2023-09-13, 23:29
Medlem
Är det bara jag som inte får abstinens av att kliva av buprenorhpin?

Jag kör förvisso med plåster 30mg.

Men när jag kliver av är det inga problem. Det enda jag får är hur tråkig vardagen är. Men inte som när jag tar opium där snackar vi hemsk AT.

Är det annorlundare med tabletter?
Citera
2023-09-14, 08:00
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Är det bara jag som inte får abstinens av att kliva av buprenorhpin?

Jag kör förvisso med plåster 30mg.

Men när jag kliver av är det inga problem. Det enda jag får är hur tråkig vardagen är. Men inte som när jag tar opium där snackar vi hemsk AT.

Är det annorlundare med tabletter?

Tror plåster skiljer sig en del, på så sätt att de utsöndras väldigt långsamt, vilket gör AT:n mycket mindre plågsam. Man brukar avsluta opioidnedtrappning med buprenorfinplåster.

Hur länge använde du dem?
Citera
2023-09-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Tror plåster skiljer sig en del, på så sätt att de utsöndras väldigt långsamt, vilket gör AT:n mycket mindre plågsam. Man brukar avsluta opioidnedtrappning med buprenorfinplåster.

Ett par v i stöpet. Sen kliver jag av. Men är nog som du säger. Dom är guld att ha när man kliver av opium.
Citera
2023-09-16, 11:38
Medlem
trainriders avatar
Någon som vet om den blockerade effekten från buprenorfin sitter lika länge länge när man kör IV som om jag skulle ta dom under tungan? Blir abstinent bra mycket snabbare när man tar det IV men det borde väl inte påverka den blockerande effekten?
Citera
2023-09-16, 15:34
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainrider
Någon som vet om den blockerade effekten från buprenorfin sitter lika länge länge när man kör IV som om jag skulle ta dom under tungan? Blir abstinent bra mycket snabbare när man tar det IV men det borde väl inte påverka den blockerande effekten?

Skulle gissa på att den blockerande effekten försvinner snabbare vid IV-bruk.
Citera
2023-09-22, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.

Yes. Det ska tydligen finnas kvar en del i huden också så tiden det tar för det att gå ur kroppen helt är väldigt lång. För mig tar det nästan två dygn innan det känns lite i magen att jag är utan plåstret.
Citera
2023-09-22, 14:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Den blockerande effekten sitter i ca 3 gånger längre vid sublingualt bruk än vid IV
Citera
2023-09-22, 14:01
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Kan jag ta sub imorgon om jag tagit kodein idag?

Ja
Citera
2023-09-22, 18:07
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Den blockerande effekten sitter i ca 3 gånger längre vid sublingualt bruk än vid IV
Schysst då lär jag få bra effekt på metadon idag när det är 5 dagar sen jag tog sub IV sist
Citera
2023-09-23, 08:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Schysst då lär jag få bra effekt på metadon idag när det är 5 dagar sen jag tog sub IV sist

Ja du kommer nog att få bra effekt 🥳 jag fick hyfsat bra effekt av Metadon 3 dygn efter sublingualt intag av Buprenorfin.
Citera
2023-09-23, 19:23
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja du kommer nog att få bra effekt 🥳 jag fick hyfsat bra effekt av Metadon 3 dygn efter sublingualt intag av Buprenorfin.
Jo då fick en väldans fin effekt av metadonet 😁
Citera
2023-09-24, 16:25
Medlem
Jag går i laro, står på 16mg per dag men tar betydligt mindre.

Jag gick på ca 6mg under lång tid (minst ett år) och fick sen för mig att testa ta lite mer för att få ett rus, vilket jag fick. Tog ca 24mg i två-tre dagar och fick skön opi-effekt. Detta var i sommras, juli kanske.

Sen dess har jag tagit ca 4mg om dagen och i förra veckan körde jag 24mg igen, men kände mig bara lite småskön, inte som i våras.

Nu undrar jag hur länge jag måste gå på 4mg per dag, för att kunna få ett skönt opi-rus av buprenorfinet? Någon som vet om det går att räkna på?

Moralister undanbes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in