Resultat:
0%
röster
2014-10-05, 18:54
Medlem
Ligger du stilla i vikt så har du väl ganska säkerligen gått upp lite i muskelmängd och ner i fett(iaf ifall du ser lite resultat av ditt gymmande), fettar har nog bara inte försvunnit där du förväntade dig att det skulle försvinna. Vill du tappa lite mer i fett är det väl bara att du äter lite mindre. Går inte att ge exakta råd på din kost utan att veta exakt hur mycket du äter.
Citera
2014-10-05, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxorz
Så du tycker att hon inte ska styrketräna medans hon bantar? Du må veta att styrketräning är effektivt sätt att bränna fett på.

Nej det är det inte. Sett till "förbränning" så är den aktivitet som förbrukar mest energi till lägst ansträngningsgrad och som man kan utöva så länge som möjligt det mest effektiva sätt att "bränna fett"
Ordet fettförbränning borde även förbjudas då det är så otroligt missvisande.
Citera
2014-10-05, 19:25
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Skippa juicen, bara socker.
Citera
2014-10-05, 20:43
Medlem
Tack så jätte mycket för svar!

Jag är super dålig på att äta ofta & små portioner. Utan det blir mer ett jätte stort mål och sen lite av annat utspritt på dagen.

Jag gymmar/springer ca 4-5 ggr i veckan.
Har även lite problem med sockerberoende, men då ska jag skippa juicen!
Citera
2014-10-05, 20:52
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curiousgirl
Tack så jätte mycket för svar!

Jag är super dålig på att äta ofta & små portioner. Utan det blir mer ett jätte stort mål och sen lite av annat utspritt på dagen.

Jag gymmar/springer ca 4-5 ggr i veckan.
Har även lite problem med sockerberoende, men då ska jag skippa juicen!
Spelar föga roll om du äter fem gånger om dagen eller bara två gånger om dagen. Det är den totala energin, sett över dygnet, som är relevant. Personligen trivs jag bra på tre mål om dagen, men många upplever att de håller mättnaden bättre om de äter fem-sex mindre mål.

Kom ihåg att juice innehåller lika mycket energi som läsk. Visst innehåller juice även mycket vitaminer, men det är fortfarande energin som är av intresse om du vill gå ner i vikt. Att äta chips med dipp, choklad, kakor och annat småätande är också destruktivt. Se till att äta dig mätt på din mat istället. Havregryn till frukost är väldigt mättande och innehåller ytterst lite energi till den mättnaden. Ersätt en stor del av kolhydraterna med t. ex. rotfrukter och sallad, kör grädde med lägre fetthalt än vanlig vispgrädde (finns t. ex. en matlagningsgrädde med 4 % fett), minikeso före vanlig keso, etc...

Om du verkligen måste äta snacks till fredagsmyset så kan du ersätta chipsen med morots-, gurka- och paprikastavar och göra en egen dipp med kvarg och lite kryddor.
Citera
2014-10-06, 00:22
Medlem
Tack "tj."
Jag ska skippa juicen framöver (från koncentrat)! Dock har jag precis inhandlat en juicemaskin som man kan göra grönsaksjuice med, & morotsjuice kanske inte är så farligt? Men kan försöka dricka det endast på helgen.
Läsk ska jag försöka sluta med, även fast det är cola zero, men det triggar bara igång mitt beroende.
Åt faktiskt morötter & gurkstavar nu efter gymmet
Tack för tipsen! Bara så otålig då jag vill se resultat snarast ^^
Citera
2014-10-06, 21:28
Medlem
ibutus avatar
Någon som kan komma med lite råd och åsikter om hur jag bör lägga upp min kost?

Jag började träna i augusti, har ökat liiite i styrka och volym. Har insett att jag ätit alldeles för lite protein. Men har också börjat få dåligt självförtroende då jag bara får mer fett på kroppen, sakta men säkert.

Så nu funderar jag på om ni tror att jag fortfarande kan bygga styrka om jag ligger på ett svagt underskott och käkar mycket protein?

Tycker valet är så svårt.. Antingen att bli smalare och känna sig snyggare. Eller att bli starkare men fetare

Help plz!
Citera
2014-10-07, 09:39
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Någon som kan komma med lite råd och åsikter om hur jag bör lägga upp min kost?

Jag började träna i augusti, har ökat liiite i styrka och volym. Har insett att jag ätit alldeles för lite protein. Men har också börjat få dåligt självförtroende då jag bara får mer fett på kroppen, sakta men säkert.

Så nu funderar jag på om ni tror att jag fortfarande kan bygga styrka om jag ligger på ett svagt underskott och käkar mycket protein?

Tycker valet är så svårt.. Antingen att bli smalare och känna sig snyggare. Eller att bli starkare men fetare

Help plz!

Man måste inte bulka eller deffa, det går utmärkt att ligga på kaloribalans och köra lean-gains.
Citera
2014-10-07, 13:29
Medlem
ibutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Man måste inte bulka eller deffa, det går utmärkt att ligga på kaloribalans och köra lean-gains.

Menar du såhär? http://www.nicklagard.se/Leangains.html
Citera
2014-10-07, 15:35
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Menar du såhär? http://www.nicklagard.se/Leangains.html

Ja, han har uppenbarligen gener som går hand-i-hand med PF och lean-gains! Måste inte vara så extremt dock, men bulk- och deffupplägget behöver absolut inte vara något man måste sträva efter var min poäng. Kan vara jobbigt att "välja" när man är i "mitten".
Citera
2014-10-07, 16:49
Bannlyst
Bra mat för muskelbygge?

Hej jag tänkte skriva ner vad jag äter om dagarna och om det är bra för muskelbygge, jag får i mig ca 2800-3200 kalorier per dag och 200g protein 300g kolisar 80g fett

Frukost 3dl gröt 5dl mjöl
Skolan de som erjbuds stor protion med sallad
Efter gym proteinshake
Hemma tar jag svensk husmanskost med 5dl mjölk
Lite senare proteinshake och kvarg
Innan läggdags 3-4dl mjölk med banan.
Citera
2014-10-07, 17:07
Medlem
Som jag förstått de spelar de ingen roll vad du äter bara du får i dig tillräckligt mkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in