Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-10-03, 02:12
  #21337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Det var inte det som han syftade på, utan på att di föllo för simpelt bondfångeri, som alluderade på nationalism och kristendom, trots all den kunskap di hade om judiska maktförhållanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Precis.

Jag tror att det var precis vad som hände - de föll för "simpelt bondfångeri". De ville väldigt gärna tro att en kristen, nationalistisk revolution var på gång i Ukraina. Deras ukrainska kompisar i Svoboda stärkte dem i den uppfattningen. De blundade hårt och länge för alla varningstecken, trots att dessa blev fler och fler. Till slut verkade de inse att de hade hoppat i galen tunna, men då var de för stolta för att erkänna det. Jag vill i alla fall minnas att Dan Eriksson så småningom publicerade ett rätt vettigt inlägg där han backade på några punkter.

Som jag ser det är Motgift en i grunden bra sajt som tyvärr hamnade helt fel när det gäller Ukrainafrågan. Det var förstås synd att det blev så, men det är definitivt inget skäl för att, som exempelvis CommanderRockwell gör, utmåla Motgift som några slags projudiska infiltratörer som finansieras av ljusskygga intressen. Det är bara kontraproduktivt, idiotiskt och ohederligt. Det som började som högst befogad kritik av Ukrainafiaskot har övergått till en ren smutskastningskampanj mot Motgift som saknar alla proportioner.
__________________
Senast redigerad av Tygfisk 2014-10-03 kl. 02:27.
Citera
2014-10-03, 11:46
  #21338
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Nej, du min gode baggebo1 nu ljuger du igen. Du skrev så här:

(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP

Här målar du upp en bild av en pågående konflikt där man försöker kasta ut Motgiftstrojkan ur partiet. Enligt dig har Jonas De Geer låtit meddela "att de inte tänker lämna partiet frivilligt".

Men när man klickar på länken upptäcker man att det inte finns spår av någon konflikt eller några utkastningsförsök och att Jonas De Geer inte har sagt ett skit om att man "inte tänker lämna partiet frivilligt".
Du missförstår mitt inlägg. Jag säger inte att allt det jag skriver innan jag länkar till De Geers inlägg har med hans inlägg att göra.
Citat:
SvP måste antingen kasta ut Motgiftgänget med anhängare eller låta dem ta över helt. Det går inte att fortsätta splittrade. Lika bra att få det gjort snabbt.
Det här är slutsatser jag själv har dragit. Självklara slutsatser efter att ha följt utvecklingen. Det enda som har med De Geers inlägg att göra är den sista meningen
Citat:
De Geer meddelar på Motgift att de inte tänker lämna partiet frivilligt:
Och det gör han ju. Han skriver att han ska fortsätta kämpa. Jag tolkar det som att han ska göra det inom SvP. Av det framgår att han inte har tänkt lämna partiet frivilligt.

Jag ljuger alltså inte. Det är du som har svårt med läsförståelsen.
Citera
2014-10-03, 11:49
  #21339
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du missförstår mitt inlägg. Jag säger inte att allt det jag skriver innan jag länkar till De Geers inlägg har med hans inlägg att göra.

Det här är slutsatser jag själv har dragit. Självklara slutsatser efter att ha följt utvecklingen. Det enda som har med De Geers inlägg att göra är den sista meningen

Och det gör han ju. Han skriver att han ska fortsätta kämpa. Jag tolkar det som att han ska göra det inom SvP. Av det framgår att han inte har tänkt lämna partiet frivilligt.

Jag ljuger alltså inte. Det är du som har svårt med läsförståelsen.

...

Det där var ett riktigt ordvrängeri som är under din värdighet.
Citera
2014-10-03, 12:06
  #21340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du missförstår mitt inlägg. Jag säger inte att allt det jag skriver innan jag länkar till De Geers inlägg har med hans inlägg att göra.

Det här är slutsatser jag själv har dragit. Självklara slutsatser efter att ha följt utvecklingen. Det enda som har med De Geers inlägg att göra är den sista meningen

Och det gör han ju. Han skriver att han ska fortsätta kämpa. Jag tolkar det som att han ska göra det inom SvP. Av det framgår att han inte har tänkt lämna partiet frivilligt.

Jag ljuger alltså inte. Det är du som har svårt med läsförståelsen.

Ok, du tänker alltså fortsätta ljuga och tramsa. Då återstår bara frågan varför. Som jag skrev:

Varför ägnar du, som ju är en utpräglad judekritiker, så mycket tid och möda åt att till varje pris - till och med din intellektuella heder - försöka sänka en judekritisk sajt som lyckats nå ut till förhållandevis många lyssnare och läsare?
Citera
2014-10-03, 12:18
  #21341
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
...

