2014-09-29, 17:52
Medlem
twisterellas avatar
I lördags tog jag 300mg Lyrica, 2mg Buprenorphine Sandoz och Img Xanor och fick ett helt perfekt rus. Mådde så jävla bra! Det som dock störde lite var att om jag rörde mig lite för mycket (även sittandes) så mådde jag väldigt illa, därför var jag tvungen att halvligga så stilla jag kunde hela tiden.

Jag tog två Postafen innan och har aldrig mått illa på Sub tidigare när jag gjort det. Kan det ha ett göra med att det var just Buprenorphine Sandoz som jag tog? För den sorten har jag aldrig tagit tidigare. Eller kan det ha med Lyrican att göra? Det var första gången jag provade det.
Citera
2014-09-30, 15:03
Medlem
Tobacos avatar
Hej, jag har precis kommit hem från sjukhuset efter en operation, sitter och pillar på min Morfin Meda förpackning (10mg) som jag ska äta 3-4 per dygn, men om jag äter 1st eller 8st gör ingen skillnad alls känns det som, har ruskigt ont så klart då de borrat och sågat skruvat ihop ett par ben i axeln..

När jag sitter och läser trådarna här om vad man ska känna undrar jag vad det är ni känner, jag har never kännt mig "hög" på någon opiod, äter förövrit 24mg subuxone var morgon för mitt tidigare opiat missbruk så nu undrar jag om suben tar bort effekten av Morfinet för det gör skit ont nu såklart, kan det va så att jag behöver högre doser än "vanliga" människor? nä de skulle släcka mig med narkosen så var jag tydligen tvunget att få väldigt hög dos med katogan+någe mer..

Så vad göra med min värk? högre dos? annan preparat? för jag kan ju inte sluta med subuxonen ,blir ju sjukare än döden då...

mvh
Citera
2014-09-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobaco
Hej, jag har precis kommit hem från sjukhuset efter en operation, sitter och pillar på min Morfin Meda förpackning (10mg) som jag ska äta 3-4 per dygn, men om jag äter 1st eller 8st gör ingen skillnad alls känns det som, har ruskigt ont så klart då de borrat och sågat skruvat ihop ett par ben i axeln..

När jag sitter och läser trådarna här om vad man ska känna undrar jag vad det är ni känner, jag har never kännt mig "hög" på någon opiod, äter förövrit 24mg subuxone var morgon för mitt tidigare opiat missbruk så nu undrar jag om suben tar bort effekten av Morfinet för det gör skit ont nu såklart, kan det va så att jag behöver högre doser än "vanliga" människor? nä de skulle släcka mig med narkosen så var jag tydligen tvunget att få väldigt hög dos med katogan+någe mer..

Så vad göra med min värk? högre dos? annan preparat? för jag kan ju inte sluta med subuxonen ,blir ju sjukare än döden då...

mvh

Morfin kommer inte att ge nåt alls, dosering spelar ingen roll.
Detta borde självklart läkarna ha reflekterat över. Släng i dig lite av allt receptfritt du har hemma. Sen är det bara att bita ihop eller åka tillbaka till sjukan alt. ringa läkaren.
Citera
2014-09-30, 18:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobaco

mvh

Be att få tramadol utskrivet för smärtan i stället o ta det ihop med paracetamol för att få bättre smärtlindring, sub blockerar inte tramadol så.

Kan ju fråga sig vad är det för läkare som skriver ut morfin till en som står på hög dos sub.
Citera
2014-09-30, 19:44
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Är det någon mer än jag som hört rykte om att alla Buprenorfintabletter kommer att försvinna och ersättas med frimärken som man lägger på tungan?
I såna fall, väldigt väldigt tråkigt

hm, har du mera exakt information?

Effekten skulle väl bli den samma, eller är det snortningen du kommer sakna?
Citera
2014-09-30, 20:38
Medlem
Tobacos avatar
Nä jag är inte ute efter rus, vill ha bort värken och tycker det är väldigt lustigt att läkarna inte hade bättre koll, direkt när operationen va klar så fick jag flytande tramadol, det funkade väl tror jag, jag va ju så klart rätt omtöcklad då, ytterst lite kanske morfinet har dämpat sent sent på kvällen då subuxonen planat ut, detta är då en riktig nackdel för oss som får subuxone utskrivet i höga doser att vi inte känner rus eller att vi kan äta värktabletter mot redig smärta, fan då, bara bita ihop då och försöka prata med läkarna om någe annat preparat...
Citera
2014-09-30, 21:22
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
hm, har du mera exakt information?

Effekten skulle väl bli den samma, eller är det snortningen du kommer sakna?

Nej tyvärr

Jo, jag snortar alltid mina tabletter så det skulle jag verkligen sakna
Citera
2014-09-30, 21:59
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twisterella
I lördags tog jag 300mg Lyrica, 2mg Buprenorphine Sandoz och Img Xanor och fick ett helt perfekt rus. Mådde så jävla bra! Det som dock störde lite var att om jag rörde mig lite för mycket (även sittandes) så mådde jag väldigt illa, därför var jag tvungen att halvligga så stilla jag kunde hela tiden.

Jag tog två Postafen innan och har aldrig mått illa på Sub tidigare när jag gjort det. Kan det ha ett göra med att det var just Buprenorphine Sandoz som jag tog? För den sorten har jag aldrig tagit tidigare. Eller kan det ha med Lyrican att göra? Det var första gången jag provade det.

Lyrica boostar som sagt sub rätt rejält så det är antingen det eller något bindemedel i sandoz suben du är känslig mot.
Citera
2014-10-03, 23:36
Medlem
Testar här också;
Ska kliva av subben nu, efter sista linan som snart är dragen. Har tillgång till tram och benso, inte är det någon fara att börja käka tram och benso för att underlätta subb atn? Benson har jag käkat så pass lång tid att jag vet att det inte är någon fara under atn, inte för att det hjälper så mycket utan undrar mer om jag kan äta det tsm med trammen under subb atn, och därefter sluta med trammen...
Citera
2014-10-04, 01:19
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfab...
Testar här också;
Ska kliva av subben nu, efter sista linan som snart är dragen. Har tillgång till tram och benso, inte är det någon fara att börja käka tram och benso för att underlätta subb atn? Benson har jag käkat så pass lång tid att jag vet att det inte är någon fara under atn, inte för att det hjälper så mycket utan undrar mer om jag kan äta det tsm med trammen under subb atn, och därefter sluta med trammen...
Så länge du inte har några problem att klippa trammen å benson sen så... Hur länge och vad för doser sub är det du kliver av?
Citera
2014-10-04, 11:20
Medlem
Slingshots avatar
Vilken utav dom generika sub föredrar ni?

Actavis kommer jag ihåg sved som fasen i näsan, hostade o hade mig.
Citera
2014-10-04, 14:00
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Testar här också;
Fungerar bra att ta tram för att dämpa atn. Gick direkt på 300mg tramadol ca 36h efter sub.
Sen trappade jag ner under 10 dagar. Ingen avtändning alls på något. Använde stesolid med.

Sen började jag igen, men det är av mindre betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in