2014-10-06, 02:41
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Men nu är det ju inte recensenterna som bestämmer vad du tycker, vet du. Att se filmen och bilda sin egen åsikt är inte farligt.

OnT: Peter Jackson A.D (efter The Frighteners, alltså) är överskattad, tycker jag. Han borde gå tillbaka till skräckkomedi och slänga in en Heavenly Creatures ibland.
Är ofarligt att se The Wolf On Wall Street, men jag fördriver inte tre timmar med något som på förhand känns tveksamt. Då finns det annat jag kan göra.
Citera
2014-10-06, 02:48
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Hej. Jag tyckte inte att filmen var underbar. Förstår att det är chockerande nyheter att alla inte har exakt samma smak när det kommer till humor. Skulle tro att det gäller även recensenter. PK hit och PK dit, en majoritet av recensenterna hyllade den väl?

Tre timmar som känns som tre timmar.
Det går att finna många hyllningar till precis vilken film som helst, finns ett nära nog oändligt antal tidningar som recenserar film. Med åren har jag dock funnit några recensenter som tycks ha ungefär samma smak och tycke som mig och det är de jag litar på och inte vad någon tonåring i Kamratposten tycker och tänker.
Citera
2014-10-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Det går att finna många hyllningar till precis vilken film som helst, finns ett nära nog oändligt antal tidningar som recenserar film. Med åren har jag dock funnit några recensenter som tycks ha ungefär samma smak och tycke som mig och det är de jag litar på och inte vad någon tonåring i Kamratposten tycker och tänker.

Sytade i och för sig på RT-betyget, inte någon tonåring i Kamratposten, och nej, där hyllas inte alla filmer av en majoritet.
Citera
2014-10-06, 12:12
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Sytade i och för sig på RT-betyget, inte någon tonåring i Kamratposten, och nej, där hyllas inte alla filmer av en majoritet.
Vad jag menar är att det går att finna många positiva recensioner till precis alla filmer. Kamratposten är ett exempel på en tidning som recenserar film.
Citera
2014-10-06, 12:19
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Vad är RT-betyget? Har inte hört talas om det begreppet.
Citera
2014-10-06, 12:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Vad är RT-betyget? Har inte hört talas om det begreppet.

Gissar att hen menar Rotten Tomatoes.
Citera
2014-10-06, 14:17
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gissar att hen menar Rotten Tomatoes.

Ok, jag förstår. Känner till Rotten Tomatoes, men det är dock inte är jag hämtar inspiration och tips.
Citera
2014-10-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ok, jag förstår. Känner till Rotten Tomatoes, men det är dock inte är jag hämtar inspiration och tips.

Inte jag heller. Det var inte heller det diskussionen handlade om.
Citera
2014-10-07, 00:54
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Inte jag heller. Det var inte heller det diskussionen handlade om.

Då RT-betyget inte är en vedertagen förkortning eller begrepp passade jag på att fråga vad det betyder.

Hur som helst, åter till ämnet. Svenske Richard Hobert bör nämnas bland överskattade regissörer.

Filmserien om de sju dödssynderna började bra, men blev sedan bara sämre och sämre.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2014-10-07 kl. 00:57.
Citera
2014-10-08, 21:19
Medlem
Carnage.s avatar
Christopher Nolan måste jag väl nämna också. Älskar Inception och The Prestige, men resten av filmerna är bara genomtrista. Hans stil är bara så fruktansvärt tråkig, nästan omänskligt trist.
Citera
2014-10-08, 22:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Christopher Nolan måste jag väl nämna också. Älskar Inception och The Prestige, men resten av filmerna är bara genomtrista. Hans stil är bara så fruktansvärt tråkig, nästan omänskligt trist.

Medhåll, Inception var bra första gången men Memento är fortfarande hans mästerverk, tror inte att jag kommer uppskatta Interstellar.
Citera
2014-10-16, 18:36
Medlem
Överliggarens avatar
Eftersom Peter Jackson måste ha nämnts åtskilliga gånger i tråden redan så...

Roberto Benigni och Emir Kustarica.

Skrikiga filmer av pretentiöst suboptimala regissörer som irriterar.
Senast redigerad av Överliggaren 2014-10-16 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in