2014-10-05, 10:08
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jaa du, det är inte så många som är med i filmade program och kan skylla på nervositet över en kamera som då förändrar deras beteende - så särskilt vanligt är det nog inte.

Min uppfattning (genom ditt svammel) är att du tycker detta är en stor konspiration från tjejernas sida och att de enbart är ute efter att ta över deras gårdar? Har du sett något av detta i de tidigare säsongerna? Det skulle vi nog veta i så fall eftersom Hänt Extra och de andra tramstidningarna älskar att ha med bönderna och vad som hände sen på löpet.
Varför måste du dumförklara mig (att svammla) bara för att jag försöker göra mitt tema intressantare, då vill man väl rycka i många trådar samtidigt

Ta över deras gårdar var ett tillrättalagt sidospår som är sprunget ur att det visst finns argument för att tjejerna inte behöver sitta som fågelholkar när speeddejten går åt helvete, du vägrar tydligen svara på det jag..skrev till Lostworld förvisso om du tycker att tjejerna skulle kunna promota sig själv under speed dejten?..om inte annat för att det ska bli lättsam TV-underhållning, för jag tror inte att tjejerna utstuderat håller truten bara för att lyteskomiken kan betraktas som lättsam
TV-underhållning också, jag tycker vi ska skratta åt bådar parter jämställt..inte bara bonden

Citat:
Om du bara är bitter och sur för att inte du får välja och vraka mellan 10 kvinnor så kan jag bara beklaga

Skulle du vilja välja och vraka bland 10 män?...hoppsan, det är ju så det går till redan för tjejer
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-10-05 kl. 10:20.
Citera
2014-10-05, 19:00
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Varför måste du dumförklara mig (att svammla) bara för att jag försöker göra mitt tema intressantare, då vill man väl rycka i många trådar samtidigt

Ta över deras gårdar var ett tillrättalagt sidospår som är sprunget ur att det visst finns argument för att tjejerna inte behöver sitta som fågelholkar när speeddejten går åt helvete, du vägrar tydligen svara på det jag..skrev till Lostworld förvisso om du tycker att tjejerna skulle kunna promota sig själv under speed dejten?..om inte annat för att det ska bli lättsam TV-underhållning, för jag tror inte att tjejerna utstuderat håller truten bara för att lyteskomiken kan betraktas som lättsam
TV-underhållning också, jag tycker vi ska skratta åt bådar parter jämställt..inte bara bonden

Skulle du vilja välja och vraka bland 10 män?...hoppsan, det är ju så det går till redan för tjejer
Du vet om att programmet är klippt va? Det är vinklat så att de pinsamma tystnaderna ska se värre ut än vad de är, och att de romantiska stunderna ska se finare ut etc.

Jag förstår helt ärligt inte vad du vill komma fram till, du låter som en av de där killarna som gnäller på tjejer i Relationer och samlevnad-forumet för att de inte får knulla. Jag drar mig ur den här diskussionen nu. Ha det bra!
Citera
2014-10-05, 19:36
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Nej det enda som skildrades av bondfångarnas personlighet var ju kopplat till schablonbilden av bondjäveln, kallar du det synliggörande av personlighet att berätta lite om att han söker det rätta pirret i blindtarmstrakten när han träffar henne, det är ju där fokus ligger...på tjejerna indirekt igenom honom, så nej! dom har mer att ta reda på initialt för att inte vilja dras sig ur

Samtidigt vad anser du Lostworld hindrar tjejerna från att göra promotion för sig själv? vid pinsamma tystnader, varför sitta och vara hjälplöst offer som tycker att det är deras fel, ja det är deras fel också...just pga av att dom inte säljer in sig själv på ett neutralt snyggt vis.

Jag tycker tjejerna ger ett dumt intryck i att inte vilja ana vad dom har att komma med i
hans ögon, varför inte gå tillbaka och titta i sitt jävla brev och sitt sätt att skriva och spinna
vidare på vad det var som gjorde att han valde dom..

Det är klart att man får en väldigt tillrättalagd bild av bonden under den korta presentationen som visas i tv. Detta inte minst för att locka potentiella deltagare till programmet. Om bonden sedan vid första mötet visar upp en helt annan sida än vad tjejerna har räknat med så kan de ju bli lite förvånade. Vissa kanske t o m tappar intresset helt och vill då självklart heller inte "sälja in sig" för någon vidare medverkan.

Annars håller jag med dig till viss del - tjejerna ska ju heller inte bara sitta tysta och vänta på nästa fråga utan får ju gärna ställa motfrågor och vara lite aktiva själva. Det är ju då det blir ett samtal av det hela. Däremot vidhåller jag att det ändå ligger på bonden att vara den pådrivande eftersom det ändå är han som ska välja vilka han vill fortsätta träffa.
Sen vet vi ju inte allt som händer heller eftersom de inte visar allt för oss tittare. Produktionen vill ju självklart göra bra tv och då kan man klippa materialet så det ser värre ut än vad det kanske var i verkligheten, t.ex. gällande pinsam tystnad osv (som även NewDeer nämnde).
Citat:
Varför är bonden så korkad att han inte inser att dom vill åt gården och servitutet , är det därför tjejerna sitter med tulon mellan knäna kanske, dom känner sig skyldiga till att känna sig som att dom har baktankar i hans ögon...men i själva verket är han stendum och desperat, han borde ju betraktas som desperat i deras ögon snarare, eftersom han inte kan fixa brudar för egen maskin, och ändå ska han ha överläge...det ska han inte alls...
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Jag antar att det ar garden som lockar mest och inte bonden i sæg. Tråkigt.
Sen så har vi dom tjejerna som vill endast vara med i Tv.

