Citat:
Ursprungligen postat av
aodimp
Innan jag ger upp helt så tänker jag ge dem två omgångar till. Håller ni med om att katastrofen har minskat lite?
http://imgur.com/67g2Ryu
I all välmening och utan att lägga några värderingar på märket så ser skorna förjävliga ut på ren svenska

Följ Hoodogs tips eller ha dem när du ska supa så jorden välter.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonniz
Hej alla Proffs!
Sitter med ett par nya Chester från Loake, mina första "kvalitetskor". Saken är att skorna redan har börjat få lite antydan till gångveck, främst den ena skon, där det "bubblar" sig något.
Hur mycket gångveck kan man förvänta sig att det blir och hur mycket tål skon? Jag tycker skorna sitter mycket bra, men jag antar att det handlar om att de är för stora ändå? Räcker det med att köpa en sula för att förhindra vecken och noggrannhet med skoblock eller är det bättre att byta till en mindre sko (men kanske med bredare läst?).
Tack!
Som Pörr sa, det är naturligt. Det heter ju "gångveck" för att skorna veckar sig när du går och kan endast undvikas genom att inte gå i dem. Hur stora gångvecken blir beror på typ av läder, modell på skon och hur just din gångstil veckar skon. Kan ha viss påverkan om du köpt fel storlek men det är inget tecken på att du har fel storlek.
Har sagt det förr. Personligen tycker jag om gångveck, det är en del i det naturliga "slitaget" som kommer att ge dina skor en fin och unik patina efter några års användning och korrekt skötsel. Välanvända och välvårdade skinnskor (av god kvalitet) är det finaste man kan ha på fötterna