2009-10-18, 17:21
Medlem
Soterns avatar
Jag tror inte de har något nytt spår. De är tvungna att komma med något nu när det är fem år sedan och fallet får medialt fokus igen.
Pojken skulle ha sett ett bilinbrott? Skitsnack, de vet väl för fan om en bil stals vi den aktuella tidpunkten och platsen.
Det är bara att inse; världens sämsta polis har misslyckats igen och vi kommer aldrig få reda på vem mördaren är. Tyvärr.
Citera
2009-10-18, 18:08
Medlem
LeonVances avatar
Här säger polisen att mördaren var 170-180 cm lång http://www.corren.se/Sverige/?articleId=5010061&date=&menuids=

Här säger polisen att mördaren var väldigt lång http://www.sr.se/ostergotland/nyheter/artikel.asp?artikel=3149239

170-180 är väl inte väldigt lång? Hur ska de ha det?
Citera
2009-10-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag tror inte de har något nytt spår. De är tvungna att komma med något nu när det är fem år sedan och fallet får medialt fokus igen.
Pojken skulle ha sett ett bilinbrott? Skitsnack, de vet väl för fan om en bil stals vi den aktuella tidpunkten och platsen.
Det är bara att inse; världens sämsta polis har misslyckats igen och vi kommer aldrig få reda på vem mördaren är. Tyvärr.

Jag är böjd att hålla med; den nya förundersökningsledaren Jan Staaf vill synas i media.
Citera
2009-10-18, 18:24
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeSvan
Jag är böjd att hålla med; den nya förundersökningsledaren Jan Staaf vill synas i media.

Det är helt nödvändigt att synas i media för att få in tips.

Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ja det får vi hoppas, konstigt bara att ingen sett eller hört något. Jag får inte ihop det, det fanns flera hus runt brottsplatsen, någon måste ha sett eller hört något..

En annan sak som jag undrar är, tror ni att GM var Linköpingsbo? I så fall, bor han kvar, eller har han passat på att lämna staden, alternativt landet?

De har setts och hörts. Några har hört skrik, andra har sett hur någon boxar kvinnan i magen. Andra har sett en svartklädd man förvinna från platsen osv osv. Det bästa vittnet mördades dock. Kan ha varit ett väldigt vinnande drag av mördaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det här var intressant, vad kan de här citaten syfta på?

Har det här varit en officiell teori innan?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/nytt-spar-nystas-i-linkopingsmord-1.977175

Vad jag vet så har alla bilar i området undersökts för att hitta tecken på inbrottsförsök, men inga sådana tecken har funnits. Biltjuv-spåret är knappast den nya "hemliga" teorin polisen arbetar med nu.
Senast redigerad av LeonVance 2009-10-18 kl. 18:28.
Citera
2009-10-18, 18:30
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det är helt nödvändigt att synas i media för att få in tips.

De har setts och hörts. Några har hört skrik, andra har sett hur någon boxar kvinnan i magen. Andra har sett en svartklädd man förvinna från platsen osv osv. Det bästa vittnet mördades dock. Kan ha varit ett väldigt vinnande drag av mördaren.

Vad jag vet så har alla bilar i området undersökts för att hitta tecken på inbrottsförsök, men inga sådana tecken har funnits. Biltjuv-spåret är knappast den nya "hemliga" teorin polisen arbetar med nu.

Det var längesen jag följde detta fall, bästa vittnet mördad? Berätta för en icke insatt..
Citera
2009-10-18, 18:35
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Det var längesen jag följde detta fall, bästa vittnet mördad? Berätta för en icke insatt..

Ja, alltså, pojken var det primära målet och kvinnan som blev vittne till mordet på pojken dödades ju också.
Citera
2009-10-18, 19:15
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Ja, alltså, pojken var det primära målet och kvinnan som blev vittne till mordet på pojken dödades ju också.

