Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
[...] så passar MS uppgifter förbannat bra in med de övriga vittnesmålen från ett antal vittnen som INTE var tunga missbrukare
Herregud, vilket genuint ordbajsande. Hur orkar du?
Både MS och de vittnen du syftar på visste exakt vad som söktes när de kom med sina vittnesmål - polisen sökte pervoläkare, styckningsfoton och personkoppling, och polisen fick vad den beställde, och vittnesmålen är värdelösa, och både MS och svansen av knasvittnen är typiska symptom på ett kontaminerat fall.
Jämför med Palmemordet, som har erkänts av ca 10 000 personer, och massor av människor tycker att de sett "avgörande grejer", och alla inblandade är mer eller mindre labila och/eller påverkade av media. Och på 80-talet erkände varannan psykpatient att han eller hon skjutit Palme, ochstora länder (tex USA) plågas av sannskyldiga epidemier, när horder av knasvittnen och falska bekännelser väller över polisen.
Tunnelbanestoryn är f.ö. lite fascinerande, eftersom den är så förbannat fantasifull, och den passar verkligen, verkligen inte ihop med överiga vittnesmål.
Jag har plöjt igenom den officiella utredningen, jag har grävt i slasken, jag har kontaktat personkällor, jag har tittat på foton, och jag har försökt sätta mig in i detta fall i snart 2 år, och det finns bara en enda person under alla dessa år (30 år!) som kopplar ihop Catrine da Costa med S/M-kläder, och 2 (två!) personer har under 30 år påstått att de sett TH och CdC tillsammans
Det är jävlar i mig inte mkt att hänga i julgranen. Det är faktiskt inte värt ett skit, eftersom båda vittnena var gravt kontaminerade när deras vittnesmål gavs.
Och inte enda person som kände Catrine har nämnt läderkläder i något förhör.