2014-10-02, 19:44
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Är Schellefte alla Modoiters andralag eller hur menar du?
Skellefteå är nog allas andralag.
Citera
2014-10-02, 19:58
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
För att inte tala om...
Tvi vale! Det är på grund av sådana som Påhlsson, som Ollas strejkar mot den här Respektlösa hockeyn!
Citera
2014-10-02, 20:10
Medlem
Headshrinkers avatar
Varför har HV så fula tröjor idag?
Citera
2014-10-02, 20:30
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Obegripligt inlägg, vad menar du? Menar du att dom spelar styrspel i egen zon? Frölunda har en jättestor svaghet i egen zon. Eller rättare sagt, Rönnberg måste låta spelarna vara mer flexibla, nu är det dödstraff på sarg ut.

Luleå väljer sina lägen att checka i år, skillnad på föregående år. Dom ställer upp likt FBK när dom hamnar för långt från motståndaren.

Nej, jag menar inte att man spelar styrspel i egen zon. Däremot så undrar jag när FB-pöbeln kommer attackera FHC för sin ganska tajta uppställning i egen zon. Och då brukar man ju höra begrepp som "köttmur" och "styrspel". Jag försökte vara ironisk men det funkade visst inte.

Men hursomhelst, jag reagerade på att Frölunda kollapsar stenhårt och det är nog en rätt bra förklaring till varför man släpper så lite skott mot det egna målet. Ytorna finns däremot på blålinjen, ska bli spännande att se vilket lag som kommer gå stenhårt på det.
Citera
2014-10-02, 20:48
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Nej, jag menar inte att man spelar styrspel i egen zon. Däremot så undrar jag när FB-pöbeln kommer attackera FHC för sin ganska tajta uppställning i egen zon. Och då brukar man ju höra begrepp som "köttmur" och "styrspel". Jag försökte vara ironisk men det funkade visst inte.

Men hursomhelst, jag reagerade på att Frölunda kollapsar stenhårt och det är nog en rätt bra förklaring till varför man släpper så lite skott mot det egna målet. Ytorna finns däremot på blålinjen, ska bli spännande att se vilket lag som kommer gå stenhårt på det.

Att spela tight i egen zon strävar nog samtliga lag i SHL efter. Att inte checka i offensiv zon utan i stället ligga med en spets och två forwards som täcker upp är defensivt, speciellt på hemmais.

FHC kör allt annat än köttmur både i egen zon och i mittzon.

Dock är dom lätta att störa i uppspelsfasen då dom aldrig slår sarg ut, utan alltid söker kort passning i egen zon.
Citera
2014-10-02, 21:26
Medlem
Strobeliciouss avatar
Ett jävla mirakel att Skellefteå vinner idag. Stängde av efter två perioder eftersom jag tyckte dom spelade så fruktansvärt dåligt.
Citera
2014-10-02, 21:31
Medlem
crillecrilles avatar
Kan någon vara så vänlig att kommentera Arnessons insats idag? Jag såg bara sista sju, men kan konstatera att han fick mest istid av alla.
Citera
2014-10-02, 21:37
Medlem
J.R.s avatar
Örebro är bra, blir tufft för Djurgården i år även om man spelar bra och kommer att ta en hel del poäng. Kan man spela som idag minus misstag och spetsa till kontringarna kan det ändå bära ganska långt. En till vass forward ala Klepis eller Antilla vore dock inte fel för Djurgården.
Citera
2014-10-02, 21:53
Medlem
Känns ju verkligen som om laget lärde sig något av tappet mot Djurgården senast. Förjävla stark vändning i Vida Arena! Riktigt skönt att ha marginalerna på vår sida också, Växjö kom i en två mot etta strax innan vi gör 3-2 och hade också ett stolpskott med bara elva sekunder kvar... så som sagt, riktigt skönt att få vinna en sån här match. Hudacek studsar tillbaka direkt och gör ett par minst sagt svettiga räddningar. Underbart att äntligen ha en SHL-keeper!

Jag tror fortfarande stenhårt på att Leksand vänder sin trend mot oss, men nu får man vara glad fram tills dess i alla fall!
Senast redigerad av Tiltovic 2014-10-02 kl. 21:57.
Citera
2014-10-02, 21:59
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Ett jävla mirakel att Skellefteå vinner idag. Stängde av efter två perioder eftersom jag tyckte dom spelade så fruktansvärt dåligt.

Bra lag vinner även när dom spelar dåligt. Så här vann Färjestad många matcher under sin glansperiod. När nu den var .

I dag var det Samuelssons köttmur och mittfältssörja som höll på ställa till det för mästarna. Lyriskt C Morefolk tyckte Löfbergarna var jättebra. Bättre än så är inte experter.
Citera
2014-10-02, 22:03
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Bra lag vinner även när dom spelar dåligt. Så här vann Färjestad många matcher under sin glansperiod. När nu den var .

I dag var det Samuelssons köttmur och mittfältssörja som höll på ställa till det för mästarna. Lyriskt C Morefolk tyckte Löfbergarna var jättebra. Bättre än så är inte experter.

Jo jag vet, det är jäkligt starkt gjort.

Men när det dröjer 15min in i andra perioden innan Skellefteå får sitt första längre anfall vet man att dom inte har en av sina bättre matcher.
Citera
2014-10-02, 22:30
Medlem
B-Dawks avatar
Färjestad är det bättre laget idag, men den ineffektiviteten de har i anfallszon gör det svårt att vinna matcher.

Flera spelare tog steg framåt idag medans några spelare tog steg tillbaka och det är ju inte bra att vara sämre i match 7 än i en premiär. Flera backar måste lära sig att spela enklare i egen zon och inte stressa upp sig själva så fort en motståndare är inom 10 meters avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in