2014-09-17, 22:17
Medlem
Tung förlust hemma mot Luleå... men man är tyvärr van sen förra säsongen. Det är helt sjukt hur vi fortsätter förlora matcher på hemmaplan med sådan matchbild som idag. Jag vill gärna tro att det studsar fel för oss, och att det kommer vända, men det är väl helt enkelt så att vi inte har tillräckligt skickliga avslutare i laget. Fast å andra sidan släpper vi in puckar som Luleås 2-1 mål, tänk om vi kunde få göra ett sånt någon gång...

Sen måste man ju bara kommentera domarna Johansson/Holm. En av dem står MAX 2 meter ifrån Luleås målbur som är ur läge i slutet av matchen. Utan att göra någonting. I tiotals sekunder. Hur jävla inkompetent får man bli?
Citera
2014-09-17, 22:18
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som någon skrev i Aftonbladets kommentatorsfält: Brynäs publik kommer i princip bara när det är slutspel och som det såg ut ikväll med den låga publiksiffran så är det svårt att påstå nåt annat. Det är lätt att skylla på dyra biljettpriser men det är fan ingen bra ursäkt.

Slutspel eller inte, 3500 är en katastrofsiffra. Är det där en trend för hela landet så är Hockeysverige riktigt illa ute. Det är inte bra någonstans att ett lag har en sån publiksiffra.
Citera
2014-09-17, 22:19
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Tung förlust hemma mot Luleå... men man är tyvärr van sen förra säsongen. Det är helt sjukt hur vi fortsätter förlora matcher på hemmaplan med sådan matchbild som idag. Jag vill gärna tro att det studsar fel för oss, och att det kommer vända, men det är väl helt enkelt så att vi inte har tillräckligt skickliga avslutare i laget. Fast å andra sidan släpper vi in puckar som Luleås 2-1 mål, tänk om vi kunde få göra ett sånt någon gång...

Sen måste man ju bara kommentera domarna Johansson/Holm. En av dem står MAX 2 meter ifrån Luleås målbur som är ur läge i slutet av matchen. Utan att göra någonting. I tiotals sekunder. Hur jävla inkompetent får man bli?

Vi har bara spelat tre matcher så lugn, dra inga större växlar av en match.

Har inte reglerna kring målburen ändrats? Bland annat så ska man ju kunna godkänna mål mot en målbur som är ur läge, bara den inte är för mycket ur läge?
Citera
2014-09-17, 22:20
Medlem
Gavves avatar
Kul för Djoos. Lite tråkigare för Brynäs kan man väl säga.
http://www.gd.se/ishockey/shl/klart-djoos-stannar-langre-hos-capitals#Ishockey
Citera
2014-09-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vi har bara spelat tre matcher så lugn, dra inga större växlar av en match.

Har inte reglerna kring målburen ändrats? Bland annat så ska man ju kunna godkänna mål mot en målbur som är ur läge, bara den inte är för mycket ur läge?

Fast det är ju det jag inte gör. Detta var ett återkommande mönster i Behrn Arena förra året (men det är det ju ingen här som tror på, vi var ju nykomlingar bla bla bla...) och man får direkt vibbarna tillbaka från ifjol redan nu. Visst, det har bara spelats tre omgångar. Men dessa matcher känns ju lite viktigare än en match i november. Jag menar, sätter vi våra lägen idag så hade vi haft tre poäng och en kanonstart på säsongen som vi kunde ridit vidare på. Nu känns det betydligt tyngre, även om det är andra som har det värre.

