Låter som Juridik alternativt Resor/Övriga världen skulle kunna vara tänkbara, lite beroende på vilka frågor du vill ha svar på/diskutera.
mmm vet inte om det är så mycket resor, vill köpa mark, starta något i ett afrikanskt land och vill veta mer om att bli medborgare i burkina fasi om jag gifter mig med en kvinna därifrån.
läst att man får medborgarskap ett halvår efter giftermålet men undrar lite mer kring det där.
Nu är jag inte ens med och diskuterar de där ämnena, men min röst faller på I&I. Du nämner ju själv ordet integration i slutet av trådstarten. Personen och dess förehavanden du vill diskutera förefaller också vara något som främst kan härledas till just problemen med integration och invandring. Vilka i sin tur har ett direkt samband med både politik, brott och religion – som därför borde få beröras inom rimliga gränser även i I&I enligt mig. Men det är nog bäst att du väntar tills en moderator sagt sitt, ifall jag har fel.
mmm vet inte om det är så mycket resor, vill köpa mark, starta något i ett afrikanskt land och vill veta mer om att bli medborgare i burkina fasi om jag gifter mig med en kvinna därifrån.
läst att man får medborgarskap ett halvår efter giftermålet men undrar lite mer kring det där.
Juridik funkar så länge du är villig att hålla dig till de juridiska bitarna och inte svävar iväg i en massa andra relaterade spörsmål.
Lider av moderatorfobi och off-topic anxiety disorder.
Det har blivit så illa nu att jag inte kan svara på de inlägg som skrivs i mina trådar.
Vilket forum är bäst lämpat för att ta upp den här problematiken?
Jag kan tänka mig
Psykologi/Psykisk hälsa
Om Flashback/Flashback
men som ni förstår känner jag ett starkt obehag inför det senare alternativet.
Ett obehag, menar jag, som är starkare än det obehag jag känner inför det förra.
Ett annat problem jag har nu är ett till synes oöverskådligt antal frågor som uppstått till följd av svar som jag fått.
Är det normalt?
Lider av moderatorfobi och off-topic anxiety disorder.
Det har blivit så illa nu att jag inte kan svara på de inlägg som skrivs i mina trådar.
Vilket forum är bäst lämpat för att ta upp den här problematiken?
Jag kan tänka mig
Psykologi/Psykisk hälsa
Om Flashback/Flashback
men som ni förstår känner jag ett starkt obehag inför det senare alternativet.
Ett obehag, menar jag, som är starkare än det obehag jag känner inför det förra.
Ett annat problem jag har nu är ett till synes oöverskådligt antal frågor som uppstått till följd av svar som jag fått.
Är det normalt?
Din psykiska hälsa har inget i meta att göra, så håll du dig i det förstnämnda.
Nej, det är inte normalt att få ett oöverskådligtbantal frågor till följd av svar, men du förefaller ju undra över varje enskilt ord enligt vad du tidigare skrivit. Du verkar inte förstå vanliga ord utan att ifrågasätta vart och ett av dem.
I vilket forum passar tråden i spoilern nedan?
"Juridik", tänkte jag trosvisst, men efter en hastig titt på forumets regler fick jag kalla fötter.
Livet, samtycket och döden.
Vilka saker får en vuxen inte samtycka till?
Att bli dödad är en sådan sak, vad jag förstår.
Det finns inget legalt dokument som jag kan upprätta som ger någon rätten att döda mig.
Problemet där är väl att jag då inte finns kvar för att föra min talan (dvs att inte föra någon talan), utan att någon annan tar över?
Men finns det fler restriktioner?
Om jag ber någon hugga av mig armen (och sen inte gör rättssak av det)?
I vilket forum passar tråden i spoilern nedan?
"Juridik", tänkte jag trosvisst, men efter en hastig titt på forumets regler fick jag kalla fötter.
Livet, samtycket och döden.
Vilka saker får en vuxen inte samtycka till?
Att bli dödad är en sådan sak, vad jag förstår.
Det finns inget legalt dokument som jag kan upprätta som ger någon rätten att döda mig.
Problemet där är väl att jag då inte finns kvar för att föra min talan (dvs att inte föra någon talan), utan att någon annan tar över?
Men finns det fler restriktioner?
Om jag ber någon hugga av mig armen (och sen inte gör rättssak av det)?
Allt behöver inte mynna ut i nya trådar heller. Som det står i regel 0.02: "Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.". Börja alltså med att söka.
Allt behöver inte mynna ut i nya trådar heller. Som det står i regel 0.02: "Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.". Börja alltså med att söka.
Helt riktigt som du säger, om sökandet. Men eftersom jag inte vet vilket forum jag ska söka i....
Sökte du igenom hela rasket? Efter vadå? Amputation? Menar du att du uppfattade amputation som topic för min text? Då behöver jag skriva om den.
Men jag tror det är bättre att göra som jag uppfattar det att du menar : amputera hela idên.
Tack för ansträngningen, förresten.
En sak till, när jag ändå är i farten :
Citat:
Allt behöver inte mynna ut i nya trådar heller.
Det här motståndet mot nya trådar. Att man löser vissa problem genom att motsätta sig startandet av nya trådar.
Och sen löser man andra problem genom att ha en frikostig attityd till skapandet av nya trådar.
Citat:
Då får du sluta skriva kryptiskt och sluta expandera i en riktning som är off-topic eller ett irrelevant sido-topic. Starta istället en ny tråd för att diskutera det ämne du vill diskutera. Håll dig till ämnet som respektive tråd handlar om.
Jag vet till exempel inte om jag är off-topic just nu.
Senast redigerad av Skriver 2020-11-08 kl. 07:13.
Jag är ute efter svar om ersättning av att skicka besökare från min hemsida till en annan hemsida. D.v.s att min sida innehåller information och jag vill då kunna hänvisa gästerna till att köpa böcker på andra sidor via länkar för mer/djupare information, t.ex till Adlibris. Genom att då gå in på Adlibris via min länk och köpa boken så får jag en liten summa. Jag fungerar alltså som en förmedlare.
Det känns inte som reklam eller marknadsföring. Inte företagande heller. Kanske e-handel? Men det känns inte som e-handel. Min sida är bara en sida med information som skickar folk till en annan sida för att handla. Jag är mer intresserad av hur det fungerar att skicka gäster och få ersättning.
(sen vet jag inte ens om det går göra som jag vill, det är också en del av min frågeställning)
Kan 2 företeelser vara så vitt åtskilda i rum och/eller tid att de inte är kausalt förbundna?
Finns det något annat än rum/tid som kan åtskilja 2 företeelser?
(Jag kan tänka mig svaret "konceptuella skillnader", dock utan att kunna förklara vad det svaret skulle betyda)