2020-11-05, 16:03
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Låter som Juridik alternativt Resor/Övriga världen skulle kunna vara tänkbara, lite beroende på vilka frågor du vill ha svar på/diskutera.

mmm vet inte om det är så mycket resor, vill köpa mark, starta något i ett afrikanskt land och vill veta mer om att bli medborgare i burkina fasi om jag gifter mig med en kvinna därifrån.

läst att man får medborgarskap ett halvår efter giftermålet men undrar lite mer kring det där.
Citera
2020-11-05, 23:43
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
denne herre*

Nu är jag inte ens med och diskuterar de där ämnena, men min röst faller på I&I. Du nämner ju själv ordet integration i slutet av trådstarten. Personen och dess förehavanden du vill diskutera förefaller också vara något som främst kan härledas till just problemen med integration och invandring. Vilka i sin tur har ett direkt samband med både politik, brott och religion – som därför borde få beröras inom rimliga gränser även i I&I enligt mig. Men det är nog bäst att du väntar tills en moderator sagt sitt, ifall jag har fel.

Tack, det låter rimligt.

Jag svarar på resten här: (FB) Hjälp mig med min trådstart (samlingstråd) för att undvika OT i denna tråd.
Citera
2020-11-06, 20:19
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
mmm vet inte om det är så mycket resor, vill köpa mark, starta något i ett afrikanskt land och vill veta mer om att bli medborgare i burkina fasi om jag gifter mig med en kvinna därifrån.

läst att man får medborgarskap ett halvår efter giftermålet men undrar lite mer kring det där.
Juridik funkar så länge du är villig att hålla dig till de juridiska bitarna och inte svävar iväg i en massa andra relaterade spörsmål.
Citera
2020-11-07, 21:28
Medlem
Lider av moderatorfobi och off-topic anxiety disorder.
Det har blivit så illa nu att jag inte kan svara på de inlägg som skrivs i mina trådar.
Vilket forum är bäst lämpat för att ta upp den här problematiken?
Jag kan tänka mig
Psykologi/Psykisk hälsa
Om Flashback/Flashback
men som ni förstår känner jag ett starkt obehag inför det senare alternativet.
Ett obehag, menar jag, som är starkare än det obehag jag känner inför det förra.

Ett annat problem jag har nu är ett till synes oöverskådligt antal frågor som uppstått till följd av svar som jag fått.
Är det normalt?
Citera
2020-11-08, 04:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Lider av moderatorfobi och off-topic anxiety disorder.
Det har blivit så illa nu att jag inte kan svara på de inlägg som skrivs i mina trådar.
Vilket forum är bäst lämpat för att ta upp den här problematiken?
Jag kan tänka mig
Psykologi/Psykisk hälsa
Om Flashback/Flashback
men som ni förstår känner jag ett starkt obehag inför det senare alternativet.
Ett obehag, menar jag, som är starkare än det obehag jag känner inför det förra.

Ett annat problem jag har nu är ett till synes oöverskådligt antal frågor som uppstått till följd av svar som jag fått.
Är det normalt?

Din psykiska hälsa har inget i meta att göra, så håll du dig i det förstnämnda.

Nej, det är inte normalt att få ett oöverskådligtbantal frågor till följd av svar, men du förefaller ju undra över varje enskilt ord enligt vad du tidigare skrivit. Du verkar inte förstå vanliga ord utan att ifrågasätta vart och ett av dem.
Citera
2020-11-08, 05:32
Medlem
I vilket forum passar tråden i spoilern nedan?
"Juridik", tänkte jag trosvisst, men efter en hastig titt på forumets regler fick jag kalla fötter.
Citera
2020-11-08, 05:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
I vilket forum passar tråden i spoilern nedan?
"Juridik", tänkte jag trosvisst, men efter en hastig titt på forumets regler fick jag kalla fötter.

Allt behöver inte mynna ut i nya trådar heller. Som det står i regel 0.02: "Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.". Börja alltså med att söka.

Inte att skriva i, men som exempel:

(FB) Amputation av egen vilja
Citera
2020-11-08, 07:02
Medlem
Amputation av den egna viljan

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Allt behöver inte mynna ut i nya trådar heller. Som det står i regel 0.02: "Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.". Börja alltså med att söka.
Helt riktigt som du säger, om sökandet. Men eftersom jag inte vet vilket forum jag ska söka i....
Sökte du igenom hela rasket? Efter vadå? Amputation? Menar du att du uppfattade amputation som topic för min text? Då behöver jag skriva om den.
Men jag tror det är bättre att göra som jag uppfattar det att du menar : amputera hela idên.
Tack för ansträngningen, förresten.
Senast redigerad av Skriver 2020-11-08 kl. 07:13.
Citera
2020-11-22, 20:26
Medlem
Jag är ute efter svar om ersättning av att skicka besökare från min hemsida till en annan hemsida. D.v.s att min sida innehåller information och jag vill då kunna hänvisa gästerna till att köpa böcker på andra sidor via länkar för mer/djupare information, t.ex till Adlibris. Genom att då gå in på Adlibris via min länk och köpa boken så får jag en liten summa. Jag fungerar alltså som en förmedlare.

Det känns inte som reklam eller marknadsföring. Inte företagande heller. Kanske e-handel? Men det känns inte som e-handel. Min sida är bara en sida med information som skickar folk till en annan sida för att handla. Jag är mer intresserad av hur det fungerar att skicka gäster och få ersättning.

(sen vet jag inte ens om det går göra som jag vill, det är också en del av min frågeställning)
Citera
2020-11-25, 02:17
Medlem
Var platsar frågeställningen nedan?

Slumpens rötter

Kan 2 företeelser vara så vitt åtskilda i rum och/eller tid att de inte är kausalt förbundna?

Finns det något annat än rum/tid som kan åtskilja 2 företeelser?
(Jag kan tänka mig svaret "konceptuella skillnader", dock utan att kunna förklara vad det svaret skulle betyda)
Citera
2020-12-04, 04:20
Bannlyst
Finns det möjlighet att fråga om vanliga människor som avlidit? Finns det någon sådan tråd, eller vart ska man i sådana fall skapa den?
Citera
2020-12-08, 05:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fourDeltaOne
Finns det möjlighet att fråga om vanliga människor som avlidit? Finns det någon sådan tråd, eller vart ska man i sådana fall skapa den?

Det finns trådar i Sista utvägen där det ges tips om hur man kollar om någon är död.

(FB) Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum

Exempel vid sökning på "om någon dött":

https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=om+n%C3%A5gon+d%C3%B6tt&sp=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in