Det om en eventuell regeländring har jag ingen koll på. Men det viktiga i just den här situationen var ju att det borde blivit avblåst med 25 sekunder kvar, istället för att Luleå fick göra 3-1. På plats tyckte jag dessutom att det var en väldigt misstänkt avsiktlig flytt av målburen, men det är möjligt att det inte var så. Oavsett, allt annat än en avblåsning där av domaren som står precis bredvid är en katastrof!
Senast redigerad av Tiltovic 2014-09-17 kl. 22:36.
Citera
2014-09-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Slutspel eller inte, 3500 är en katastrofsiffra. Är det där en trend för hela landet så är Hockeysverige riktigt illa ute. Det är inte bra någonstans att ett lag har en sån publiksiffra.
Jag håller med dig där, men kan inte säga att jag är jätteförvånad. Var nere i Gävle på en match förra säsongen och visserligen var det hyfsat mycket folk där då, men trycket blev jag inte imponerad av så jag tror det är rätt mycket medgångssupportrar hos Brynäs eller så är det bara Mot Leksand och kanske mot Djurgården som det kommer mest publik på matcherna bortsett från slutspelet. Nu är ju Brynäs långt ifrån ensamma ifrån att ha tomt med folk på läktarna 3500 är ju katastrofdåligt precis som du säger.
Citera
2014-09-17, 22:56
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Kul för Djoos. Lite tråkigare för Brynäs kan man väl säga.
http://www.gd.se/ishockey/shl/klart-djoos-stannar-langre-hos-capitals#Ishockey
Caps kan dra åt helvete. Förstås kul för Djoos men visst fan kan de bestämma sig lite snabbare istället för att sätta vår backuppsättning ur spel precis innan säsongen startar.
Citera
2014-09-17, 22:57
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag håller med dig där, men kan inte säga att jag är jätteförvånad. Var nere i Gävle på en match förra säsongen och visserligen var det hyfsat mycket folk där då, men trycket blev jag inte imponerad av så jag tror det är rätt mycket medgångssupportrar hos Brynäs eller så är det bara Mot Leksand och kanske mot Djurgården som det kommer mest publik på matcherna bortsett från slutspelet. Nu är ju Brynäs långt ifrån ensamma ifrån att ha tomt med folk på läktarna 3500 är ju katastrofdåligt precis som du säger.
Din dumhet vet fan inga gränser.

1. Du har varit på en match i Gävle
2. Det var mycket folk på läktaren

Och ändå drar du slutsatsen om att det är många medgångssupportrar i Gävle.
Citera
2014-09-17, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Din dumhet vet fan inga gränser.

1. Du har varit på en match i Gävle
2. Det var mycket folk på läktaren

Och ändå drar du slutsatsen om att det är många medgångssupportrar i Gävle.
Ja det må vara dumt av mig att dra den slutsatsen, men det typiska i Brynäs fall är ju att det faktiskt verkar vara som jag säger, att det är mycket publik i vissa matcher mot lag i närheten och i andra matcher totalt stendött. Jag vill inte på något sätt göra dig upprörd eller något sådant men inte ens du kan väl förneka att 3500 är en långt ifrån godkänd publiksiffra i en SHL-match?

Frånsett AIK:s otroligt usla publiksiffror när dom var uppe så kan jag helt ärligt säga att jag aldrig hört om maken till dålig publiksiffra. Nog för att det är en vecka kvar till lön men nån måtta får det ju vara eller hur?
Senast redigerad av Azdz 2014-09-17 kl. 23:12.
Citera
2014-09-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Caps kan dra åt helvete. Förstås kul för Djoos men visst fan kan de bestämma sig lite snabbare istället för att sätta vår backuppsättning ur spel precis innan säsongen startar.
Är ju enbart Brynäs fel om de inte planerat in att han ska vara borta?
Citera
2014-09-17, 23:29
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Är ju enbart Brynäs fel om de inte planerat in att han ska vara borta?
När ingen annan info än att han ska vara kvar i Brynäs finns att tillgå är det ju inte helt smart att värva nytt "utifall att", om det är det du menar.
Citera
2014-09-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
När ingen annan info än att han ska vara kvar i Brynäs finns att tillgå är det ju inte helt smart att värva nytt "utifall att", om det är det du menar.
Han ska vara kvar i Brynäs? Är bara borta ett tag nu på campen (han tar knappas plats i Caps.)
Klart Brynäs måste ha planerat för det, vi har ju det med Sundqvist i Pittsburgh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in