2014-10-03, 13:12
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headwires
Ganska obegriplig text du skrivit här. Säger du att alla bönderna ska ha fula och äckliga tjejer annars funkar det inte? Eller menar du bara att om man är ful så ska man ha en ful partner?
Nä tjejerna är inte värdiga bönderna för att tjejerna inte klarar sig själva, och
dom enda tjejer som klarar sig själv är dom fula, blyga missanpassade tjejerna, funkar i annan konstellation gör det säkert, men det är orättvist och ej jämlikt
Citera
2014-10-03, 17:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Jag mena bara att några kanske nöjer sig med att tjejen har personlighet istället för att konstatera huruvida hon har rätt personlighet, dvs attraktionens vägar äro oändliga..

Men vi har ju konstaterat att alla har en personlighet. Rätt personlighet? Poängen var ju att han inte var vidare intresserad av personligheten överhuvudtaget, enligt min mening.

Citat:
jag vill klaga på om folk följer känslorna men samtidigt lobbar för en personlighet dom inte kan förstå.

Hur menar du?
Citera
2014-10-03, 18:31
Medlem
Har Jonathan pratat om något annat än tjejernas utseende? Han verkar helt besatt. Tycker han verkar väldigt ytlig och inte speciellt trevlig.
Citera
2014-10-03, 18:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Har Jonathan pratat om något annat än tjejernas utseende? Han verkar helt besatt. Tycker han verkar väldigt ytlig och inte speciellt trevlig.

Instämmer.
Får hoppas att han skärper till sig under programmets gång men hittills är hans beteende väldigt omoget och tröttsamt.
Citera
2014-10-03, 19:59
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Men vi har ju konstaterat att alla har en personlighet. Rätt personlighet? Poängen var ju att han inte var vidare intresserad av personligheten överhuvudtaget, enligt min mening.
Enligt din mening..var tjejerna intresserad av hans personlighet då? och då kommer vi in på det kritiska området att diskutera vem har mest ansvar i situationen, dom är gäster i hans hus..vill du påskina

Citat:
Hur menar du?
Vet inte riktigt!
Citera
2014-10-03, 20:28
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Nä tjejerna är inte värdiga bönderna för att tjejerna inte klarar sig själva, och
dom enda tjejer som klarar sig själv är dom fula, blyga missanpassade tjejerna, funkar i annan konstellation gör det säkert, men det är orättvist och ej jämlikt
Jag förstår fortfarande inte vad du menar. Detta är ett lättsamt dejtingprogram - jag tror att du läser in för mycket i det
Citera
2014-10-03, 22:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Enligt din mening..var tjejerna intresserad av hans personlighet då? och då kommer vi in på det kritiska området att diskutera vem har mest ansvar i situationen, dom är gäster i hans hus..vill du påskina

De har ju redan sett en del av hans personlighet när de såg hans presentation inför programmet. Sen gällande själva första mötet så fick de väl inte så mycket sagt eftersom han mest fokuserade på deras yttre. De fick väl istället ägna den mesta tiden till att parera hans ytliga kommentarer...

Om du frågar mig på vems ansvar det ligger att få igång ett samtal under det första mötet så ligger det helt klart på bonden. Eftersom det är han som ska välja ut ett antal tjejer som han vill fortsätta att träffa så borde det ju ligga i hans intresse att få tillräcklig information om var och en så han kan göra ett vettigt val.
Citera
2014-10-04, 23:48
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag förstår fortfarande inte vad du menar. Detta är ett lättsamt dejtingprogram - jag tror att du läser in för mycket i det
Ja lika lättsamt som tjejernas liv kanske ? för att vara lättsamt dejtingprogram så blir ju dock effekten stor ju längre tjejerna håller sig kvar i programmet, går det åt helvete för tjejerna så kan dom skylla på att dom blev så nervösa av kameran att det avspeglade sig i deras beteende som i sin tur han påverkades av som fällde dom, är det så tjejer resonerar vid brädning? eller att det inte klickade ifrån hans sida.

