någon reagerar på att man hunnit bli andfådd samt samt täckt av svett i normal klädsel.
Då det finns så många naturliga vägar att fly så får jag svårt att tro på observationer som är gjorda utanför de naturliga flyktvägarna.
Det som säger emot är om dådet trots allt var planerat då en tänkande person faktiskt hade valt de mer ologiska vägar att gå, just för att där letar inte polisen.