Jag tror absolut att många golddiggers kan lockas till programmet. Plus att det absolut finns de som bara vill synas i tv (nu så är ju t ex den där Marie med från Ensam mamma söker).
Desto större anledning för bonden att ta reda på så mycket han kan om tjejerna och visa lite omdöme när han gör sitt val.
Citera
2014-10-05, 19:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Varför är Jonathan ens med i programmet? Känns inte som han egentligen har några problem med att träffa en tjej. Han framstår ju bara som extremt utseendefixerad. Och det där pratet om att skaffa barn känns lite desperat. Är det något slags krav att de varje år ska ha med bönder i olika åldrar?
Vi får se hur det blir med Jonathan, om han skärper till sig eller ej. I värsta fall lär han välja en bimbo som inte tål att lösnaglarna bryts.

Gällande böndernas åldrar så brukar de ju vilja ha lite spridning för att locka en större målgrupp. I år känns spridningen lite sämre med två killar i tjugoårsåldern och en bonde strax över trettio, dvs tre av fyra är att räkna som "yngre". Därtill så kom ju inte heller kvinnan eller bögen med i programmet vilket hade gett lite mer variation.
Citera
2014-10-05, 20:07
Medlem
Märkligt att inte en massa invandrare skriver in till programmet egentligen. Nån ensam bidragstagande kvinna med en drös ungar som är hyfsad på svenska, detta är ju värsta chansen att skaffa en karl så fort som möjligt och få bättre ekonomi? Inte för att jag tror nån bonde vill ha dem, men det är märkligt att de inte försöker iaf. Eller så bränner tv4 deras brev...
Citera
2014-10-05, 20:41
Medlem
Fick känslan av att Jonathan vill ha en tjej som ska passa upp på honom. Han har ju sagt att han inte vill träffa någon som ska hjälpa honom på gården utan mer att hon ska gilla att baka och laga mat. Det ger ju vibbar av att han vill ha någon som ska fixa hemma och ta hand om honom när han jobbat hela dagen. Spelar det någon roll för honom hur tjejerna är som personer eller räcker det med att de är snygga och sexiga och känner sig redo att skaffa barn? Kan inte låta bli att reta mig på honom och hans utseendefixering, förstår inte riktigt vad han gör i programmet.
Citera
2014-10-06, 05:41
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaphalsen
Muskelbonden Sebastian Davidsson

För att få i mig så mycket gör jag en shake med 15 bananer på morgonen, och en likadan på kvällen.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article19626828.ab

30 bananer på 1 dag? Killen kanske borde läsa på vad en hyperkalemi kan ställa till med
Citera
2014-10-06, 05:43
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Fick känslan av att Jonathan vill ha en tjej som ska passa upp på honom. Han har ju sagt att han inte vill träffa någon som ska hjälpa honom på gården utan mer att hon ska gilla att baka och laga mat. Det ger ju vibbar av att han vill ha någon som ska fixa hemma och ta hand om honom när han jobbat hela dagen. Spelar det någon roll för honom hur tjejerna är som personer eller räcker det med att de är snygga och sexiga och känner sig redo att skaffa barn? Kan inte låta bli att reta mig på honom och hans utseendefixering, förstår inte riktigt vad han gör i programmet.

Jag har säker information om denna Jonathan som säger att han inte är nedtonad och egentligen mycket värre i verkligheten gällande "sexig bondmora"-snacket. Lite hybrisvarning dessutom. Dock framställs han som trevligare än vad han är i verkligheten
Citera
2014-10-06, 06:59
Medlem
Tyckte jag läste i annan tidning att tävlingsuppehållet, var föranlett av ja vad var det nu igen ?
Jo hjärtproblem, han hade typ max puls när han vilade.
Han väntade visst på en brännning.

Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
30 bananer på 1 dag? Killen kanske borde läsa på vad en hyperkalemi kan ställa till med
Citera
2014-10-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
.....Dock framställs han som trevligare än vad han är i verkligheten

Det håller jag absolut inte med om. Tycker han är jättetrevlig och snäll.
Citera
2014-10-06, 16:08
Medlem
Visst att utseendet också kan ha betydelse men det kan ju knappast vara det allra viktigaste i ett förhållande. Så därför undrar jag varför Jonathan bara kommenterar hur tjejerna ser ut? Kan de ha vilken personlighet som helst bara de är redo att skaffa barn? Men vem vet, han kanske skärper till sig under programmets gång. Är det bara en slump att flera av tjejerna verkar aningen skumma?
Citera
2014-10-06, 20:34
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Visst att utseendet också kan ha betydelse men det kan ju knappast vara det allra viktigaste i ett förhållande. Så därför undrar jag varför Jonathan bara kommenterar hur tjejerna ser ut? Kan de ha vilken personlighet som helst bara de är redo att skaffa barn? Men vem vet, han kanske skärper till sig under programmets gång. Är det bara en slump att flera av tjejerna verkar aningen skumma?
Vilka är skumma?

Citat:
Du vet om att programmet är klippt va? Det är vinklat så att de pinsamma tystnaderna ska se värre ut än vad de är, och att de romantiska stunderna ska se finare ut etc.

Jag förstår helt ärligt inte vad du vill komma fram till, du låter som en av de där killarna som gnäller på tjejer i Relationer och samlevnad-forumet för att de inte får knulla. Jag drar mig ur den här diskussionen nu. Ha det bra!
Min intuition säger mig att du är rädd för att jag är känslig...så är inte fallet så du behöver inte undvika att känna skuld om du kör på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in