Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Alla människor har en personlighet som utgörs av vissa egenskaper och karaktärsdrag.
Nedsättande kan man dock ibland höra att någon ”saknar personlighet” och då menas vanligen att människan ifråga känns tom, torr, tråkig eller ytlig. Det är ett uttryck (rätt märkligt om du aldrig har hört det).
Men om rätt ska vara rätt så kan man ju då istället säga att personen ifråga har en ”svag/liten personlighet”, på samma sätt som man motsvarande kan beskriva en människa att ha en ”stark/stor personlighet”. Det förra har jag dock inte hört att man använder sig av i vanligt tal men det kanske är någonting som du vill lobba för?
Mitt inlägg syftar dock inte på tjejernas personligheter, utan på Jonathans ointresse att ta reda på mer om dessa för att istället bara fokusera på det yttre. Jag tyckte att min poäng framgick rätt tydligt men vill man märka ord och gå off topic så visst...

Jag mena bara att några kanske nöjer sig med att tjejen har personlighet istället för att konstatera huruvida hon har rätt personlighet, dvs attraktionens vägar äro oändliga..jag vill klaga på om folk följer känslorna men samtidigt lobbar för en personlighet dom inte kan förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
NewDeer
Jag gillar deras personlighet - ödmjuka och lite blyga. De har haft svårt att ta kontakt med det motsatta könet - och är då precis de personer som denna serie är ämnad för. Folk som Jonathan (inget emot honom) kan hitta en tjej utan fyrans hjälp.
Men jag vill att du ser det ifrån tjejernas perspektiv, inte från ditt TV underhållningsperspektiv
Ska man tro flashbacks relationsforum avviker dessa tjejer från majoriteten genom att attraheras av blygsel och tafatthet, och det menar jag då härrör ifrån att det finns en insats...nämligen tjejernas våta dröm att få bo på landet, det finns bara två typer av kvinnor i grunden, statstjej och bondhora..mora!
Samt att det finns en logisk attraktionsfaktor i grunden, deras insikt att killen måste vara självständig som klarar av att bo själv i just en sådan miljö...och det ser tjejer som manligt för att dom själv inte hade klarat av det (förutom fula utstöta tjejer som varit med i programmet genom åren)
och det provocerar mig och jag vill se ner på den egenskapen ifall den är kvinnlig
Det handlar om att dom som passar bäst ihop ska vara ihop, inget annat! dvs frånstötande och äcklig

och blyg ska dras till frånstötande och äcklig

och blyg
Och jag menar ovanpå det att det även blir diskriminerande mot andra avvikarkillar när bonde har högst status i kompensationsfaktor för att avvika.