2005-05-26, 18:10
Medlem
McShits avatar
Steven Spielberg
Robert Zemeckis
James Cameron
Ridley Scott
Brian De Palma
Citera
2005-05-26, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McShit
Steven Spielberg
Robert Zemeckis
James Cameron
Ridley Scott
Brian De Palma
Fast de får väl mest bekräftelse genom box office-siffror, inte genom att de är kritikernas gunstlingar? Iofs, skit som skit...
Citera
2005-05-26, 21:59
Medlem
BobbyPerus avatar
Glömde förresten Randall Wallace. Har man gjort 2 av mina absoluta hatobjekt (We were soldiers och Pearl Harbour) platsar man definitivt på den här listan.
Citera
2005-05-26, 23:18
Bannlyst
Lukas Moodyson.

Ett Hål i Mitt Hjärta måste ha varit det sämsta jag sett!
Citera
2005-05-26, 23:43
Medlem
Darwins avatar
Lukas Modysson; "Fucking Åhmål" är en av Sveriges genom tiderna bästa filmer, men därefter har det gått käpprätt åt gehenna, han borde hålla sig till det han kan, dvs underhållande ungdomsfilm och sluta hålla pekoral predikningar om trafficing och porr.

Lars von Trier; effektsökande pekoral och sirapsdrypande sentimentalitet i största allmänhet. "Dogville" påminner mest om ett väldigt långt och väldigt pretentiöst barnprogram från tidigt 70-tal.

Roy Andersson; han verkar ha någon svårartad fetish för bleka tjockisar som står och stirrar på varandra medan en kutrygig städtant hasar förbi i bakgrunden. Att han tror att det är onda amerikaner som skapat AIDS gör inte saken bättre...
Citera
2005-05-27, 00:13
Medlem
McShits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uph-man
Fast de får väl mest bekräftelse genom box office-siffror, inte genom att de är kritikernas gunstlingar? Iofs, skit som skit...

Visserligen sant, men även det är en form av överskattning. Allmänhetens överskattning.
Citera
2005-05-27, 00:17
Medlem
FREAKSCENEs avatar
typ alla nämnda
Citera
2005-05-27, 23:04
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FREAKSCENE
typ alla nämnda

Inklusive Bergman? Jag garderar mig i förhand: Vik hädan, syndare!
Citera
2005-05-28, 14:34
Medlem
Khonnors avatar
Andy Warhol var väl ingen regissör främst... Att hans filmer var... udda, var ju liksom en konstnärlig poäng. Han var ingen narrativ regissör i den bemärkelsen. Gjorde han inte en film kallad typ "Sleep" som handlade om en karl som verkligen sov sig igenom åtta timmar.

DW Griffith överskattad? Givetvis om man tittar med moderna ögon så är ju hans filmer oerhört splittrade och ineffektiva men han var ändock en pionjär.

Jag vet inte om Lukas Moodysson är överskattad. Han tycks för mycket bli dömd på sin senaste film, vilket verkligen är en bajsfilm utan dess like. Lite hybris ja... men i övrigt har karln gjort bra mycket bättre filmer än nån annan svensk regissör mäktat med de senaste 25 åren. Rickard Hobert däremot....
Citera
2005-05-28, 15:49
Medlem
FREAKSCENEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen
Inklusive Bergman? Jag garderar mig i förhand: Vik hädan, syndare!

Har inte sett mycket av Bergman så ja får kolla upp lite filmer, nårra tips?
Citera
2005-05-29, 02:30
Medlem
Hur märker man att regissören är dålig?
Om det syns mikrofoner eller annat i bild?

Många skådisar får ju oförtjänt mycket skit pga askasst manus,det är deras manustipsare och agenter som ska ha den skiten.
Ta tex alla beckfilmer med Peter Habergänget.

"Ett X följt av ett bindestreck och en bortvänd parentes betyder DÖD på internetspråk"
"Men...Du är ju hård och besynnerlig!"
Ur den ofrivilliga komedin Spår i mörker.

Nämn gärna regissörer som ni tycker är bra också,tycker det är väldigt svårt att avgöra om regissören är dålig...man nmåste nog vara på plats vid filmningen för att se om han tar om scener som skall tas om osv.

Annars tycker jag det mesta Kjell Sundvall gör är kass.
Citera
2005-05-29, 09:30
Medlem
DenLedes avatar
Suzanne Osten
Fy fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem