2014-10-04, 15:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Testar här också;
Ska kliva av subben nu, efter sista linan som snart är dragen. Har tillgång till tram och benso, inte är det någon fara att börja käka tram och benso för att underlätta subb atn? Benson har jag käkat så pass lång tid att jag vet att det inte är någon fara under atn, inte för att det hjälper så mycket utan undrar mer om jag kan äta det tsm med trammen under subb atn, och därefter sluta med trammen...

Loperamid o benso räcker långt annars.

Gabapentin o pregabalin hjälper dock bäst.
Senast redigerad av Slingshot 2014-10-04 kl. 15:08.
Citera
2014-10-04, 16:15
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Vilken utav dom generika sub föredrar ni?

Actavis kommer jag ihåg sved som fasen i näsan, hostade o hade mig.

Har inte direkt känt nån skillnad dessa emellan då finns de betydligt värre saker därute som har åkt upp i min snok..
Citera
2014-10-04, 16:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Har inte direkt känt nån skillnad dessa emellan då finns de betydligt värre saker därute som har åkt upp i min snok..

Vilka generika har du testat? Jo det finns betydligt värre saker att snorta, kommer ihåg när jag skulle snorta 3-FA, herrejävlar vad det frät sönder snoken.
Citera
2014-10-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Så länge du inte har några problem att klippa trammen å benson sen så... Hur länge och vad för doser sub är det du kliver av?

Sobril har jag haft utskrivet under flera år, men mest har det blivit att man köpt hundra burkar av xanor eller ikto.
Vad gäller subben så har jag legat på ca 2-4 mg om dagen sen i juni, med undantag för nån veckas avbrott. Inte tagit subb så jättelång tid, men bara efter en månad var det sjukt tufft att sluta, och då hade jag benso och cb. Visst, benson får upp humöret litegrann, men det hjälper inte mycket då subb atn är så fysisk.

Drog sista linan runt 0100, gick och la mig, vaknade 1600 och stoppade direkt i mig 200 mg tram.
Skönt att veta att man har nånting som hjälper mot subb atn iaf.
Citera
2014-10-04, 20:11
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Vilka generika har du testat? Jo det finns betydligt värre saker att snorta, kommer ihåg när jag skulle snorta 3-FA, herrejävlar vad det frät sönder snoken.

Ja alltså massa olika, vet inte direkt namn, paranova, omnia, pharmaceuticals? Även tagit mycket temgesic & på senaste tid Subutex från utlandet & generellt så tycker jag de är likadant i snoken. Är knappast inbiten på sub & min erfarenhet är inte enorm så ursäkta om jag inte tillförde så mycket kring din fråga.

Bland de värsta jag gav mig in på var faktiskt, tro det eller ej, att krossa en atarax tablett & snorta upp i snoken, fy fan det gör jag aldrig mera om.. Sen är DPT inget helgon heller det ska erkännas. Urk!

Edit: Såg på fass att Subutex var avregistrerat som läkemedel &/el tillhanda hålls ej? What?
Citera
2014-10-04, 20:25
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja alltså massa olika, vet inte direkt namn, paranova, omnia, pharmaceuticals? Även tagit mycket temgesic & på senaste tid Subutex från utlandet & generellt så tycker jag de är likadant i snoken. Är knappast inbiten på sub & min erfarenhet är inte enorm så ursäkta om jag inte tillförde så mycket kring din fråga.

Bland de värsta jag gav mig in på var faktiskt, tro det eller ej, att krossa en atarax tablett & snorta upp i snoken, fy fan det gör jag aldrig mera om.. Sen är DPT inget helgon heller det ska erkännas. Urk!

Edit: Såg på fass att Subutex var avregistrerat som läkemedel &/el tillhanda hålls ej? What?

Haha vad fick dig att få den ljusa ideen att snorta Atarax?

OT: Jo det är avregistrerat sedan ett tag o nu finns bara generika att få utskrivet pga amerikanska läkemedelsföretaget Schering-Plough patent gått ut plus att det har varit stor brist på dom på svenska Apotek.
Senast redigerad av Slingshot 2014-10-04 kl. 20:29.
Citera
2014-10-05, 13:20
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Haha vad fick dig att få den ljusa ideen att snorta Atarax?

OT: Jo det är avregistrerat sedan ett tag o nu finns bara generika att få utskrivet pga amerikanska läkemedelsföretaget Schering-Plough patent gått ut plus att det har varit stor brist på dom på svenska Apotek.

hm, de var mörka tider, hade endast tillgång till atarax så varför inte testa den briljanta iden att dra dom i snoken, kanske ger ett bättre påslag, tänkte jag i min enfald.

Jasså, så vad händer med alla som går sub-programmet runt om i landet? Det kan ju knappast vara bra att avbryta sin behandling titt som tätt..
Citera
2014-10-05, 14:10
Medlem
slaines avatar
Hej, jag går på programmet o ligger på 24mg/dag buprenorfin, och nu är det så att jag börjar svettas(abstinens) runt 8-9 på kvällen, då jag tar hela dosen på morgonen.

Undrar om det är någon här inne som har upplevt samma sak och vad gjorde ni då för att detta skulle bli bättre? har frågat om jag kan byta till metadon, men de är tveksamma till de pga min ålder (22)

tacksam för svar!
Citera
2014-10-05, 15:42
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaine
Hej, jag går på programmet o ligger på 24mg/dag buprenorfin, och nu är det så att jag börjar svettas(abstinens) runt 8-9 på kvällen, då jag tar hela dosen på morgonen.

Undrar om det är någon här inne som har upplevt samma sak och vad gjorde ni då för att detta skulle bli bättre? har frågat om jag kan byta till metadon, men de är tveksamma till de pga min ålder (22)

tacksam för svar!

Jag upplevde ungefär samma sak i början av min behandling (20mg/dagen) men det blev bättre. Vill minnas att det var dom första veckorna som jag ville dela dosen mellan morgon och kväll men det blev som sagt bättre och jag vande mig vid att ta på morgonen.
Citera
2014-10-05, 15:58
Medlem
elmerengues avatar
Snortat upp en 11 åttor den senaste månaden och tänkte bryta snart. Aldrig varit fysberoende förr och innan detta race hade jag inte tagit på nån månad. Kan även nu gå utan i två tre dagar utan att känna något men lindriga atsyndrom kommer dag fem och sitter i en vecka kanske. Förväntar mig myrkryp, sömnlöshet, ömma leder och diarré.

Är ikto den bästa benson i avseende att lindra de fysiska symtomen? Hjälper det något psykiskt också eller är det främst muskelavslappnande? Prion är ju att det ska få mig att slappna av lite när musklelvärken och myrkrypen är som värst, och då antar jag att ikto är den bästa benson mot det? Har aldrig tagit benso förr men tänkte inhandla en 15st 2mg:are och ta vid behov. Bör 2mg räcka vid per tillfälle eller ska jag ta mer?
Citera
2014-10-06, 13:34
Medlem
slaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag upplevde ungefär samma sak i början av min behandling (20mg/dagen) men det blev bättre. Vill minnas att det var dom första veckorna som jag ville dela dosen mellan morgon och kväll men det blev som sagt bättre och jag vande mig vid att ta på morgonen.

Ahja får väll hoppas på att det blir bättre då!
Citera
2014-10-06, 16:46
Medlem
Underdarks avatar
Är det bara jag som haft tur eller har Sub generellt blivit helt absurt billigt nu för tiden?

Köpte av en helt random på stan 3st suboxone 8mg för 150kr, äkta grejer med bra krut i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in