2014-10-01, 21:17
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Jag hade nog struntat i renovatören på nya skor. Har ingen erfarenhet av den produkten men det låter som en renoverande produkt för gamla och slitna skor.

Keep it simpel. På nya skor räcker det med 1-2 lager skokräm (1925 eftersom det verkar vara den du har köpt) och borsta. Är du intresserad av spitshine så kör på med Pate de Luxe på tån och eventuellt hälen. Men spitshine tar tid att få till. Så har du inte tid så kan du göra din spitshine när du har tid och lust. Det är inget måste för skovården. Det är den där sista finishen som gör skorna superblanka.

Saphir Grease vet jag ingenting om så den kan du avvakta med. Eventuellt kan det vara en vattenavvisande produkt för grövre kängor men är inte säker.

Slutsats, vet inte RogerQ någonting om en produkt ska man definitivt avstå!

btw, en hyfsad spitshine går på ca 5 minuter.
Citera
2014-10-01, 21:29
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Med tillräckligt tunna lager, typ bara nudda i polishburken och små vattendroppar går det väldigt enkelt.
Citera
2014-10-01, 21:30
Medlem
Citat:
Min erfarenhet av nya skor säger att det är onödigt att använda fyra olika produkter på en ny sko. Jag har delat med mig av den erfarenheten för att frågeställaren inte ska överdriva vården av en ny sko.

Dina bittra ton säger mest att du saknar både kunskap och erfarenhet i ämnet skovård. Har du inget att bidra med så ber jag dig vänligen att sluta skriva i tråden.
Men du kan ju ingenting? Det har ju blivit fastställt ganska många gånger nu i tråden och det enda du gör är skriva dynga. Kolla diskussionen om skoblock och gångveck efter min bild för några dagar sedan..
Citat:
Tack, Kör först på Reno, använd lite... stryk på med en trasa och kör cirkulära rörelser. vänta ca 10 min, borsta... lägg på ett tunt lager saphir 1925 kräm. cirkulära röerelser. vänta, borsta.. gör så 2-3 gånger. lägg på pate de luxe/glacage/high gloss på toecap o kör lite spitshine.

Grease behövs inte på splitternya skor.

för frågor. se

http://www.hangerproject.com/shoe-care-guide/how-to-shine-new-shoes/
Tack!
Blev ganska bra får jag säga, återkommer med bild imorgon!
Citera
2014-10-01, 21:31
Medlem
Citat:

En person som aldrig har gjort en spitshine förut får inte till en hyffsad spitshine på 5 min. Glöm det.
Citera
2014-10-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgroggarn
Men du kan ju ingenting? Det har ju blivit fastställt ganska många gånger nu i tråden och det enda du gör är skriva dynga.

Det är väl snarare du som inte kan någonting som måste skriva flera frågor dagligen i tråden....
Lycka till med skorna i framtiden.
Citera
2014-10-01, 21:42
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Det är väl snarare du som inte kan någonting som måste skriva flera frågor dagligen i tråden....

Han har väl inte heller påstått att han kan massor, eller?

Det har du däremot påstått utan att kunna backa upp det och då får man räkna med att bli ifrågasatt. Lika så om man skriver saker som du gjorde nyss, att du inte har erfarenhet av en produkt och då ska personen inte använda den.

Skriv "såhär gör jag", "jag har inte testat den produkten så jag kan bara ge råd om xx" etc så är jag övertygad om att du får ett annat bemötande.
Citera
Medlem
Citat:

Den stora skillnaden mellan er är att han är medveten om sin kunskapslucka och strävar mot att fylla den.
Citera
Medlem
Citat:
Att jag är nybörjare och vill få mest utav mina nya skor är väl inte så konstigt?

Sedan försöker jag inte lära folk heller!
Senast redigerad av Fulgroggarn 2014-10-01 kl. 22:14.
Citera
2014-10-01, 21:46
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
En person som aldrig har gjort en spitshine förut får inte till en hyffsad spitshine på 5 min. Glöm det.

Jag lärde min bror som fick en grym spitshine på 5 minuter. Bara för att du kan eller inte vet så betyder det inte att andra inte kan/vet.
Citera
2014-10-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden

Skriv "såhär gör jag", "jag har inte testat den produkten så jag kan bara ge råd om xx" etc så är jag övertygad om att du får ett annat bemötande.

Jag skrev att jag inte hade använt renovatören och jag har inte använt grease. Jag har ingen anledning att uttrycka mig annorlunda när innehållande information är den samma.

För övrigt spelar det ingen roll vad jag skriver, bemötandet från den ignoranta pöbeln är ändå det samma. Endast de hugade äro tacksamma, som det brukar heta.
Citera
2014-10-01, 21:47
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Med tillräckligt tunna lager, typ bara nudda i polishburken och små vattendroppar går det väldigt enkelt.

precis, gäller bara att få till tekniken. =)
Citera
2014-10-01, 21:50
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Jag skrev att jag inte hade använt renovatören och jag har inte använt grease. Jag har ingen anledning att uttrycka mig annorlunda när innehållande information är den samma.

För övrigt spelar det ingen roll vad jag skriver, bemötandet från den ignoranta pöbeln är ändå det samma. Endast de hugade äro tacksamma, som det brukar heta.

haha pöbeln, hejda dig snorkfröken!

Du sa såhär om renovateur: " Har ingen erfarenhet av den produkten men det låter som en renoverande produkt för gamla och slitna skor."

Du sa såhär om grease "Saphir Grease vet jag ingenting om så den kan du avvakta med. Eventuellt kan det vara en vattenavvisande produkt för grövre kängor men är inte säker."

Det innebär att du inte har någon erfarenhet och kan därför inte ge något omdöme om det. Det betyder inte att man ska strunta i att använda dessa produkter. Uppfattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in