Det där var ett riktigt ordvrängeri som är under din värdighet.
Nej. Jag blev anklagad för att ljuga och gav en ärlig förklaring till vad jag menade.
Citera
2014-10-03, 12:21
  #21342
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Varför ägnar du, som ju är en utpräglad judekritiker, så mycket tid och möda åt att till varje pris - till och med din intellektuella heder - försöka sänka en judekritisk sajt som lyckats nå ut till förhållandevis många lyssnare och läsare?
Jag försöker inte "sänka" nån sajt. Du har en felaktig syn på mina avsikter och en osund övertro på min förmåga. Jag kommer att fortsätta diskutera SvP, Motgift, nya SMR-partiet och nationalism i stort, och jag kommer fortsätta säga vad jag tycker. Släpp anklagelserna.
Citera
2014-10-03, 13:27
  #21343
Medlem
Jonas De Geer i CommanderRockwells fantasi:

Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Atlanticism handlar om att man anser att det finns en naturlig allians mellan Europa och USA, att man som Jonas De Geer gör yrar om "Västerlandet" och tycker att Ryssland, Kina, kommunismen och islam är de stora hoten, när de allra största hotet är judarna och deras högkvarter och maktbaser i USA och delar av Västeuropa.

Jonas De Geer i verkligheten, senaste avsnittet av Motgifts nätradio (på 1:13:50):

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas De Geer
Men återigen, alltså. Jag kan inte säga det här nog, jag har sagt det i femton år och jag upprepar det. Det är inte muslimer som har satt den här agendan utan det är det judar som har gjort. Muslimer åtnjuter det här tillståndet där de kan göra vad de vill. De är fruktansvärt aggressiva och otäcka och de är fiender, absolut. Det står jag för. Men det är inte de som har satt agendan och det är inte de som har designat den här situationen.

https://www.motgift.nu/?powerpress_pinw=11017-podcast

Är det någon som har några idéer vad den här systematiska lögn- och smutskastningskampanjen från CommanderRockwells och baggebo1:s sida syftar till? Det är tydligt att de försöker måla upp bilden av att Motgift mer eller mindre styr SvP och är ute efter att förstöra partiet, men varför håller de på så?

En intressant fråga är om det primärt är Motgift eller SvP som kampanjen riktar sig mot. Om man läser här i tråden ser man att lögnerna mer och mer har kommit att handla om SvP, som man påstår rör sig i nyliberal riktning, måste motarbetas, är förrädare som borde hängas i lyktstolpar, och så vidare.
__________________
Senast redigerad av Tygfisk 2014-10-03 kl. 13:38.
Citera
2014-10-03, 13:50
  #21344
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Det var Söderman som i förbifarten sade något om att det där med Atlantis kanske ändå var sant i en nätradiosändning.
Vilket i sig, om nu SvP hade varit ett seriöst parti med faktiskt inflytande, hade blivit en enorm nyhet och skandal för partiet. Nu tar ingen SvP på allvar eftersom de inte ens fick 0.1%, men föreställ dig t.ex. Barack Obama säga något i stil med att Atlantis kanske ändå var sant? Han hade med all rätt blivit utskrattad av hela världen.

Detta är inget som en seriös människa med vetenskapligt tänkande, tror på.

Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Det är ingenting som SvP har att göra med.
Tydligen så är detta en specialregel som är exklusiv för SvP. När medlemmar och politiker från andra svenska politiska partier gör bort sig, då blir det oftast nyheter och inte helt sällan utesluts eller bestraffas medlemmarna på olika sätt. Exempel på detta är Evin Cetin från socialdemokraterna, som dansade folkdans hos kurdiska terroristgruppen PKK, hon fick mycket skit för det i media, och flertalet SD-medlemmar som har uteslutits eller fått mycket skit för deras skandaler.

Men SvP däremot, ja, eftersom SvP är den heliga frälsaren av den svenska genpoolen, då uteblir kritiken från SvP-sympatisörer. Mycket speciellt det där SvP partiet.

Det har givetvis allt med SvP att göra, om en av partiets medlemmar som även råkar vara författare och podcastpratare på Giftradion (som är en SvP verksamhet), tror på trams av den här sorten.

För övrigt är det en gammal religiös nazisttro; även en del NSDAP-medlemmar trodde på det här med Atlantis som ett ariskt alternativ till kristendomen och ett försök att ta fram en etnocentrisk, tyskanpassad version av judendomen.

Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Man kanske inte ska ta allting så seriöst på internet herr knarkförespråkare.
Ja, du har helt rätt. Vad vi borde göra är att förkasta all vetenskap, men ta tramsiga myter på fullaste allvar. Och givetvis använder vi även extra laddade ord som "knark" för att svärta ner den mest välgörande växten på planeten, eftersom cannabis är farligare än alkohol.