Jo det förstår jag, tänkte om det funnits något mer vittne till händelsen..
Citera
2009-10-18, 19:37
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Ja, att GM gav sig på grabben först är klarlagt, så de har i flera år sagt att de trott att kvinnan bara råkade komma i vägen.

Folk som är kända busar och begår bilinbrott och så vidare, borde man inte ha dom i DNA-registret redan?

Som jag skrev igår, börja mass-topsa för helvete. Jag kan själv åka in och lämna prov (jag passar in på profilen), men då befann jag mig också inte heller i Linköping just när mordet skedde..

Vad menar du med masstoppsa, ska varenda man i Linköpings kommun topsas eller? Polisen har redan toppsat varenda skummis i bygden. En bekant till mig som bor i Linköping toppsades och han ser väldigt annorlunda än signalementet , samt att det var en riktigt jävla longshot att han skulle ha begått ett dylikt brott.
Citera
2009-10-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Ja, att GM gav sig på grabben först är klarlagt, så de har i flera år sagt att de trott att kvinnan bara råkade komma i vägen.

Det blev helt fel när jag fetmarkerade förut, den här delen var det jag skulle ha fetat:
Citat:
Några av utredarna tror att pojken kan ha sett något, kanske en bilstöld, och att det ena ledde till det andra.
Citera
2009-10-18, 20:45
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Jag skulle kunna tänka mig ett scenario där farsan i någon form av dator-affär som går snett, blåser en ung person med någon form av neuropsykiatrisk störning, på dennes surt ihopsparade vecko/månadspengar.

En själsligt omogen person med ett stort och missriktat hämdbegär, som inte kan skilja på sak och person och som p g a sin låga ålder inte kan/vågar ge sig på en vuxen karl, men kan däremot med lätthet ge sig på och döda ett barn för att i förlängningen skada och hämnas på föräldern.

När han sedan ger sig på pojken är han helt uppe i sitt eget vansinne och när kvinnan försöker hindra honom dräps hon i bara farten.

I bakgrunden kan det finnas föräldrar som har lagt ihop ett och ett, men som valt att hålla tyst.

Varför i hela friden skulle föräldrarna hålla tyst om de anade vem gärningsmannen var? För att pappan var orolig för att åka på att ha gjort en tveksam datoraffär? Jag tror nog inte polisens fokus skulle ligga på att utreda om farsan verkligen blåst den datornördiga dubbelmördaren. Och jag tror inte man som förälder tänker på det viset om ens åttaåring blivit mördad.
Citera
2009-10-18, 21:46
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ja det får vi hoppas, konstigt bara att ingen sett eller hört något. Jag får inte ihop det, det fanns flera hus runt brottsplatsen, någon måste ha sett eller hört något..

En annan sak som jag undrar är, tror ni att GM var Linköpingsbo? I så fall, bor han kvar, eller har han passat på att lämna staden, alternativt landet?
Ang. det fetade: Polisen vill fortfarande komma i kontakt med personer som kan ge svar på:
  • Mannen på parkbänken
  • Den röda bilen
  • Kvinnan som ringde
  • Bråk på festen
  • Sår på lillfingret
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5971300.ab
Senast redigerad av Kallix 2009-10-18 kl. 21:51.
Citera
2009-10-19, 10:58
Medlem
fler spår

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det fetade: Polisen vill fortfarande komma i kontakt med personer som kan ge svar på:
  • Mannen på parkbänken
  • Den röda bilen
  • Kvinnan som ringde
  • Bråk på festen
  • Sår på lillfingret
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5971300.ab
Några veckor senare klockan7-8 på morgonen går en kvinna förbi Elsas Hus ca300m från brottsplatsen Då står en blond kille 20-25 år klädd i BEIGET och slår en sj-pall ien ståldörr När hon går förbi följer han genast efter ca700-800m hon hinner precis undan in på jobbet på Hospitalstorget han står kvar länge.
Weird eller va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in