Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-Kotte
Vi har bara spelat tre matcher så lugn, dra inga större växlar av en match.
Har inte reglerna kring målburen ändrats? Bland annat så ska man ju kunna godkänna mål mot en målbur som är ur läge, bara den inte är för mycket ur läge?
Fast det är ju det jag inte gör. Detta var ett återkommande mönster i Behrn Arena förra året (men det är det ju ingen här som tror på, vi var ju nykomlingar bla bla bla...) och man får direkt vibbarna tillbaka från ifjol redan nu. Visst, det har bara spelats tre omgångar. Men dessa matcher känns ju lite viktigare än en match i november. Jag menar, sätter vi våra lägen idag så hade vi haft tre poäng och en kanonstart på säsongen som vi kunde ridit vidare på. Nu känns det betydligt tyngre, även om det är andra som har det värre.
Det om en eventuell regeländring har jag ingen koll på. Men det viktiga i just den här situationen var ju att det borde blivit avblåst med 25 sekunder kvar, istället för att Luleå fick göra 3-1. På plats tyckte jag dessutom att det var en väldigt misstänkt avsiktlig flytt av målburen, men det är möjligt att det inte var så. Oavsett, allt annat än en avblåsning där av domaren som står precis bredvid är en katastrof!