Solid och realistisk världsåskådning du har. Självständigheten i ditt tänkande är enorm.

Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Det stämmer dock att jag likt Ahnenerbe är intresserad av germanernas verkliga ursprung och att jag ser den officiella historieskrivningen som falsk.
Ja, och det beror på att du är en idiot, på riktigt. Den "officiella historieskrivningen" förstår du dig inte ens på; du har ingen koll på hur man har listat ut var det proto-indoeuropeiska urhemmet låg (ett tips är att du kollar upp lingvistisk palaeontologi). Om du skall förkasta indo-europeiska studier så vore det bra om du hade något på fötterna och verkligen förstod vad det är du uttalar dig om.

Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Kalla det pseudovetenskap om du vill men jag finner det fortfarande intressant även om vissa teorier är väldigt osannolika.
Atlantis är ingen teori. Det är en religiös myt och har inget med verkligheten att göra.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-10-03 kl. 13:57.
Citera
2014-10-03, 13:58
  #21345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vilket i sig, om nu SvP hade varit ett seriöst parti med faktiskt inflytande, hade blivit en enorm nyhet och skandal för partiet. Nu tar ingen SvP på allvar eftersom de inte ens fick 0.1%, men föreställ dig t.ex. Barack Obama säga något i stil med att Atlantis kanske ändå var sant? Han hade med all rätt blivit utskrattad av hela världen.

Dina paralleller är inte särskilt välfunna. Pastor Söderman är inte SvP:s Barack Obama. Söderman är en helt vanlig partimedlem och har inga uppdrag inom partiet. Nätradion Motgift startade de just därför att de ville att verksamheten skulle vara självständig och inte knuten till partiet. Och då kan man givetvis inte tillskriva SvP allt som sägs i Motgift.

En gång i tiden var jag medlem i Moderaterna. Om jag då hade sagt att jag trodde på Atlantis, hade det då blivit en "enorm nyhet och skandal"?
__________________
Senast redigerad av Tygfisk 2014-10-03 kl. 14:04.
Citera
2014-10-03, 14:05
  #21346
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Dina paralleller är inte särskilt välfunna. Pastor Söderman är inte SvP:s Barack Obama. Söderman är en helt vanlig partimedlem och har inga uppdrag inom partiet.

En gång i tiden var jag medlem i Moderaterna. Om jag då hade sagt att jag trodde på Atlantis, hade det då blivit en "enorm nyhet och skandal"?
Om det nu är en vanlig uppfattning bland moderata väljare, att Atlantis var verklighet, ja då finns det alla anledningar i världen att misstro Moderaterna som parti. Av samma orsak hånas (med all rätt) republikanska väljare i USA pga deras monumentala ignorans när de förnekar de livshotande miljöproblemen och sedan går omkring och tror på Adam och Eva:

Religulous - Bill Maher and Mark Pryor: https://www.youtube.com/watch?v=Lv76-29hadA

Varför tycker du att SvP skall särbehandlas? Varför skall SvP exkluderas från kritik?
Citera
2014-10-03, 14:21
  #21347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Om det nu är en vanlig uppfattning bland moderata väljare, att Atlantis var verklighet, ja då finns det alla anledningar i världen att misstro Moderaterna som parti.

Jaha. Men ingenting tyder på att det är en vanlig uppfattning bland SvP:s väljare att Atlantis är verklighet.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Varför tycker du att SvP skall särbehandlas? Varför skall SvP exkluderas från kritik?

Det tycker jag inte. SvP ska kritiseras när det är befogat. Man skulle t.ex. kunna kritisera SvP för den bedrövligt usla valfilm partiet tog fram, för att SvP lät partiorganet Realisten stendö mitt under supervalåret, för att SvP har en rad infantila formuleringar på sin hemsida, och så vidare, och så vidare.

Men partiet ska kritiseras för det partiet gör och inte för vad en frifräsande identitetskristen pastor säger i ett nätradioprogram som är fristående från partiet.
Citera
2014-10-03, 14:30
  #21348
Medlem
Mantrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Jaha. Men ingenting tyder på att det är en vanlig uppfattning bland SvP:s väljare att Atlantis är verklighet.



Det tycker jag inte. SvP ska kritiseras när det är befogat. Man skulle t.ex. kunna kritisera SvP för den bedrövligt usla valfilm partiet tog fram, för att SvP lät partiorganet Realisten stendö mitt under supervalåret, för att SvP har en rad infantila formuleringar på sin hemsida, och så vidare, och så vidare.

Men partiet ska kritiseras för det partiet gör och inte för vad en frifräsande identitetskristen pastor säger i ett nätradioprogram som är fristående från partiet.
Infantila formuleringar på sin hemsida, kan du utveckla?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in