Citat:
De har ju redan sett en del av hans personlighet när de såg hans presentation inför programmet. Sen gällande själva första mötet så fick de väl inte så mycket sagt eftersom han mest fokuserade på deras yttre. De fick väl istället ägna den mesta tiden till att parera hans ytliga kommentarer...
Nej det enda som skildrades av bondfångarnas personlighet var ju kopplat till schablonbilden av bondjäveln, kallar du det synliggörande av personlighet att berätta lite om att han söker det rätta pirret i blindtarmstrakten när han träffar henne, det är ju där fokus ligger...på tjejerna indirekt igenom honom, så nej! dom har mer att ta reda på initialt för att inte vilja dras sig ur

Samtidigt vad anser du Lostworld hindrar tjejerna från att göra promotion för sig själv? vid pinsamma tystnader, varför sitta och vara hjälplöst offer som tycker att det är deras fel, ja det är deras fel också...just pga av att dom inte säljer in sig själv på ett neutralt snyggt vis.

Jag tycker tjejerna ger ett dumt intryck i att inte vilja ana vad dom har att komma med i
hans ögon, varför inte gå tillbaka och titta i sitt jävla brev och sitt sätt att skriva och spinna
vidare på vad det var som gjorde att han valde dom..

Citat:
Om du frågar mig på vems ansvar det ligger att få igång ett samtal under det första mötet så ligger det helt klart på bonden. Eftersom det är han som ska välja ut ett antal tjejer som han vill fortsätta att träffa så borde det ju ligga i hans intresse att få tillräcklig information om var och en så han kan göra ett vettigt val.

Varför är bonden så korkad att han inte inser att dom vill åt gården och servitutet , är det därför tjejerna sitter med tulon mellan knäna kanske, dom känner sig skyldiga till att känna sig som att dom har baktankar i hans ögon...men i själva verket är han stendum och desperat, han borde ju betraktas som desperat i deras ögon snarare, eftersom han inte kan fixa brudar för egen maskin, och ändå ska han ha överläge...det ska han inte alls...

Tycker ni att jag låter som en hoppjerka i mitt resonemang?
Senast redigerad av Admiral Krag 2014-10-04 kl. 23:51.
Citera
2014-10-05, 02:35
Medlem
Kan man streama detta program gratis nånstans ?

Kan inte se via tv4.

Sen undrar jag om dessa brudar som søker ?
Før hadde samma bønder lagt upp en annons på en vanlig dejting sida så hade samma personer aldrig fått något intresse.

Inte ens om dom sjælva skickar ivæg en massa mail sorgligt men sant.

Allfall inte av tjejer som ser bra ut som ibland dyker upp på bonde soker fru.

Jag antar att det ar garden som lockar mest och inte bonden i sæg. Tråkigt.
Sen så har vi dom tjejerna som vill endast vara med i Tv.
Citera
2014-10-05, 04:18
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ja lika lättsamt som tjejernas liv kanske ? för att vara lättsamt dejtingprogram så blir ju dock effekten stor ju längre tjejerna håller sig kvar i programmet, går det åt helvete för tjejerna så kan dom skylla på att dom blev så nervösa av kameran att det avspeglade sig i deras beteende som i sin tur han påverkades av som fällde dom, är det så tjejer resonerar vid brädning? eller att det inte klickade ifrån hans sida.
Jaa du, det är inte så många som är med i filmade program och kan skylla på nervositet över en kamera som då förändrar deras beteende - så särskilt vanligt är det nog inte.

Min uppfattning (genom ditt svammel) är att du tycker detta är en stor konspiration från tjejernas sida och att de enbart är ute efter att ta över deras gårdar? Har du sett något av detta i de tidigare säsongerna? Det skulle vi nog veta i så fall eftersom Hänt Extra och de andra tramstidningarna älskar att ha med bönderna och vad som hände sen på löpet.

Om du bara är bitter och sur för att inte du får välja och vraka mellan 10 kvinnor så kan jag bara beklaga
Citera
2014-10-05, 08:33
Medlem
gaphalsens avatar
Muskelbonden Sebastian Davidsson

Citat:
För att hålla igång sin stora kropp behöver ”Bonde söker fru”-deltagaren 7 000 kalorier dagligen.

För att få i mig så mycket gör jag en shake med 15 bananer på morgonen, och en likadan på kvällen.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article19626828.ab

Citat:
Både 2012 och 2013 kom han tvåa i tävlingen ”Sveriges starkaste man”. I år uteblev deltagandet.
Citera
2014-10-05, 09:49
Medlem
Varför är Jonathan ens med i programmet? Känns inte som han egentligen har några problem med att träffa en tjej. Han framstår ju bara som extremt utseendefixerad. Och det där pratet om att skaffa barn känns lite desperat. Är det något slags krav att de varje år ska ha med bönder i olika åldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in